تیتر امروز

شریف‌زادگان: از هر ١٠٠ خانوار ایرانی ۳۶ خانوار زیر خط فقر هستند/ اینکه از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، بیش از ۵ میلیون نفر به فقرای ایران اضافه شده، یک فاجعه اجتماعی است/ خط فقر در سه سال اخیر ۴۹ درصد رشد داشته/ از میزان طبقه متوسط جامعه ایران به شدت کاسته و به فقیران آن افزوده شده
در گفت‌و‌گوی دیدار در برنامه «ایرانشهر» با یک استاد دانشگاه مطرح شد

شریف‌زادگان: از هر ١٠٠ خانوار ایرانی ۳۶ خانوار زیر خط فقر هستند/ اینکه از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، بیش از ۵ میلیون نفر به فقرای ایران اضافه شده، یک فاجعه اجتماعی است/ خط فقر در سه سال اخیر ۴۹ درصد رشد داشته/ از میزان طبقه متوسط جامعه ایران به شدت کاسته و به فقیران آن افزوده شده

دیدار در یکی دیگر از سلسله گفت‌و‌گو‌های «ایرانشهر» به سراغ محمد حسین شریف‌زادگان، استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی رفته و موضوعات مختلف از مناسبات مربوط به توزیع ثروت، سرانه فقر و آثار و پیامدهای...
به نام مردم به کام نهادهای فرهنگی/ علیرضا بهبهانی: کشور را با بودجه رویاپردازی نمی‌توان اداره کرد/ مهدی پازوکی: چرا ردیف بودجه دانشگاه‌ها از نهادهای فرهنگی کمتر است
دیدار بودجه ۱۴۰۵ را بررسی می‌کند

به نام مردم به کام نهادهای فرهنگی/ علیرضا بهبهانی: کشور را با بودجه رویاپردازی نمی‌توان اداره کرد/ مهدی پازوکی: چرا ردیف بودجه دانشگاه‌ها از نهادهای فرهنگی کمتر است

دیدارنیوز پس از دفاع مسعود پزشکیان، رئیس جمهور از بودجه ۱۴۰۵ صحبت‌های او و تحلیل‌های کارشناسان درباره این بودجه را بررسی می‌کند.
دیدار نتانیاهو با ترامپ؛ حمله دوباره به ایران؟/ جدی بودن خطر ابرتورم در ایران/ محمد خاتمی: راهی جز اصلاحات وجود ندارد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

دیدار نتانیاهو با ترامپ؛ حمله دوباره به ایران؟/ جدی بودن خطر ابرتورم در ایران/ محمد خاتمی: راهی جز اصلاحات وجود ندارد

این صد و چهل و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۴ دی‌ماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فقط برای بخاری آن در صورتی که زیر صفر بیاید کمکی قرار داده اند و این بخاری دیزلی است!

ادعای زاکانی درباره دیزلی‌بودن اتوبوس‌های برقی؛ از سر بی‌اطلاعی است

علیرضا زاکانی، شهردار تهران درباره دیزلی‌بودن اتوبوس‌های برقی گفت: این موارد که مطرح شده است از سر بی‌اطلاعی است. این‌ها همه برقی هستند آن چه که می‌گویند و برای ما هم جای تعجب دارد و نمی‌دانم چرا برخی‌ها چیزی را که نمی‌دانند تمایل دارند به جامعه القا کنند!

کد خبر: ۱۸۰۸۹۱
۱۳:۴۸ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۳

ادعای زاکانی درباره دیزلی‌بودن اتوبوس‌های برقی؛ از سر بی‌اطلاعی است

دیدارنیوز: شهردار تهران درباره توسعه ایستگاه‌های مترو در سال آینده و آغاز به کار اتوبوس‌های برقی در خط جمهوری توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص توسعه ایستگاه‌های مترو برای سال آینده، هدف‌گذاری‌هایی انجام شده است. در ابتدای سال جاری، چهار ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در همین ماه‌های ابتدایی سال، علاوه بر توسعه خطوط ۲، ۴، ۶ و ۷، پروژه‌های تکمیلی این خطوط هم در حال پیگیری است. همچنین توسعه خطوط ۸، ۹ و ۱۰ هم در حال انجام است و امیدواریم که به زودی خط ۱۱ هم آغاز به کار کند.

زاکانی در خصوص اداره گرمخانه‌ها در سطح شهر تهران و اسکان نیازمندان گفت: علاوه بر گرمخانه‌ها، در تمام مناطق شهر می‌چرخیم اگر کسی مانده باشد و نیاز به گرمخانه داشته باشد به آن‌ها هم خدمات ارائه می‌کنیم.

وی در رابطه با شروع به کار اتوبوس‌های برقی عنوان کرد: بله این اتوبوس‌ها در خط جمهوری شروع به کار کردند و سایر خطوط هم یکی پس از دیگری اضافه خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان بیان کرد: برنامه ما مشارکت با مردم است که یکی از آن‌ها افطاری‌های ساده است سال گذشته بیش از ۵۰۰ نقطه افطاری‌های ساده داده شد و این توسط خود مردم انجام می‌شود و این خدمات ارائه خواهند شد و ما فقط کمک خواهیم کرد. سعی ما امسال این است که بالغ بر هزار نقطه باشد. خودمان هم برنامه متمرکز داریم که مواکب مردمی تشکیل می‌شود.

زاکانی درباره تراموا در تهران تصریح کرد: این‌ها الگو‌های حمل و نقلی است. یک الگوی حمل و نقلی تاکسی است یک سطح بالاتر از تاکسی ون، بعد از آن می‌شود اتوبوس‌های کوچک و بعد از آن اتوبوس‌های ۱۲ متری و ۱۸ متری است. از اتوبوس‌های ۱۸ متری تا مترو که دارای ۷ واگن است یک الگوی حمل ونقل دیگری در دنیا تعریف شده است که یکی از آن‌ها تراموا است.

وی ادامه داد: این تراموایی که برای تهران در نظر گرفته شده است ۴۲ متر است. سه الی چهار مزیت قطعی دارد اول اینکه میزان مسافرگیری آن فاصله بین بی آر تی و مترو است. دو سوم مترو مسافر می‌گیرد. همچنین میانگین طول عمر اتوبوس ده سال است و برای تراموا میانیگن سی سال است. مانند واگن مترو که آن هم سی سال است. نکته سوم سیگنالینگ آن است که کل خط با هم یکپارچه می‌شود. یعنی قبل از اینکه به چراغ قرمز برسد چراغ سبز می‌شود یعنی معطلی آن بسیار کم است و متفاوت خواهد بود. اساسا خصوصیت این نوع تراموا که وارد ایران شده است نیاز به زیرساخت و کنده‌کاری ندارد لذا تراموای چرخ لاستیکی است که روز به روز توسعه پیدا می‌کند.

شهردار تهران درباره دیزلی بودن اتوبوس‌های برقی گفت: این موارد که مطرح شده است از سر بی‌اطلاعی است. این‌ها همه برقی هستند آن چه که می‌گویند و برای ما هم جای تعجب دارد و نمی‌دانم چرا برخی‌ها چیزی را که نمی‌دانند تمایل دارند به جامعه القا کنند. این مربوط به گرمایش اتوبوس است و آن هم برای درجه زیرصفر. این اتوبوس که فقط برای ایران ساخته نشده است این اتوبوس برای صادرات است صادرات آن هم ممکن است به کشور‌هایی باشد که عمده طول سال یا بخش زیادی از سال را سرمای زیر صفر دارند. برای اینکه بتوانند برق آن را سیو کنند و نگه دارند برای پیمایش و کار‌های دیگر فقط برای بخاری آن در صورتی که زیر صفر بیاید کمکی قرار داده اند و این بخاری دیزلی است.

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۰۷ دی
امروز يکشنبه ۰۷ دی
امروز يکشنبه ۰۷ دی
امروز يکشنبه ۰۷ دی