تیتر امروز

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

تغییر کاربری‌های غیر مجاز در آذربایجان شرقی قلع و قمع شد

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از قلع و قمع ۱۲۰ فقره از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در این استان خبر داد.

کد خبر: ۳۷۶۴۰
۱۰:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

تغییر کاربری‌های غیر مجاز در آذربایجان شرقی قلع و قمع شد

دیدارنیوز ـ سرهنگ شهریار کاظم‌پور گفت: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت‌وساز بدون اخذ مجوز‌های قانونی ممنوع بوده و برای واحد‌های صنعتی و تولیدی نیز تغییر کاربری با در نظر گرفتن درجه زمین و نوع خاک منطقه و سایر شرایط ضروری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شش ماهه اول سال بیش از ۱۲۰ مورد احکام قضایی قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در جهت حفظ اراضی زراعی انجام گرفته است.
 
کاظم پور گفت: بیشترین موارد مربوط به شهرستان تبریز و شهر‌های نزدیک کلانشهر تبریز هست، در این راستا تعدادی از مستحدثات غیرمجاز توسط گشت دهگردی شناسایی و اقدامات پیشگیرانه انجام خواهد گرفت.
 
وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۸۲ مورد مربوط به گزارشات مردمی و ۲۴۰ مورد مربوط به شهرستان تبریز هست.
 
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان تاکید کرد: بی‌شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه هست.
 
وی گفت: از مردم شریف استان درخواست می‌کنیم در شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی را یاری کنند.
 
کاظم‌پور افزود: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی