تیتر امروز

عباس شیری: اگر توقفِ آسیب، جبران، التیام و ترمیم را به عنوان یک اصل بپذیری، با هر کسی می توانی صلح کنی، حتی با ابوسفیان!
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مطرح کرد

عباس شیری: اگر توقفِ آسیب، جبران، التیام و ترمیم را به عنوان یک اصل بپذیری، با هر کسی می توانی صلح کنی، حتی با ابوسفیان!

نگاهی به آئین اختتامیه ششمین همایش بین المللی صلح و حل منازعه، همراه با رونمایی کتاب «عدالت، به مثابه دوستی»، نوشته؛ سیو هان تان، ترجمه محمد هادی طلعتی که در محل دانشکده مطالعات جهانِ دانشگاه...
اعتصاب چرخ‌های جاده؛ صدای کامیون‌داران شنیده می‌شود؟/ پشت پرده قاچاق سوخت در ایران/ میوه‌خوردن هم تبدیل به یک چالش شد 
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

اعتصاب چرخ‌های جاده؛ صدای کامیون‌داران شنیده می‌شود؟/ پشت پرده قاچاق سوخت در ایران/ میوه‌خوردن هم تبدیل به یک چالش شد 

این شانزدهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
مطالبه پلیس راهور از خودروسازان این است

لزوم ارتقای ایمنی و استحکام بدنه خودروها

تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا یکی از مهم‌ترین مطالبات پلیس از خودروسازان را ارتقای ایمنی و استحکام بدنه خودرو‌ها اعلام کرد.

کد خبر: ۱۸۲۵۹۹
۱۲:۲۳ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۴

لزوم ارتقای ایمنی و استحکام بدنه خودروها

دیدارنیوز: رئیس پلیس راهور فراجا یکی از مهم‌ترین مطالبات پلیس از خودروسازان را ارتقای ایمنی و استحکام بدنه خودرو‌ها اعلام کرد و از راه‌اندازی مرکز آزمون تصادف در کشور خبر داد.

به نقل از رسانه پلیس راهور فراجا، سردار سید تیمور حسینی روز چهارشنبه اظهار کرد: خودرو‌ها ۲ نقش حیاتی یکی در جلوگیری از تصادفات و دیگری در حفاظت از جان رانندگان و سرنشینان پس از وقوع تصادف ایفا می‌کنند و توجه به طراحی بدنه، شاسی، ستون‌ها، شیشه‌ها، کیسه هوا، کمربند ایمنی و سایر اجزای خودرو امری ضروری است.

وی اضافه کرد: بخش دوم یعنی محافظت از جان افراد پس از وقوع تصادف به عواملی نظیر طراحی صحیح اتاق بدنه، کیسه هوا، کمربند ایمنی، شیشه‌ها و حتی طراحی صندلی‌ها بستگی دارد تا خودرو بتواند در لحظه تصادف از سرنشینان محافظت کند.

رئیس پلیس راهور فراجا به نداشتن ابزار لازم برای ارزیابی این قابلیت در خودرو‌ها اشاره کرد و توضیح داد که در بسیاری از کشورها، این ارزیابی‌ها در مراکز آزمون تصادف یا همان «Crash Test» انجام می‌شود. این مراکز به دقت میزان استحکام خودرو‌ها را در برابر ضربات شدید و توانایی حفاظت از جان سرنشینان ارزیابی می‌کنند.

سردار حسینی اظهار کرد: با توجه به آخرین سخنان سازمان استاندارد، مرکز آزمون تصادف در کشور به زودی افتتاح خواهد شد و قرار است در خرداد ۱۴۰۴ این مرکز در کشور راه‌اندازی شود. این اقدام به خودروسازان امکان می‌دهد که خودرو‌ها را پیش از ورود به بازار، تحت تست‌های سختگیرانه قرار داده و در صورت لزوم، اصلاحات لازم را انجام دهند.

سردار حسینی تصریح کرد: خودرو‌های وارداتی به طور معمول از نظر ایمنی شرایط بهتری دارند و ارزیابی‌های میدانی نشان می‌دهند که خودرو‌های تولید داخل در این زمینه دچار نواقص جدی هستند. به همین دلیل، پلیس راهور فراجا از خودروسازان خواسته است تا به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند و به زودی شاهد آغاز به کار مرکز آزمون تصادف در کشور خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: باید توانمندی‌های داخلی را تقویت کنیم تا خودرو‌هایی که سهم زیادی در تصادفات و سوانح جاده‌ای دارند، از خط تولید خارج شوند. به عنوان مثال، زمانی که ابزار‌های لازم برای ارزیابی ایمنی خودرو‌ها در دسترس نبود، با تحلیل داده‌های تصادف، اقدام به حذف خودرو‌هایی مانند پراید، ۴۰۵ و سمند از خط تولید کردیم.

وی با اشاره به اهمیت جان انسان‌ها و سلامت آن‌ها گفت: هیچ‌چیز مهمتر از سلامت انسان‌ها نیست و باید در کنار سایر مسائل اقتصادی و سیاسی کشور، اولویت را به ایمنی و سلامت مردم بدهیم.

سردار حسینی تاکید کرد: این تحول در صنعت خودروسازی می‌تواند گام مهمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در کشور باشد.

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۱۱ خرداد
امروز يکشنبه ۱۱ خرداد
امروز يکشنبه ۱۱ خرداد
امروز يکشنبه ۱۱ خرداد
پرطرفدارترین ها