تیتر امروز

در این مناسکِ ظاهری هویت به دست می‌آید، اما حقیقت، نه/ ارزش هر انسان به قدر اندیشه، شفقت و مهربانی او نسبت به مردم است
در سی‌وهشتمین برنامه دیدار اندیشه با ناصر مهدوی مطرح شد:

در این مناسکِ ظاهری هویت به دست می‌آید، اما حقیقت، نه/ ارزش هر انسان به قدر اندیشه، شفقت و مهربانی او نسبت به مردم است

در سی‌وهشتمین برنامه دیدار اندیشه که مقارن با اربعین حسینی منتشر می‌شود با ناصر مهدوی، روشنفکر دینی و استاد دانشگاه با موضوع "اربعین در عصر حاضر" گفت‌و‌گو کردیم.
حسین راغفر: بسیاری از امضاکنندگان بیانیه ۱۸۰ اقتصاددان، مسئول شرایط فعلی کشورند/ سیاست‌های اقتصادی، جامعه را به گسست از هم کشانده/ کسانی که در شهر علیه مردم خودشان عملیات می‌کنند، قربانیان سیاست‌های اقتصادی هستند/ اصلی‌ترین موضوع تجاوز اسرائیل، شکست نظام امنیتی ما بود
دولت پزشکیان، جنگ ۱۲ روزه و آینده ایران در ویژه برنامه «میدان پاستور» با یک اقتصاددان

حسین راغفر: بسیاری از امضاکنندگان بیانیه ۱۸۰ اقتصاددان، مسئول شرایط فعلی کشورند/ سیاست‌های اقتصادی، جامعه را به گسست از هم کشانده/ کسانی که در شهر علیه مردم خودشان عملیات می‌کنند، قربانیان سیاست‌های اقتصادی هستند/ اصلی‌ترین موضوع تجاوز اسرائیل، شکست نظام امنیتی ما بود

حسین راغفر، استاد دانشگاه و اقتصاددان مهمان چهارمین برنامه از سلسله‌ گفتگوهای برنامه‌های میدان پاستور بود.
نتانیاهو بار ديگر ایران را تهدید به حمله کرد/ همسایگی ایران با آمریکا در کریدور ترامپ/ جنگ يا مذاکره؛ مساله این است
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

نتانیاهو بار ديگر ایران را تهدید به حمله کرد/ همسایگی ایران با آمریکا در کریدور ترامپ/ جنگ يا مذاکره؛ مساله این است

این صد و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در دیدار با جمعی از معلمان نمونه کشوری مطرح شد

قالیباف: چگونه بگویم متوسط معدل چیست؟/ افزایش حقوق‌ها به معنای افزایش قدرت خرید نیست!

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به تورم موجود کشور، هر چقدر حقوق‌ها را افزایش دهیم، به معنای افزایش قدرت خرید مردم نیست، گفت: درست است که دانش‌آموزان اخیرا مدال طلا گرفته‌اند، اما من نمی‌دانم چگونه بگویم که متوسط معدل در آموزش و پرورش چیست و عدالت و کیفیت آموزشی کجاست؟

کد خبر: ۱۸۳۷۶۵
۱۰:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴

قالیباف: چگونه بگویم متوسط معدل چیست؟/ افزایش حقوق‌ها به معنای افزایش قدرت خرید نیست!

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از رنج‌های ما در وزارت آموزش‌وپرورش تغییر مدیریت بود و طی ۲۰ سال ۱۶ نفر در وزارتخانه جابه‌جا شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از معلمان نمونه کشوری و اساتید دانشگاه فرهنگیان و کارکنان ستادی وزارت آموزش‌وپرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: ساختار آموزش و پرورش بهانه‌ای برای معلم و مدرسه است و بقیه نقش پشتیبانی کننده دارند.

وی افزود: درست است که دانش‌آموزان اخیرا مدال طلا گرفته‌اند، اما من نمی‌دانم چگونه بگویم که متوسط معدل در آموزش و پرورش چیست و عدالت و کیفیت آموزشی کجاست؟

قالیباف بیان کرد: باید مصمم باشیم که در این دوره دولت و مجلس مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم. ماده ۹۱ برنامه هفتم نظام مدیریتی را تعریف کرده؛ لذا باید ساختار‌ها را در آموزش و پرورش اصلاح کرد.

رئیس مجلس گفت: شهریورماه از آموزش و پرورش درباره اجرای ماده ۱۱۸ برنامه هفتم مطالبه می‌کنم که نظام مدیریتی آموزش و پرورش در دولت تصویب شود و ستاد‌های متعدد آموزش و پرورش جمع شود. باید همه تمرکز بر معلم اعم از کیفیت، عدالت و منزلت معلم و آرامش و ایمنی دانش‌آموز باشد.

وی با بیان اینکه باید ستاد‌های متعدد در آموزش و پرورش جمع شود، گفت: آموزش‌وپرورش باید مطمئن باشد که چرخه منزل، مدرسه، مسجد، محله و مجازی به‌درستی در جغرافیای ایران می‌چرخد.

رئیس مجلس گفت: یکی از رنج‌های ما وزارت آموزش و پرورش تغییر مدیریت است به طوری که در ۲۰ سال ۱۶ نفر در این وزارتخانه جابجا شده‌اند. این وضعیت نشان می‌دهد آموزش‌وپرورش مهم نبوده است که اگر مهم بود این اتفاق نمی‌افتاد.

وی بیان کرد: ما در مجلس کار جمع‌سپاری می‌کنیم و پارلمان دانشجویی داریم؛ لذا طرح و لوایح مهم را به‌صورت جمع‌سپاری دنبال می‌کنیم.

قالیباف افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس با دوستانی که در این جلسه حضور دارند و جمع‌هایی که قبل از این نیز با آنها دیدار داشتیم، ارتباط مستقیم و مداوم برای موضوعات مربوط به آموزش‌وپرورش داشته باشد، معلمان نیز ارتباط مستقیم و مداومی با مرکز پژوهش‌ها داشته باشند.

رئیس مجلس در ادامه گفت: باید مدرسه خوبم بسازیم و فضای آموزش مناسب داشته باشیم، چون اصلا فضا برای آموزش فراهم نیست ولی ظلم اینجاست که مدرسه بسازیم ولی معلم و دانش آموز نتوانند به ده‌ها دلیل از این محیط استفاده کنند.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز گفت: امروز اولویت رئیس جمهور نیز مدرسه و مدرسه سازی و آموزش و پرورش است که نعمت بزرگی است و تقدیر و تشکر می‌کنم.

قالیباف گفت: اگر مدرسه را سر جای خودش نسازیم و مشارکت مردم را در کالبد مدرسه دخیل نکنیم و از ظرفیت مردم برای کیفیت آموزش و حوزه تربیت و اوقات فراغت بچه‌ها استفاده نکنیم، هیچ کاری نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید سرانه دانش اموزان در مدرسه برآورد شود، گفت: هر اقدام و طرحی نه‌تنها در آموزش‌وپرورش بلکه در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیت دفاع که نقش مردم در آنجا معنی نداشته باشد، آن طرح محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه باید بحث مربوط به دانشگاه فرهنگیان را حل کنیم، گفت: چند روز قبل با دوستان پیام نور جلسه داشتم؛ کنکور به موضوعی برای همه خانواده‌ها تبدیل شده است و هر روز استرس دارند. در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این را گفتم که روش گزینش امروز ما که صندلی دانشگاه‌ها خالی است با زمانی که چند میلیون نفر پشت کنکور بودند، باید یکسان باشد؟

رئیس مجلس افزود: آیا ما نباید این منزلت را قائل باشیم که امروز معلمان متوسط اول و دوم با یک‌روال، آیین‌نامه و سیستم، مشخص کنند که این دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها برای مصاحبه معرفی شوند تا مسیر کنکور را نروند مگر بقیه دنیا تجربه این را ندارند. چرا ما این کار را انجام نمی‌دهیم؟

قالیباف بیان کرد: تحول در نظام مدیریتی آموزش و پرورش باید مبتنی بر برنامه هفتم و سند تحول باشد. امروز اصلا دانشگاه فرهنگیان، آن طور که باید و شاید معلمان را به گونه‌ای تربیت نمی‌کند که بخواهند سر کلاس بروند. با بخشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان صحبت کردم و از مشکلاتی سخن گفتند و باید حل و فصل شود.

رئیس قوه مقننه گفت: با توجه به تورم موجود کشور، هر چقدر حقوق‌ها را افزایش دهیم، به معنای افزایش قدرت خرید مردم نیست؛ لذا ما برای معلمان و کارگران باید خدمات را مبنا قرار دهیم، برای مثال پوشش سلامت را برای آنان لحاظ کنیم، مسکن حمایتی را برای آنان در نظر گیریم و آنان باید در اولویت قرار گیرند. ما مخالف افزایش حقوق نیستیم، اما می‌گویم که این افزایش ها، لزوما باعث افزایش قدرت خرید مردم نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کار‌های خوب در دوران کرونا، بهره گیری از سامانه شاد برای آموزش مجازی دانش آموزان بود. باید مشکلات این بخش هم حل شود. رئیس جمهور تاکنون ۲۷ جلسه برای پیگیری مسائل آموزش و پرورش تشکیل داده که بی سابقه است و نشان دهنده اهمیت این حوزه برای مجلس و دولت است.

قالیباف اظهار کرد: در رتبه بندی معلمان حتما باید شاخص‌ها و امتیازات افراد به خوبی لحاظ شود. نظام با ثبات تامین اجتماعی برای معلمان و کارگران باید لحاظ شود و این دو قشر باید مورد توجه ویژه باشند. بحث سلامت و مسکن دو رکن مهم است که باید برای معلمان و کارگران لحاظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در برنامه هفتم تاکید کردیم که آموزش و پرورش بسیار مهم و به مثابه یک امر ملی است و همه مسئول هستیم تا وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام دهیم. هر سال در شهریور ماه از آموزش و پرورش درباره اجرای مواد مربوط به این وزارتخانه در برنامه هفتم، مطالبه می‌کنیم.

ارسال نظرات
پربازدیدها
امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد
امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد
امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد
امروز پنجشنبه ۲۳ مرداد