تیتر امروز

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ادعای ترامپ: در حال گفتگوی مستقیم با ایران هستیم/ روز شنبه جلسه بزرگی با ایرانی‌ها خواهیم داشت
مسوولان جمهوری اسلامی چرا این خبر را اعلام نکردند؟ اگر واقعیت دارد، نباید به مردم ایران گفت؟

ادعای ترامپ: در حال گفتگوی مستقیم با ایران هستیم/ روز شنبه جلسه بزرگی با ایرانی‌ها خواهیم داشت

در شرایطی که مسوولان جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا خبر داده‌اند و مخالف مذاکره مستقیم هستند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش از گفتگوهای مستقیم با ایران خبر داد.
گزارش دیدار از تاراجی که قدمت هشت ساله دارد

"گِلَک" را دزدیدند/ وزیرمیراث فرهنگی: مسوولیت جزایر کشور با مناطق آزاد است

موضوع بردن خاک جزیره هرمز در ایام نوروز ۱۴۰۴ توسط گردشگران چند روزی است که در صدر اخبار قرار گرفته، اما خوب است بدانید که این تاراج قدمت هشت ساله دارد و کلید آن از سال ۹۷ زده شد.
در دیدار صاحب‌نظران علوم تربیتی و اساتید دانشگاه با وزیر آموزش‌ و پرورش

بطحایی برنامه آموزش و پرورش برای اصلاح نظام مدیریتی مدارس را اعلام کرد

در دیدار صاحب‌نظران علوم تربیتی و اساتید دانشگاه با وزیر آموزش‌ و پرورش، سید محمد بطحایی ضمن تشریح برخی از مشکلات موجود در نظام آموزشی کشور، از اصلاح نظام مدیریتی مدارس کشور سخن گفت.

کد خبر: ۲۶۸
۱۴:۲۲ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، در ادامه سلسله نشست‌هایی که از سال 96 در وزارت ‌آموزش‌ و پرورش با حضور اساتید دانشکده های علوم تربیتی تهران برگزار شده بود، در اولین روزهای کاری سال جدید، نشستی با حضور رؤسا و اساتید دانشکده‌های علوم تربیتی دانشگاه تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، علامه طباطبایی و الزهرا برگزار شد.

در این دیدار، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گسستی که بین حوزه اجرا و سیستم تئوریک به وجود آمده است، گفت: یکی از حلقه‌های مفقودشده در نظام آموزش‌ و پرورش، گسست بین این وزارت به‌عنوان حوزه اجرا و دانشگاه‌های کشور به‌عنوان سیستم نظری و آکادمیک است و اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم که عموماً راه‌حل‌های آن در دانشکده‌های علوم تربیتی وجود دارد و این گسست سبب عدم بهره‌مندی از دانش و علم اساتید برای حل مسائل پیچیده آموزش‌ و پرورش شده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش به مشکلات آموزش‌ و پرورش در سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات آموزش‌وپرورش از 30 یا 40 سال گذشته ثابت مانده و هنوز حل‌نشده است و دانش و علم آن برای حل بخش زیادی از این مشکلات در دانشگاه‌ها وجود دارد که از این پتانسیل استفاده نشده است و باید مشکلات را واضح بیان کنیم و از دانشگاه‌ها بخواهیم برای حل این مشکلات ورود پیدا کنند و برای حل آن‌ها باید از علم دانشگاه‌ها استفاده کرد.

بطحایی در ادامه افزود: فاصله ای که بین این دو حوزه وجود دارد سبب شده است تا آموزش‌هایی که در دانشگاه‌ها داده می‌شود با واقعیت‌هایی که در اجرا و مدارس با آن مواجه هستیم مطابقت نداشته باشد و برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها پس از ورود به مدارس که بخشی از حوزه اجرا هستند عملا نمی‌توانند از آموزش‌های داده‌ شده استفاده و آن را عملیاتی کنند.

عضو کابینه تدبیر و امید با توجه به شرایط فعلی آموزش‌ و پرورش کشور گفت: مهم‌ترین مشکل آموزش‌ و پرورش در همه حوزه‌ها بی‌تفاوتی جامعه نسبت به آموزش‌وپرورش و فاصله گرفتن از آن است و در این شرایط اگر استنباط می‌شود که مسئولان و سیاست‌گذاران ارشد کشور نسبت به آموزش‌ و پرورش کم‌توجه شده‌اند به علت عدم اقبال و توجه جامعه به آموزش‌وپرورش است. این مساله نتایج متعددی را به وجود آورده است ازجمله عدم اهمیت خانواده‌ها نسبت به فضای آموزشی مدارس و مکانی که فرزندانشان در آن تحصیل می‌کنند و یا عدم توجه به توانایی‌ها و یا مشکلاتی که معلمان فرزندانشان با آن مواجه هستند و برای آن‌ها موضوعاتی از این قبیل اهمیت ندارد.

بطحایی در مورد برنامه‌های سال 97 وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها کم کردن فاصله آموزش‌ و پرورش با جامعه است و برای رسیدن به این هدف باید آنچه به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم انطباق بیشتری با نیازمندی‌هایی که جامعه و خانواده‌ها دارند، ‌داشته باشد و محتوای آموزشی مدارس ما با این نیازمندی‌ها منطبق شود.

وی در ادامه افزود: محتوای آموزشی در مدارس باعث عدم انگیزش خانواده‌ها و دانش‌آموزان به مدرسه رفتن می‌شود و در مدرسه‌های ما شادی و نشاط کافی برای افزایش انگیزه وجود ندارد و دانش آموزان در مدرسه دچار سختی و عذاب می‌شوند.

وزیر آموزش‌ و پرورش دیگر برنامه‌های سال 97 را تشریح کرد و گفت: سه برنامه مهم برای اصلاح نظام مدیریتی مدارس داریم؛ سنجش و ارتقای شایستگی مدیران، تفویض اختیار به مدارسی که مدیران آن شایستگی لازم را دارند و نظام کنترل و تضمین کیفیت مدارس از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

پس از سخنان وزیر آموزش و پرورش، آقایان افروز، باقری، به پژوه، بازرگان، میر کمالی، درتاج، فتح‌آبادی، قائدی، رضایی زاده، نوابی نژاد و خانم ها دکتر خادمی، بازرگان و پاک‌دامن مطالبی در ارتباط با برگزاری این نشست‌ها و برنامه‌هایی که وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرده بودند را بیان کردند.

شایان ذکر است در این نشست معاونان وزیر آقایان خنیفر، عمادی، فرهاد کریمی، غلامرضا کریمی، زرافشان و تورانی از دانشگاه فرهنگیان، مرکز سنجش، پژوهشگاه آموزش و پرورش، مرکز امور بین الملل، معاونت متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه ریزی حضور داشتند.

منبع: پانا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی