دیدارنیوز - در این بخشنامه آمده است: «همراهی، همسویی و مشارکت اولیای دانشآموزان در فرایند تعلیم و تربیت و پیشگیری از انواع آسیبها در مدارس مستلزم برنامهریزی برای آموزش والدین، به عنوان مهمترین مولفه تاثیرگذار بر تربیت فرزندان است. در این راستا مکانیسمهای به کارگیری مدرسان واجد شرایط، نحوه برگزاری کلاسهای آموزش خانواده در طول سال تحصیلی، روشها و تعیین سرفصلها و محتوای مناسب از جمله وظایف انجمن اولیا و مربیان است.»
براساس این بخشنامه و برای خودداری از تداخل تکالیف، مشخص بودن مرجع پاسخگویی به این امور و به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ادارات انجمن اولیا و مربیان باید در برگزاری دورههای آموزش خانواده در مدارس، مدرسان آموزش خانواده را از بین افرادی انتخاب کنند که مراحل لازم را برای این کار طی کرده و دارای گواهینامه مدرسی از انجمن اولیا و مربیان باشند.
طبق بخشنامه اگر سازمان یا نهادی، دوره ویژهای را برای آموزش خانواده ضروری بداند، میتواند به واسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و بعد از بررسی و تایید کمیته آموزش خانواده این اداره، برای مدرسان دارای گواهینامه مدرسی آموزش خانواده دوره را اجرا و سپس به وسیله این مدرسان در مدرسه دوره را برگزار کند.
همچنین در این بخشنامه آمده است: «معاونتها، سازمانها و دفاتر ستادی آموزش و پرورش نیز برای ارائه دورههای آموزشی به خانوادهها، باید با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان از مدرسان واجد شرایط استفاده کنند. همچنین باید از ورود افراد و موسسات متفرقه و مغایر با این موارد به حوزه آموزش خانواده، اکیدا خودداری شود.»