تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...

آق‌قلایی‌ها محبت مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان را جبران کردند

مردم شهرستان آق‌قلا که در اثر وقوع سیل ابتدای امسال متحمل خسارت مالی و جانی شده بودند، با اهدای کمک‌های انسان دوستانه به یاری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان شتافته و محبت آن‌ها در یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل گلستان را جبران کردند.

کد خبر: ۴۸۷۰۶
۱۱:۱۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۸

آق‌قلایی‌ها محبت مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان را جبران کردند

دیدارنیوز ـ جمع آوری این کمک‌ها بدون پشتیبانی نهاد‌های دولتی و به صورت خودجوش انجام شد و اهالی شهر و روستا‌های سیل‌زده آق قلا اولین محموله کمک‌های ضروری و اقلام اولیه خود را صبح امروز دوشنبه راهی این استان سیل زده در جنوب شرقی کشور کردند.
 
متولیان جمع آوری این کمک‌ها با نصب پارچه نوشته‌ای با مضمون " تنهایمان نگذاشتید، تنهایتان نمی‌گذاریم" خطاب به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان، کمک‌های اهالی آق قلا را جمع آوری کردند.
 
یکی از اهالی آق‌قلا هنگام تحویل کمک غیرنقدی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا گفت: پس از وقوع سیل ابتدای امسال که آق قلا تا مدت‌ها در محاصره آب بود، کمک‌های فراوانی از مردم سراسر ایران از جمله سیستان و بلوچستان به دست ما رسید و رسم جوانمردی آن است که پاسخ این رفتار محبت آمیز آن‌ها را در روز‌های گرفتاری و مشکل جبران کنیم.
 
تعدادی از اهالی سیل زده آق قلا که همچنان در چادر زندگی می‌کنند و برخی از آن‌ها نیازمند دریافت کمک هستند هم پس از وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و نیاز مردم این مناطق به کمک‌های ضروری، در حد توان خود به یاری سیل زدگان شتافتند.
 
در آخرین روز‌های سیل گذشته و ابتدای امسال بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران و بیشتر در شرق گلستان و شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سد‌های بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد و ۱۱ نفر از گلستانی‌ها را به کام مرگ کشاند.
 
ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا از روز جمعه سبب طغیان رودخانه‌های محلی، جاری شدن سیلاب و قطع تعداد زیادی از راه‌های ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان شده است.
 
 آق قلا در ۱۵ کیلومتری شمال گرگان قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی