تیتر امروز

ادعای اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ ۸۵ تن بمب برای ترور/ بمباران ضاحیه +ویدیو
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

ادعای اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ ۸۵ تن بمب برای ترور/ بمباران ضاحیه +ویدیو

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.

افزایش حجم آب پشت سد‌های آذربایجان‌غربی نسب به سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حجم آب پشت سد‌های استان به یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون مترمکعب رسیده که ۶ درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

کد خبر: ۳۳۹۳۲
۰۹:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

افزایش حجم آب پشت سد‌های آذربایجان‌غربی نسب به سال گذشته

دیدارنیوز ـ کیومرث دانشجو افزود: حجم آب پشت سد‌های استان امسال نسبت به سال گذشته ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش داشته به طوری که میزان آب پشت آن‌ها در زمان مشابه سال گذشته، یک میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب بود.
 
وی اضافه کرد: سد شهید کاظمی بوکان که پرحجم‌ترین سد آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود، در حال حاضر با وجود رهاسازی قابل توجه آب به سمت دریاچه ارومیه، ۴۲۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد شهرچای ارومیه نیز با ۱۹۰ میلیون مترمکعب در رده بعدی است.
 
وی ادامه داد: سد آغ‌چای چایپاره نیز که جزء سد‌های مهم استان به‌شمار می‌رود، ۱۷۱ میلیون مترمکعب آب به صورت ذخیره دارد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ذخیره پشت سد‌های شهرچای و بوکان به ترتیب ۵۶ و ۵۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است، ولی شاهد کاهش ۱۷ میلیون مترمکعبی آب پشت سد آغ چای نسبت به سال گذشته هستیم.
 
دانشجو افزود: در سد مهاباد نیز ۱۰۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که هم‌تراز زمان مشابه سال گذشته است.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۹ میلیون مترمکعب آب در سد حسنلوی نقده، ۳۳ میلیون مترمکعب در سد ساروق تکاب، ۵۳ میلیون مترمکعب در سد زولای سلماس، هفت میلیون مترمکعب در سد «دریک» سلماس و ۵۵ میلیون مترمکعب در سد سیلوه پیرانشهر ذخیره شده است.
 
وی بیان کرد: همچنین در سد‌های ماکو، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ پلدشت و قیقاج به ترتیب ۷۱، ۶، سه و یک میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.
 
سد‌های شهید کاظمی بوکان، شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، سیلوه پیرانشهر، سد مهاباد، شهید قنبری ماکو، ارس ۲، سد قیقاج، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی سلماس و سد ماکو، ۱۳ سد استان را شامل می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی