تیتر امروز

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با شهردار سابق تهران

غلامحسین کرباسچی: قالیبافی‌ها هیچ وقت به جلیلی رای نمی‌دادند/ پزشکیان باید درباره رفع فیلترینگ،حصر و طرح نور مصمم باشد/ اگر آن ۱۰ درصد در دور دوم نمی‌آمدند باز هم پزشکیان برنده بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از سلسله گفت‌وگو‌های خود به سراغ یک فعال سیاسی اصلاح طلب با پیشینه تصدی پست شهرداری و مدیرمسوول کنونی روزنامه هم میهن رفت. مهمان این برنامه غلامحسین کرباسچی بود.
خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست
تاثیرات متقابل فرهنگ و سیاست در گفت‌وگو با یک پژوهشگر فرهنگی

خسرو طالب‌زاده: وفاق ملی باید ترجمه شود/ گشت ارشاد یک مسئله شکست خورده است/ یکی شدن قالیباف با پزشکیان وفاق جناح‌هاست

با خسرو طالب‌زاده از مدیران فرهنگی سابق و پژوهشگر فرهنگی درباره تاثیرات متقابلی که فرهنگ و سیاست نسبت به هم دارند گفت‌وگو کردیم.
اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد
در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه، با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اگر اقتصاد ما بسته باشد نمی‌توانیم اقتصادمان را بهبود ببخشیم، فقط به وضعیت شعب ابی طالب می‌رویم/ پاسخگو بودن یعنی بتوان مقام مسئول را مورد سوال قرار داد یا وادار به استعفا کرد

در پانزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و در ادامه بخش دوم گفت‌وگو درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت را پی گرفتیم.
معاون دادگستری استان اردبیل خبر داد؛

افزایش ۵.۱ درصدی طلاق در استان اردبیل

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه امسال آمار طلاق در استان اردبیل بیش از ۵.۱ درصد افزایش یافته و در نقطه مقابل نیز ازدواج با ۹.۸ درصد کاهش روبرو بوده است.

کد خبر: ۳۶۶۹۷
۰۹:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

افزایش ۵.۱ درصدی طلاق در استان اردبیل

دیدارنیوز ـ یوسف خدادادی در جلسه هم اندیشی فرهنگی – اجتماعی استان اردبیل که با محوریت دانشگاه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با اشاره به تشکیل بنیاد صیانت از خانواده و شکل‌گیری این مجموعه در اردبیل اظهار کرد: با تاکید استاندار اردبیل هیئت امنا، مدیرعامل و کمیته‌های مختلف این بنیاد شکل گرفته و در دانشگاه پیام نور با تامین ساختمان مناسب فعالیت خود را آغاز می‌کند که امیدواریم بخشی از تجهیزات و ملزومات این مجموعه تهیه شود.
 
وی هدف از شکل‌گیری این بنیاد را تمرکز فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها به صورت منسجم و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای دانست و خاطرنشان کرد: قطعا در سایه تشکیل این بنیاد می‌توانیم فعالیت‌ها را در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها منسجم‌تر کنیم.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی مشاوره‌های قبل از ازدواج در استان بیان کرد: ما در بحث طلاق با کمبود آموزش و مهارت روبرو هستیم و در کنار آن قطعا نیازمند ارائه مشاوره‌های تخصصی و الزام‌آور می‌باشیم تا زوجین بتوانند با آمادگی بیشتر در این حوزه ورود پیدا کنند.
 
خدادادی پیشگیری از طلاق را با ارائه این آموزش‌های الزام‌آور بسیار موثر اعلام کرد و گفت: آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج باید الزام آور باشد و در کنار آن مربیان این حوزه به آخرین تکنولوژی‌ها نیز مجهز شوند.
 
وی افزود: در پیشگیری از طلاق که قطعا خروجی‌های موثری نیز دارد خشونت، اعتیاد و سایر بزه‌ها کاهش پیدا کرده و به نوعی مهارت‌های اجتماعی تقویت می‌شود.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به اهمیت این موضوع به عنوان باقیات صالحات گفت: در ۶ ماهه امسال میزان ازدواج در استان اردبیل با ۹.۸ درصد کاهش روبرو بوده به طوری که در ۶ ماهه سال گذشته تعداد ازدواج ثبت شده در استان ۷ هزار و ۲۲۷ مورد بوده که در ۶ ماهه امسال این تعداد به ۶ هزار و ۵۲۱ مورد کاهش یافته است.
 
خدادادی افزایش ۵.۱ درصدی طلاق را نیز یادآور شد و بیان کرد: طلاق ثبت شده در ۶ ماهه سال قبل یک هزار و ۴۷۷ مورد بوده که در ۶ ماهه امسال این رقم به یک هزار و ۵۵۶ فقره رسیده است.
 
وی با بیان تاثیرگذاری آموزش و پرورش در حوزه آموزش عمومی و توسعه و ترویج این حوزه تصریح کرد: در قالب طرح آموزش رشدمدار و همچنین طرح نماد آموزش و پرورش سعی دارد تا نسل آینده را با موضوعات و مسایل مختلف اجتماعی آشنا کرده و به نوعی آسیب‌های اجتماعی را به آن‌ها گوشزد کند.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به تاثیرگذاری این برنامه‌های آموزشی در شخصیت افراد و همچنین زندگی آن‌ها اشاره و اظهار کرد: زوجین باید به صورت مرتب از این آموزش‌ها و مشاوره‌ها استفاده کرده و به نوعی دغدغه آن‌ها در طول زندگی کاهش پیدا کند.
 
خدادادی افزود: ما نباید در اجرای طرح‌های مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی به دلیل دیربازدهی آن‌ها ناامید شویم بلکه باید فعالیت‌های خود را توسعه داده و در کنار آن به تقویت حوزه‌های مختلف کمک کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: البته در کنار همه عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فضای مجازی نیز از عوامل دخیل در طلاق به شمار می‌رود و ما نباید از کودک همسری به عنوان یکی از زمینه‌های افزایش طلاق غفلت کرده و نسبت به آن بی‌توجه باشیم.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ۳۰ درصد ازدواج‌هایی که منجر به طلاق می‌شود مربوط به گروه سنی زیر ۲۰ سال است به طوری که در استان اردبیل ۵۷۰ طلاق در گروه سنی زیر ۲۰ سال و کودک همسری اتفاق افتاده است.
 
خدادادی اضافه کرد: همانطوری که تاخیر در ازدواج تبعات منفی دارد، ازدواج دختران با سن پائین نیز بسیار عوارض نامناسبی دارد که در این زمینه باید به دقت مسایل را رصد کنیم.
 
وی به طلاق‌های عاطفی و تبعات منفی آن نیز اشاره و اظهار کرد: آموزش عمومی و همچنین مشاوره‌های بعد از ازدواج و قبل از آن از حیث مختلف دارای اهمیت است و ضرورت دارد در این زمینه بیشترین سرمایه‌گذاری را انجام دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی