تیتر امروز

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
طی ۶ ماه اول امسال؛

میزبانی آذربایجان شرقی از ۲۳۶ هزار گردشگر خارجی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: به دنبال معرفی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در سطح ملی و بین المللی، در شش ماه نخست سال ۹۸ شاهد استقبال چشمگیر گردشگران از این استان بودیم؛ به طوری که طی ایام مذکور، آذربایجان شرقی میزبان سه میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و ۲۳۶ هزار گردشگر خارجی بوده است.

کد خبر: ۳۷۲۷۵
۱۰:۳۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد
آذربایجان شرقی میزبان ۲۳۶ هزار گردشگر خارجی طی ۶ ماه اول امسال

دیدارنیوز ـ به نقل از میراث فرهنگی استان، مرتضی آبدار ضمن گرامیداشت هفته گردشگری، با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع هفته گردشگری آذربایجان شرقی با تمرکز بر ارتقا آموزش، مهارت و اشتغال، اظهار کرد: همزمان با روز و هفته جهانی گردشگری برنامه‌های متنوعی بر اساس شعار سال ۲۰۱۹ "گردشگری و مشاغل، آینده‌ای بهتر برای همه"با محوریت آموزش، مهارت و اشتغال در استان برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ یقیناً باز تعریفی در حوزه گردشگری و سکوی آغازین برای گسترش فعالیت‌های گردشگری استان بود، افزود: با توجه به اینکه توسعه صنعت گردشگری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، لذا به دنبال این موضوع شاهد تحول این صنعت و زیرساخت‌های گردشگری استان و همچنین معرفی گسترده پتانسیل‌های گردشگری منطقه بودیم.
 
وی ادامه داد: با افزایش ورود گردشگران به استان و لزوم افزایش و بهبود زیرساخت‌های حوزه گردشگری، طی سال جاری نیز در شش ماه نخست، شاهد بهره برداری سه هتل و هتل آپارتمان و ۲۵ واحد بوم گردی بوده‌ایم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری شاهد افزایش حجم سرمایه گذاری‌ها در حوزه گردشگری بوده‌ایم، بیان کرد: در راستای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری نیز، در نیمه نخست سال ۹۸، به ترتیب ۳۰ مورد موافقت اصولی صادر شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر ۷۹ پروژه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۳۳۲۹ میلیارد تومان در استان در حال اجراست، که برای ۴۴۸۹ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: به دنبال اهمیت حوزه آموزش در توسعه گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی استان در نیمه سال نخست سال جاری اقدام به برگزاری هشت دوره آموزشی برای ۱۸۰۰ نفر کرده است.
 
آبدار در پایان به اقدامات شاخص این اداره کل طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان طی سه سال گذشته در تلاش بوده تا ظرفیت‌های موجود در استان را تقویت و زمینه لازم را در راستای توسعه گردشگری فراهم سازد که در این حوزه می‌توان به افزایش چشمگیر ظرفیت مراکز اقامتی، ایجاد ۱۹۷ اقامتگاه بوم گردی، تعریف ۲۰۰ مسیر طبیعت گردی، صادرات ۱۴ میلیون دلاری صنایع دستی، کاوش و مرمت مستمر مجموعه‌های شاخص تاریخی تبریز نظیر حسن پادشاه و ربع رشیدی و اقدامات زیرساختی و حفاظتی بازار تبریز اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی