تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

علی‌مراد اکبری: کشت برنج تنها در گیلان و مازندران

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه به محدودیت منابع آبی کشور و خشکسالی های اخیر سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای کشت برنج و شالیزارهای کشور فقط استان‌های مازندران و گیلان است.

کد خبر: ۱۸۱۵
۱۰:۴۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - «علی‌مراد اکبری»، با اشاره به این‌که به‌علت کاهش بارندگی‌ها، محدود شدن کشت آبی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: سیاست دولت مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و تمرکز کاشت برنج صرفاً در استان‌های گیلان و مازندران است.

وی به تغییر الگوی کشت به‌عنوان سیاست جدید وزارت جهاد کشاورزی یاد کرد که متناسب با شرایط اقلیم و تناسب اراضی این کار در دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و با پیگیری معاونت زراعت و کار مطالعاتی در آینده بسیار نزدیک یک الگوی کشت متناسب با سیاست‌های نظام، شرایط اقلیمی، تناسب اراضی و بهره‌وری خاک‌های کشور با رویکرد استفاده بهینه از منابع آبی کشور به مردم ارائه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و خشکسالی‌های اخیر سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای کشت برنج و شالیزارهای کشور فقط استان‌های مازندران و گیلان است و هیچگونه برنامه‌ای در استان‌های دیگر کشور نخواهیم داشت و دولت نیز حمایت نخواهد کرد، چون منابع آبی مورد نیاز برای کشت برنج در سایر نقاط کشور محدود است و در دسترس نیست.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب استان‌های گیلان و مازندران در حوزه شالیزار و برنج کاری یادآور شد: این دو منطقه می‌توانند برنج مورد نیاز کشور را تأمین کنند، چون از ضریب خوداتکایی قابل قبولی برخوردار هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی