تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فداحسین مالکی، دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با دیدارنیوز مطرح کرد:

اعتراض به مستقل نبودن ستاد مبارزه با مواد مخدر

دکتر فداحسین مالکی، دبیرکل اسبق ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در گفتگو با دیدارنیوز اعلام کرد ورود ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در زیر مجموعه وزارت کشور اشتباهی بود که در دولت احمدی‌نژاد ایجاد شد و همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۲۲۰۳
۲۱:۳۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دبیرکل سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقد است جمهوری اسلامی باید از تلاشی که برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به اروپا صورت می‌دهد، استفاده سیاسی کند و از آن برای گرفتن امتیاز در موضوعات دیگر مانند مذاکرات هسته‌ای بهره ببرد.

وی با اشاره به دیدارش با دبیرکل سازمان ملل گفت: «به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر ملاقاتی با دبیرکل سازمان ملل داشتم. بان‌کی­‌مون اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران رهبریت مبارزه با مواد مخدر در دنیا را برعهده دارد. در ملاقات خصوصی به وی گفتم شما می­‌دانید که ما بهای سنگینی داریم پرداخت می‌کنیم. ما قادریم مواد مخدر را به صورت ترانزیت از مرزهای شرقی به مرزهای غربی منتقل کنیم و آن را روانه اروپا سازیم، اما به دستور اسلام و اعتقاداتی که داریم با مواد مخدر مبارزه می‌کنیم. به نظرتان اگر مواد را ترانزیت کنیم و به اروپا هدایت کنیم چه اتفاقی می­‌افتد؟ بان‌کی‌مون معتقد بود در این صورت فاجعه انسانی رخ خواهد داد و خاطر نشان ساخت خطر مواد مخدر به مراتب از بمب‌های هسته‌­ای بیشتر است. چرا که مواد مخدر شیرازه خانواده‌­ها را از بین خواهد برد. قرار بر این شد که راجع به پرونده هسته­‌ای ایران، سازمان ملل نگاه متفاوت­‌تری داشته باشد که متأسفانه این فرصت از دست رفت‌».

مالکی معتقد است «کشورهای غربی نه تنها در مبارزه با مواد مخدر کمکی نمی­‌کنند بلکه خودشان باعث تولید و توزیع مواد مخدر هستند. استراتژی مواد مخدر در اختیار قدرت­‌های جهانی است، چرا که فروش سلاح و مواد مخدر بیشترین سود را دارد. 5 سال سفیر ایران در افغانستان بودم و از نزدیک اتفاق­‌های مربوط به مواد مخدر را رصد کردم. انگلیس در آنجا حضور داشت؛ آنها از حامیان سرسخت قاچاقچیان در دنیا هستند. ماشین­‌ها و کامیون­‌هایی که به سفارت انگلیس و از آنجا به فرودگاه می­‌رفت را رصد می­‌کردیم».

به گفته مالکی مشکل ما در داخل این است که کار ستاد مبارزه با مواد مخدر در اختیار فرمانده نیروی انتظامی و وزارت کشور قرار گرفت و مشغله­‌های فراوان آنها مانع از انجام صحیح کار شد. وی معتقد است که هر چه زودتر باید این ستاد مستقل از وزارت کشور شود و دبیرکل مشخصی داشته باشد تا بتوان در امر مبارزه با مواد مخدر موفق‌تر بود. 

متن کامل گفتگوی دیدارنیوز با فداحسین مالکی را اینجا (اشتباه ادامه‌دار؛ مستقل نبودن ستاد مبارزه با مواد مخدربخوانید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی