دیدارنیوز - ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نشست خبری امروز (یکشنبه) خود با تشکر از اصحاب رسانه بابت حمایتهایشان از سرخپوشان در فصلی که گذشت، اظهار داشت: در این مدتی که در خدمتتان بودم سعی کردم یک رابطه عمیق با رسانهها داشته باشم و فکر میکنم اطلاعرسانی خوبی در این زمینه صورت گرفته است. امیدوارم این همکاریها ادامه پیدا کند و اگر ضعفی هم در این زمینه وجود دارد انشاءالله برطرف شود.
فصل سختی را پشت سر گذاشتیم
وی در ادامه یادآور شد: فصل سختی را پشت سر گذاشتیم، به خصوص در نیمفصل دوم رقابتها کار بسیار سخت بود، هم رقابت ورزشی سخت بود و هم متأسفانه یکسری حواشی وجود داشت که ما باید هم فوتبال بازی میکردیم و هم حواشی را جمع میکردیم که خدا را شکر با همت بازیکنانمان و به خصوص سرمربیگری برانکو که یک مربی حرفهای است و حمایت هوادارانمان که در سرما و گرما از تیم حمایت کردند، موفقیتهایی کسب شد و قهرمان جام حذفی و لیگ برتر شدیم. امروز میخواهم به سؤالات رسانهها جواب بدهم، اما ابتدا خودم یکسری موضوعات را درباره مسائل مالی باید عرض کنم و بعد جوابگوی سوالات خواهم بود.
باشگاه پرسپولیس در 2 سال گذشته از نظم بهتری برخوردار بوده است
عرب با اشاره به وضعیت اقتصادی باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: درباره موضوع اقتصادی و درآمدی باشگاه باید بگویم در دو سال اخیر باشگاه از نظم بهتری برخوردار بوده است و قراردادهایی که بسته شده، بهتر از گذشته بوده است. درآمدهای باشگاه هم وضعیت بهتری داشته، اما در کل ایرادهایی بوده است.
اسپانسر اصلی ما به تعهدات خود عمل کرده است
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین تصریح کرد: اسپانسر اصلی ما که شرکت ایرانسل است، براساس مستنداتی که در اختیار من است به تعهدات خود عمل کرده. این بخشی از قرارداد ماست. بخشی دیگر مربوط به مجری اسپانسری ماست که در این بخش در دو سه ماه اخیر در پرداختیهای خود یک بینظمی وجود داشته است که باشگاه را با مشکلاتی مواجه کرده. در همین راستا ما یک فرصت یک هفتهای به او دادهایم تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و در غیر اینصورت باید از مسیر قانونی کار را پیش ببریم.
با ایجاد شایعه برای اسپانسر اصلی ما درآمدهایمان کاهش پیدا کرد
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه یادآور شد: گاهی اوقات تداخلی برای هواداران پیش میآید و اسپانسر و مجری اسپانسر را از هم تفکیک نمیکنند. ما یک اسپانسر اصلی به نام ایرانسل داریم که متأسفانه برخی شایعات علیه این شرکت در چند وقت اخیر مطرح شد و همین موضوع باعث شد تا پیامکهای هواداران ما در این سامانه ریزش داشته باشد و در مقابل درآمدهای باشگاه هم کاهش پیدا کند.
سند کلیه پرداختهای باشگاه از پاداش نایب قهرمانی آسیا موجود است
عرب با اشاره به پاداش نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا و هزینههای این باشگاه عنوان کرد: بخشی از این پول به بازیکنان داده شد. یک میلیارد تومان بدهی معوقه مالیاتی کادرفنی خارجی و بدهی مالیاتی دورههای قبل بود که اگر پرداخت نمیشد، اجازه خروج از کشور به بازیکنان و کادرفنی داده نمیشد که این رقم را پرداخت کردیم. بدهیهای دیگر هم که یک و نیم میلیارد بود و باشگاه را با مشکل مواجه میکرد، پرداخت شد. اینها اسنادش موجود است، یعنی پول وارد باشگاه شده، سند خورده و بعد پرداخت شده است.
قرارداد منشا را مدیریت نمیکردیم به مشکل میخوردیم
وی ادامه داد: بخشی هم هزینههای جاری تیم است و در مجموع حدود 175 هزار یورو هم بابت مطالبات منشا پرداخت کردیم. شما میدانید ما اگر در زمینه قرارداد منشا با دقت عمل نمیکردیم در این فصل به مشکل جدی میخوردیم؟ علیرغم اینکه باشگاه در آن زمان مشکلات مالی زیادی داشت، برانکو این بازیکن را نخواست و ما قرارداد او را مدیریت کردیم. منشا هم بخشی از طلبش را بخشید و بخش دیگری را هم به صورت نقد به او پرداخت کردیم تا در آینده باشگاه دیگر دچار مشکلات گذشته نشود. این مجموع پاداش آسیایی و هزینههایی بود که میگفتند چه اتفاقی برای آنها افتاده است.
باید چیزی حدود 60 میلیارد تومان در یک فصل به بازیکنان و مربیان و عوامل تیم پرداخت کنیم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره ابهاماتی که پیرامون پاداشهای آسیایی وجود دارد, تصریح کرد: درباره پاداشهای آسیایی بارها صحبت کردم، اما امروز همه چیز را توضیح میدهم که موضوع از چه قرار است. اگر قرارداد بازیکنان ایرانی و خارجی و کادر فنی ایرانی و خارجی را بدون آپشنها و پاداشها حساب کنیم، چیزی حدود 60 میلیارد تومان باید پرداخت کنیم. این درحالی است که مجموع درآمد ما از اسپانسر آنهم اگر به طور کامل حقوقمان را بگیریم چیزی حدود 61 تا 62 میلیارد تومان است. در این حالت هزینههای جاری باشگاه, هتلها, بدهیهای قبلی و مالیاتها و خیلی هزینههای دیگر از قبیل آپشنهای قراردادها میماند که باید آن نیز پرداخت شوند.
هزینههای ما حدود 110 میلیارد تومان است و درآمدمان 61 و نیم میلیارد
عرب ادامه داد: اگر واقعبینانه نگاه کنید هزینههای ما حدود 110 میلیارد تومان میشود که باید برای فصل آینده فکری شود. در این باره جلسات مختلفی را برگزار کردیم. ضمن اینکه درآمد یک باشگاه حرفهای عمدتاً از تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی است، اما ما از پخش تلویزیونی که کاملاً محروم هستیم و از تبلیغات محیطی نیز آنچنان بهرهای نداریم. از صحبتهای من اشتباه برداشت شده بود و مجموع درآمد ما از بلیتفروشی و ایرانسل، همراه اول و بانکی که قرارداد داریم میشود 61 و نیم میلیارد تومان, آنهم در صورتی که کاملاً تحقق پیدا کند, البته عدد بلیتفروشی نیز با توجه به بازیها متغییر است.
برای بازی مقابل الاهلی عربستان یک میلیارد تومان بیشتر هزینه کردیم!
وی یادآور شد: علاوه بر این باشگاه هزینههای متفرقه دیگری نیز دارد که نمونه آن برگزاری بازی مقابل الاهلی عربستان در امارات است. اگر این بازی را در تهران برگزار میکردیم با 100 میلیون کار تمام میشد، اما این بازی در امارات برگزار شد و 2 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه کردیم! پارسال برای پرواز چارتر به ازبکستان 400 میلیون هزینه کردیم، اما امسال به این رقم به یک میلیارد و 400 رسیده بود. اینها هزینههایی است که نظم را بههم میزند, همچنین تورم ریالی و بدهیها نیز وجود دارد که کار را خراب میکند.
پاداش فینال آسیا با نظر کادر فنی و کاپیتان تیم بین بازیکنان و مربیان تقسیم شد
وی درباره پاداش فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: AFC مبلغ 100 هزار دلار از پاداش را برای خیریه برداشت، 180 هزار دلار را برای برگزاری مسابقه فینال کسر کرد و همچنین حدود 75 هزار دلار هم برای تخلف و جرائم تماشاگران کسر شد و مابقی پاداش نایب قهرمانی به صورت ریال به باشگاه پرداخت شد. ضمن اینکه ما یک شرکت دولتی هستیم و لذا واریز به خزانه انجام شده و حدود 19 میلیارد تومان به حساب باشگاه آمد که از این مقدار حدود هشت میلیارد تومان به عنوان پاداش آسیایی بر اساس مصوبه هیئت مدیره قبل به بازیکنان و کادرفنی، بر اساس نظر کادرفنی و کاپیتان تیم توزیع شد.
ادامه دارد ...