تیتر امروز

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

احداث ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان‌شرقی

وزیر ارتباطات گفت: عملیات احداث ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در سطح آذربایجان‌شرقی برای رسیدن به شاخص ۸۰ درصد پوشش روستا‌های بالای ۲۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

کد خبر: ۳۱۰۰۳
۰۹:۲۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

احداث ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان‌شرقی

دیدارنیوز ـ محمدجواد آذری جهرمی جمعه شب در نشست مشترک استاندار و نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: اقدامات دولت دوازدهم برای توسعه ارتباطات در استان آذربایجان شرقی در ۳ فاز طراحی شده است که فاز نخست در فروردین امسال به بهره برداری رسید و ۵۲۸دکل مخابراتی توسط شرکت مخابرات و همراه اول با سرمایه گذاری ۲۴میلیارد تومانی به روز رسانی شد.
 
وی فاز دوم را راه اندازی ۱۱۴سایت مخابراتی توسط شرکت ایرانسل، ۸۱ سایت مخابراتی همراه اول و ۳ سایت مخابراتی توسط رایتل عنوان کرد و افزود: با این اقدامات تکمیل پوشش مناطق شهری و اتصال ۶۴۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات انجام شد که با سرمایه گذاری بیش از ۲۶ میلیارد تومان توسط دولت و ۸۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی امروز به بهره برداری رسید.
 
آذری جهرمی در این جلسه تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ۸۹/۹ درصد پوشش جمعیتی استان آذربایجان شرقی و همچنین ۶۷درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نیز به این شبکه متصل می‌شوند و هدف گذاری فاز سوم رساندن این عدد تا پایان امسال به ۸۰ درصد است.
 
وی ادامه داد: عملیات احداث ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در سطح آذربایجان شرقی برای رسیدن به شاخص ۸۰ درصد پوشش روستا‌های بالای ۲۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
 
وی در پاسخ به اظهارات تعدادی از نمایندگان استان مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع مالی وزارت ارتباطات محدود نیست افزود: وزارت ارتباطات علی رغم کمبود منابع مالی، تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم در این حوزه و در اقصی نقاط کشور به کار گرفته و با توجه به قوانین، وظایف خود را انجام می‌دهد.
 
وزیر ارتباطات به بخشی از تکالیف این وزارت در قانون برنامه ششم توسعه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون، باید اقدامات لازم برای بهره‌مندی ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، از خدمات وزارت بهره‌مند شوند.
 
آذری جهرمی، تعداد روستا‌های استان بالای ۲۰ خانوار بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵ را دو هزار و ۲۰ روستا اعلام کرد و گفت: تا به امروز، ۶۷ درصد این روستا‌ها در آذربایجان شرقی از تحت پوشش خدمات و شبکه ارتباطی قرار گرفته‌اند.
 
وی توسعه آی تی و آی سی تی در مناطق گردشگری استان را نیز از اولویت‌های وزارت ارتباطات دانست و تصریح کرد: روستا‌های آذربایجان شرقی از ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری بهره‌مند هستند و تلاش‌ها برای توسعه خدمات ارتباطی در این استان با محوریت روستا‌ها ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: برخی مشکلات موجود در شهرستان‌های اهر، هریس و کلیبر در طول زمان حل می‌شود و در صورت تحقق این مهم، وضعیت استان نسبت به میانگین کشوری، بالاتر خواهد بود.
 
آذری جهرمی از سرقت کابل‌های مسی در برخی روستا‌های شهرستان کلیبر انتقاد کرد و گفت: علی رغم وجود مشکلات این چنینی، تا پایان شهریورماه سالجاری، مشکلات مربوط به قطعی تلفن‌های ثابت در روستا‌های شهرستان کلیبر رفع می‌شود.
 
وی از سفر آتی خود به استان تا پایان تابستان و با هدف پیگیری مصوبات جلسات پیشین و تلاش برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان خبر داد.
 
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به سفر دیروز رییس جمهور به تبریز با قدردانی از سفر دکتر روحانی و برخی از اعضای هیات دولت به استان قدردانی کرد و گفت: در این سفر بیش از ۵۲۰ طرح و پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، نیرو و گردشگری خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی همین تعداد پروژه نیز به یمن برکت رییس جمهور در استان آغاز شد.
 
وی ارزش ریالی پروژه‌های افتتاح شده در این سفر را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها از پروژه‌های بسیار مهم استان هستند که امیدواریم نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی این خطه از کشور داشته باشد.
 
 محمدرضا پورمحمدی در بخشی از سخنان خود به آخرین وضعیت شاخص‌های IDR در استان اشاره کرد و افزود: از این منظر، استان آذربایجان شرقی، استان چهاردهم کشور است و متاسفانه در چند سال گذشته از جایگاه یازدهم به چهاردهم تنزل پیدا کرده و انتظار داریم شاهد توجه ویژه وزارت ارتباطات به استان آذربایجان شرقی باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان آماری در ضرایب بهره‌مندی از تلفن ثابت، پوشش شبکه تلفن همراه و همچنین بهره‌مندی از اینترنت پرداخت و ادامه داد: کوهستانی بودن منطقه در استان آذربایجان شرقی باعث ایجاد موانعی در زمینه توسعه آی تی و آی سی تی در استان شده که در این زمینه نیز انتظار توجه ویژه از وزارت ارتباطات را داریم.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی