تیتر امروز

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت نصرالله/ دستور تخلیه بیمارستان‌های ضاحیه
این گزارش بروز رسانی می‌شود

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت نصرالله/ دستور تخلیه بیمارستان‌های ضاحیه

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.

آبرسانی و تجهیز امکانات بهداشتی عشایر آذربایجان غربی نیازمند تخصیص اعتبار

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: تعداد ۱۱ باب حمام خورشیدی به عشایر استان تحویل داده شد.

کد خبر: ۳۴۹۷۴
۱۳:۳۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

طرح آبرسانی و تجهیز امکانات بهداشتی عشایر آذربایجان غربی در انتظار تخصیص اعتبار

دیدارنیوز ـ بهرام زینال زاده افزود: با توجه به نیاز عشایر استان به حمام طی سال گذشته تعداد ۱۱ باب حمام خورشیدی به عشایر استان تحویل داده شد.
 
مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جمعیت عشایر استان در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار است تصریح کرد: ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل در ۱۶ شهرستان با ۳۳۶ کانون توسعه سومین استان عشایری کشور از بُعد جمعیت است.
 
وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از محصولات دامی آذربایجان غربی توسط عشایر استان تولید می‌شود خاطر نشان کرد: طبق آخرین امار تعداد دام سنگین عشایر ۴۷ هزار راس، دام سبک یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس و صنایع دستی تولیدی در سال جاری توسط عشایر ۲۰ هزار قلم است.
 
زینال زاده با تاکید بر اینکه اعتبار اختصاص یافته به اداره کل امور عشایر آذربایجان غربی از منابع ملی و استانی در سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال بوده اظهار کرد: این اعتبار اختصاص یافته برای بهسازی چشمه‌ها و احداث آبشخور‌های دامی در مناطق ییلاقی، تامین آب شرب عشایری ثابت و سیار، تامین آب مورد نیاز دام عشایر، خرید تجهیزات و ماشین آلات آبرسانی سیار، باز سازی و مرمت ایل راه‌های عشایری، خرید و توزیع تجهیزات استفاده از انرژی خورشیدی و بهسازی چشمه‌های و انتقال آب شرب از طریق لوله گذاری در مناطق ییلاقی هزینه شده است.
 
مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی با بیان اینکه از اهداف اداره کل استان توانمند سازی و حمایت از تولیدات عشایری استان است یاد آور شد: در سال گذشته ۲۴۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی که عمدتا به منظور صیانت از اشتغال بوده در قالب سرمایه در گردش، مبارزه با اثرات خشکسالی و اشتغال پایدار بین عشایر استان توزیع شده است.
 
زینال زاده ادامه داد: اعتبار مصوب برای طرح آبرسانی و تجهیز امکانات بهداشتی عشایر استان ۶۷۲ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال است که با گذشت ۶ ماه از سال جاری هنوز اعتبارات تخصیص نیافته است.
 
وی با اشاره به اینکه به دلیل بارش‌های اخیر و وقوع سیل برخی از ایل راه‌های استان آسیب دید افزود: در ۴ ماهه اول سال جاری مبلغ ۴۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی ۲۳۴ کیلومتر ایل راه‌های عشایری استان هزینه شده و تا پایان تابستان نیز ۱۳۲ میلیارد ریال نیز برای بازسازی ادامه ایل راه‌ها در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی