تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
"دیدارنیوز" نگاهی دارد به شکسته شدن رکورد سریع‌ترین خودرو جهان؛

بوگاتی شیرون؛ ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت! + فیلم

مهندسان بوگاتی این خودرو ۱۶ سیلندر را با سیستم توربو تقویت کرده و تا ۱۴۷۹ اسب بخار نیرومند ساخته اند و تغییراتی در بدنه، سیستم ترمز و اتاق داده اند تا این ابراتومبیل در سرعت‌های بسیار بالا دچار از هم گسیختگی یا پرواز نشود.

کد خبر: ۳۴۱۲۷
۱۷:۲۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: کمپانی فرانسوی بوگاتی برای چندمین بار موفق شد عنوان سریع‌ترین خودرو جهان را از آن خود کند. این خودروساز خاص، از جابجایی رکورد سرعت جهان در پیست مشهور فولکی واگن خبر داده و اعلام کرده که یک نمونه ارتقا یافته از بوگاتی «شیرون» توانسته به سرعتی بالغ بر ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند!
 
 
بوگاتی شیرون، ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت! + فیلم

بوگاتی شیرون چند سال قبل با برچسب قیمت ۳ میلیون دلاری عرضه شد و در ابتدا مدیران کمپانی اعلام کردند که مدل شیرون بر خلاف برادر بزرگترش «ویرون» قصد رکوردشکنی در عالم سرعت را ندارد. بوگاتی ویرون ویتسه در سال ۲۰۱۳ رکورد سرعت جهان را با رسیدن به مرز ۲۶۷.۸ مایل بر ساعت یا ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت به دست آورده بود و مدت‌ها این عنوان را در اختیار داشت تا اینکه خودروهایی چون SSC و کوئینیگ زگ آن را جابجا کردند.

در آخرین تلاش اما دوباره بوگاتی توانست با مدل خاصی از شیرون، عنوان قبلی خود را باز پس گیرد. مهندسان بوگاتی این خودرو ۱۶ سیلندر را با سیستم توربو تقویت کرده و تا ۱۴۷۹ اسب بخار نیرومند ساخته اند و تغییراتی در بدنه، سیستم ترمز و اتاق داده اند تا این ابراتومبیل در سرعت‌های بسیار بالا دچار از هم گسیختگی یا پرواز نشود.
 
 
بوگاتی شیرون، ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت! + فیلم
 

هدایت بوگاتی شیرون فوق سریع را به یک راننده کهنه کار و قهرمان مسابقات لومان به نام اندی والاس سپردند و این راننده جسور و باتجربه نیز این نمایش متهورانه را به خوبی انجام داد و توانست به سرعت ۳۰۴ مایل یا ۴۹۰.۴۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جالب‌تر اینکه بوگاتی وعده داده که از این مدل رکوردشکن، چند دستگاه محدود هم خواهد ساخت تا میلیاردر‌های عشق ماشین هم اگر هوس کردند به سرعت‌های نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت سری بزنند!
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی