تیتر امروز

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ ضاحیه کاملا آرام است +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ ضاحیه کاملا آرام است +ویدیو

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.

توزیع بیش از ۳۵ هزار واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های آذربایجان غربی 

معاون غذا و داروی آذربایجان غربی از تامین واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های استان خبر داد.

کد خبر: ۳۷۵۷۳
۱۳:۱۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

توزیع بیش از ۳۵ هزار واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های آذربایجان غربی 

دیدارنیوز ـ کتر جلال غفارزاده در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه هر سال در آستانه فصل سرد سال و برودت هوا تقاضای شهروندان به خرید و تزریق واکسن آنفلوانزا بالا می‌رود، افزود: به منظور مدیریت مصرف و تامین دارو‌های مورد نیاز بیماران طی هماهنگی با ۵ شرکت پخش به تعداد ۳۵ هزار و ۶۸۱ عدد واکسن آنفلوانزای ۳ و ۴ ظرفیتی خریداری و روانه بازار شد و از طریق کلیه داروخانه‌های استان در اختیار بیماران قرار گرفت.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: واکسن‌های آنفلوانزا محصول کشور فرانسه با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۰۰ ریال و واکسن ۳ ظرفیتی هلندی با قیمت ۳۵۸ هزار ریال و واکسن ۴ ظرفیتی هلندی با قیمت ۴۱۵ هزار ریال در بازار عرضه می‌شود.
 
دکتر غفارزاده همچنین گفت: شهروندان می‌توانند از اوایل شهریور تا اواسط مهر این واکسن را تزریق کنند، چرا که چهار هفته نیاز است تا سطح ایمنی بدن بالا رود. بنابراین، این واکسن باید قبل از آغاز فصل سرد سال تزریق شود.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه همه افراد، نیازی به واکسن آنفلوآنزا ندارند، گفت: افراد با سن ٦٥ سال و بالاتر، بدون در نظر گرفتن شرایط جسمانی آنها، بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی یا قلبی شامل آسم، بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بزرگسالان و کودکان مبتلا به اختلالات مزمن عملکرد کلیه، بزرگسالان و کودکان مبتلا به نقص سیستم ایمنی ناشی از بیماری‌ها یا مصرف دارو‌های سرکوب‌کننده سیستم ایمنی (مانند کورتیکواستروئیدها) یا رادیوتراپی، کودکان و نوجوانان ٦ ماهه تا ١٨ساله که ترکیبات محتوی استیل سالیسیلیک اسید (آسپیرین) را برای مدت طولانی مصرف می‌کنند و به دنبال ابتلا به بیماری آنفلوآنزا، در معرض خطر ابتلا به سندرم Reye قرار دارند، در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت داشتن هر گونه سوال دارویی می‌توانند با شماره مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم به شماره ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند و سوالات خود را با کارشناسان امور دارویی مطرح کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی