تیتر امروز

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

تسریع در ثبت ملی فرش مراغه/ تسهیل در ایجاد شهرک فرش دستباف مراغه

فرماندار مراغه گفت: در راستای معرفی و شناساندن فرش دستباف و ابریشمی مراغه، با تعامل و هماهنگی اتحادیه فرش ثبت ملی فرش این شهرستان تسریع می‌شود. 

کد خبر: ۳۴۹۷۲
۱۳:۲۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

تسریع در ثبت ملی فرش مراغه/ تسهیل در ایجاد شهرک فرش دستباف مراغهدیدارنیوز ـ حمید شکری در نشست هماهنگی ایجاد شهرک فرش دستباف مراغه، با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵ هزار نفر در عرصه تولید فرش دستباف این شهرستان، گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار متر مربع فرش ابریشمی در این شهرستان بافته و تولید می‌شود. 

 
 وی ادامه داد: همچنین در راستای ایجاد شهرک فرش، زمین و فضای مناسبی برای ایجاد و راه اندازی آن تخصیص یافته و شناسایی شده است. 
 
شکری بیان کرد: برای تسریع در ایجاد شهرک فرش به زودی هیئت امنای آن با حضور فعالان بخش فرش این شهرستان تشکیل خواهد شد. 
 
همچنین معاون مرکز ملی فرش ایران در این نشست از ثبت ملی و ایجاد شهرک فرش دستباف مراغه خبرداد و گفت: تحقق این امر زمینه را برای برندسازی فرش این شهرستان فراهم خواهد کرد. 
 
 محمد پروین افزود: با توجه به ظرفیت این شهرستان در زمینه تولید فرش ابریشمی و دستباف، ایجاد شهرک فرش زمینه مساعدی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه این صنعت خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: تامین مواد اولیه و حذف واسطه‌های غیر ضرور در چرخه تولید و فروش از پیامد‌های ایجاد این شهرک برای اولین بار در شهرستان مراغه خواهد بود. 
 
پروین بیان کرد: ایجاد چرخه تولید از جمله تاسیس و راه اندازی واحدهایی، چون رنگرزی، بافت، تولید، فروش و ایجاد واحد‌های خدماتی و رفاهی در شهرک فرش می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال برای حدود چهار هزار نفر در این منطقه خواهد شد. 
 
وی گفت: ارائه تسهیلات بانکی با یارانه ۵۰ درصدی در زمینه سود تسهیلات برای متقاضیان سرمایه گذاری از سوی دولت و وزارت صمت ارائه خواهد شد. 
 
وی افزود: ثبت ملی فرش مراغه که در روند اجرایی آن قرار دارد، فرصت مناسبی برای معرفی صنعت فرش ابریشمی مراغه و برندسازی آن در عرصه داخلی و بین المللی است. 
 
پروین ادامه داد: فرش ابریشمی تولید شده در این شهرستان از نظر طراحی و کیفیت در کشور کم نظیر بوده، ولی در سال‌های اخیر فرش مراغه به نام سایر شهرستان‌ها فروخته و صادر می‌شود که این امر نیاز به برندسازی و معرفی این هنر صنعت دارد. 
 
وی یادآور شد: مرکز فرش ایران امسال در راستای مهارت آموزی به فعالان بخش فرش، ۴۰۰ دوره مهارت آموزش در ۳۰ عنوان از جمله رنگرزی، بافت و طراحی در کشور اجرا کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی