تیتر امروز

رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «پشت صحنه» با رئیس پیشین سازمان ملی جوانان

رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید

دیدارنیوز در برنامه «پشت صحنه» این بار میزبان رحیم عبادی، رئیس پیشین سازمان ملی جوانان بود. او معتقد است نسلی که روزی مخاطب سازمان ملی جوانان بود، امروز به میانسالی رسیده است.
علی بختیار: مجلس هفتم مقصر اصلی شرایط کنونی است/ قیمت گذاری دستوری یعنی فساد، تبعیض و قاچاق/ احمدی نژاد با طرح هدفمندسازی یارانه آسیب جدی به کشور زد
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی

علی بختیار: مجلس هفتم مقصر اصلی شرایط کنونی است/ قیمت گذاری دستوری یعنی فساد، تبعیض و قاچاق/ احمدی نژاد با طرح هدفمندسازی یارانه آسیب جدی به کشور زد

«تیتر» در یکی دیگر از سری برنامه‌های خود و با توجه به اهمیت افزایش قیمت بنزین به سراغ یکی از نمایندگان پیشین مجلس و عضو کمیسیون انرژی رفت تا در مورد قیمت بنزین حقایق را برای مردم بگوید.
سلیمی می‌گوید اگر قرار است قیمت خودرو را آزاد کنند، مسیر واردات خودرو نیز باید مسیری راحت شود

انتقاد یک نماینده از فضای انحصاری در صنعت خودرو/ ورود مجلس به بحث قیمت‌ها

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون صنایع مجلس از رانت عجیب و غریب خودروسازان تا سنگ‌اندازی در مسیر واردات خودرو خبر داد و گفت که مجلس به موضوع افزایش قیمت خودرو ورود می‌کند.

کد خبر: ۱۸۵۱۸۰
۱۳:۳۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۴

انتقاد یک نماینده از فضای انحصاری در صنعت خودرو/ ورود مجلس به بحث قیمت‌ها

دیدارنیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از فضای انحصاری در صنعت خودروی کشور، گفت: خودروسازان نمی‌توانند بگویند ما بخش خصوصی هستیم و هر اقدامی را دلشان خواست، انجام دهند.

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایلنا و در واکنش به سخنان مدیرعامل یکی از خودروسازان مبنی بر اینکه «تا زمانی که اصلاح قیمت‌گذاری خودرو انجام نشود، امکان فروش خودرو را ندارند و تنها گزینه موجود، توقف فروش است»، گفت: از آنجایی که صنعت خودروسازی در ایران انحصاری است، خودروسازان نمی‌توانند بگویند ما بخش خصوصی هستیم و هر اقدامی را انجام می‌دهیم.

رانت بزرگ خودروسازان داخلی در استفاده از فضای انحصاری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت بالای خودرو در ایران، گفت: اگر فضا برای واردات خودرو آن هم نه با این تعرفه گران، باز شود، آن موقع است که خودروسازان می‌توانند مدعی آزادسازی قیمت خودرو شوند.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: خودروسازان در حال حاضر از رانت استفاده می‌کنند. بزرگ‎ترین رانت آنها هم استفاده از فضای انحصاری است. انرژی، برق، گاز، کارگر و فولادِ ارزان می‌گیرند و از رانت عجیب و غریبی استفاده می‌کنند و با وجود همه این رانت‌ها، نوع و کیفیت خودروهایشان با این کلاس نسبت به خودرو‌های خارجی هم ارزان نیست.

ورود مجلس به بحث قیمت خودرو ناگزیر است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس به موضوع قیمت‌گذاری خودرو ورود پیدا کنند، گفت: مجلس به این موضوع حتما ورود خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: اگر قرار است قیمت خودرو را آزاد کنند، مسیر واردات خودرو نیز باید مسیری سهل و راحت شود بدون دست‌انداز‌های عجیب و غریبی که امروز وجود دارد. در حال حاضر صد‌ها دست‌انداز جلوی مسیر واردات خودرو وجود دارد و اگر قرار است خودروسازان هر کاری دلشان خواست بکنند، ممکن است به تصمیمات دیگری برسیم که مردم بیش از این آسیب نبینند.

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۱۷ آذر
امروز دوشنبه ۱۷ آذر
امروز دوشنبه ۱۷ آذر
امروز دوشنبه ۱۷ آذر