تیتر امروز

مسعود جان! هر وقت نشستی، پیامک بده
افاضات اضافه

مسعود جان! هر وقت نشستی، پیامک بده

عوام‌الملک در نامه جدید خود به مسعود، رییس بی‌صدای خواص‌الدوله، به پیام یک ناشناس زیر نامه قبلی خود اشاره کرده و نوشته است: لطفا هر وقت سر جایت نشستی اگر زحمتی نبود در حد یک پیامک یک کلمه‌ای...
قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند

این بیستمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی بختیار: ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم/ قطعی برق امروز نتیجه بی‌توجهی مجلس یازدهم است
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم/ قطعی برق امروز نتیجه بی‌توجهی مجلس یازدهم است

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...

کنترل طغیان آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در گلستان

سرپرست معاونت حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان گفت: طغیان آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در استان گلستان به میزان بسیار زیادی کنترل و مدیریت شده است.

کد خبر: ۴۰۵۹۲
۱۱:۴۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

کنترل طغیان آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در گلستان

دیدارنیوز ـ پیام آبروان اظهار کرد: آفت مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین آفات است که می‌تواند به ۲۵۰ گونه گیاهی از جمله مرکبات، خرمالو، انار و ... آسیب وارد کند.
 
وی افزود: اولین مشاهده آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در سالجاری در اوایل مردادماه در شهرستان‌های بندر گز و کردکوی بوده و بعد از آن در گرگان نیز شاهد فعالیت‌های این آفت بودیم.
 
سرپرست معاونت حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: امسال به دلیل فراوانی بارش باران و سرسبز شدن مراتع، حشرات زاد و ولد بسیار زیادی داشتند و شرایط برای تکثیر بیش از اندازه آفات از جمله مگس میوه مدیترانه‌ای فراهم شد.
 
آبروان با اشاره به مشاهده این آفت در باغات خرمالو و انار و خصوصاً مرکبات در غرب استان، بیان کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای روی لایه پوست میوه تخم‌گذاری می‌کند و لاروی که به وجود می‌آید از بافت‌های نرم میوه تغذیه می‌کند و باعث فساد میوه می‌شود.
 
وی با اشاره به اقدامات در خصوص جلوگیری از طغیان این آفت، گفت: بعد از شناسایی مناطق آلوده، نسبت به تهیه و تنظیم دستورالعمل‌های کنترل آن اقدام شد و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای باغداران و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها نسبت به آگاهی و آموزش باغداران اقدام شد.
 
وی بابیان اینکه تله و فرمون و موادی که جذب‌کننده این آفت هستند در اختیار باغداران قرار گرفت، گفت: به باغداران اعلام کردیم میوه‌هایی که روی زمین‌مانده را جمع‌آوری و آن‌ها را در عمق حداقل ۵۰ سانتیمتری زمین دفن کنند.
 
آبروان با اشاره به اینکه در حال حاضر طغیان آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در استان تا حد بسیار زیادی کنترل و مدیریت شده است، تصریح کرد: از تمامی باغداران در مناطق آلوده می‌خواهیم نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند، زیرا ممکن است این باغات به کانونی جهت تکثیر آفت و گسترش آن به سایر باغات تبدیل شوند.
 
سرپرست معاونت حفظ نباتات جهادکشاورزی گلستان در خصوص شایعاتی که در مورد پرورش آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در استان گلستان و تکثیر آن به‌منظور به فروش رساندن سموم بیشتر به باغداران مطرح‌شده، گفت: تاکنون چنین موضوعی به من گزارش نشده است. این آفت نیاز به پرورش دادن ندارد و شرایط تکثیر آن در طبیعت فراهم است؛ شرایط اکولوژیکی امسال باعث افزایش جمعیت این آفت شده است. امسال طغیان کرم غوزه پنبه را هم در استان داشتیم.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی