تیتر امروز

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ ضاحیه کاملا آرام است +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ ضاحیه کاملا آرام است +ویدیو

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.
طی یک سال گذشته؛

انجام غربالگری شنوایی بیش از ۱۲هزار کودک در آذربایجان غربی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی از غربالگری شنوایی ۱۲ هزار و ۲۹۶ کودک ۳ تا ۵ سال در استان طی سال گذشته خبر داد.

کد خبر: ۳۶۶۳۳
۱۳:۲۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

انجام غربالگری شنوایی  بیش از ۱۲هزار کودک در آذربایجان غربی

دیدارنیوز ـ پروین محمدی پور افزود: در سال گذشته در طرح غربال گری شنوایی در استان ۱۲ هزار و ۲۹۶ کودک ۳ تا ۵ سال در استان سال گذشته غربالگری شنوایی شدند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد از موالید استان تحت پوشش برنامه ملی غربالگری شنوایی هستند ادامه داد: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۹۸ نوزاد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند.
 
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال طرح غربالگری شنوایی در تمامی مهد‌های کودک استان بین کودکان ۳ تا ۵ ساله از مهر ماه سال جاری تا پایان سال اجرا خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه طرح غربالگری شنوایی در سال گذشته در شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، سردشت، خوی، چایپاره، مهاباد و میاندواب اجرا شد خاطر نشان کرد: در غربالگری سال گذشته ۵ کودک نیازمند سمعک، ۸۰۸ نفرکودک دارای جرم، ۳۷۳ نفر کودک دارای افت انتقالی، ۱۹ کودک دارای افت حسی عصبی شناسایی و به مراکز درمان فرستاده شدند.
 
محمدی پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۷ دستگاه ویژه غربالگری شنوایی در استان وجود دارد که هر دستگاه مستقر در هر شهرستان، شهرستان‌های مجاور خود را نیز پوشش می‌دهند یاد آور شد: تجهیز تمامی مراکز غربالگری شنوایی استان به دستگاه ویژه غربالگری نیازمند تامین اعتبار برای خرید این دستگاه است.
 
 وی ادامه داد: غربالگری شناسایی افت شنوایی دیر آغاز است که می‌تواند بر رشد زبان و موفیت در مدرسه تاثیر بگذارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی