تیتر امروز

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ فرانسه خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان شد
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ فرانسه خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان شد

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است
در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است

در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.

ترانزیت بیش از ۵۳ هزار راس دام زنده از مرز بازرگان

رییس شبکه دامپزشکی ماکو با اشاره به ترانزیت ۵۳ هزار و ۸۱۷ راس دام زنده از طریق مرز بازرگان از ۲۳ خرداد سال جاری تاکنون، گفت: مبدا این محموله‌های ترانزیتی ترکیه و مقصد آن قطر بوده است.

کد خبر: ۳۱۰۵۳
۱۴:۲۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

ترانزیت بیش از ۵۳ هزار راس دام زنده از مرز بازرگان به قطر

دیدارنیوز ـ فاطمه آیرم با اشاره به کنترل‌های بهداشتی قرنطینه دامی در مرز بازرگان افزود: این تعداد دام زنده به وسیله ۲۰۰ کامیون حمل شده و در این مدت تعداد ۹ دستگاه کامیون به دلیل تطابق نداشتن استاندارد‌ها با کشور ترکیه مرجوعی بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه ترانزیت دام زنده برای اولین بار از شمال‌غرب کشور و از طریق مرز بازرگان انجام می‌شود، اضافه کرد: لازم است از این فرصت به نحو احسن جهت رونق اقتصادی منطقه استفاده شود.
 
وی با اشاره به اینکه علاوه بر کشور قطر، کویت و عمان هم خواهان ترانزیت دام از کشورمان هستند، بیان کرد: فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های ترخیص‌کننده می‌تواند نهایت استفاده از فرصت به وجودآمده را داشته باشد و نقص‌های احتمالی را برطرف کنند.
 
اگرچه نگرانی‌هایی از کاهش نقش ایران در ترانزیت کالا وجود دارد، اما اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین‌المللی با ایجاد ۱۰ کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب به طول ۲۱ هزار کیلومتر از مهمترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح جامع حمل و نقل برای تقویت این نقش است.
 
مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشور‌های اروپایی به شمار می‌رود در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو (در آذربایجان‌غربی) قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی