تیتر امروز

علی فرزین: صدای دانشجویان استان‌های دیگر به تهران نمی‌رسد/ هیچ فرقی بین دولت روحانی، رئیسی و پزشکیان نیست/ پویا درودی: دانشجویان برای خروج از ایران فقط بلیت رفت می‌گیرند/ به آینده ایران امید دارم
دیدار به مناسبت روز دانشجو برگزار کرد

علی فرزین: صدای دانشجویان استان‌های دیگر به تهران نمی‌رسد/ هیچ فرقی بین دولت روحانی، رئیسی و پزشکیان نیست/ پویا درودی: دانشجویان برای خروج از ایران فقط بلیت رفت می‌گیرند/ به آینده ایران امید دارم

دیدارنیوز به مناسبت روز دانشجو، یک نشست هم اندیشی با حضور دو دانشجو برگزار کرد تا به این بهانه ناگفته‌ها گفته شود.
اقتصاددانان به پزشکیان: بودجه نهادهای فاقد نقش عمومی را حذف کنید/ شرايط تعلیق یا انجماد مذاکرات؟/ جو متشنج دانشگاه با حضور رئیس جمهور
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اقتصاددانان به پزشکیان: بودجه نهادهای فاقد نقش عمومی را حذف کنید/ شرايط تعلیق یا انجماد مذاکرات؟/ جو متشنج دانشگاه با حضور رئیس جمهور

این صد و سی و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «پشت صحنه» با رئیس پیشین سازمان ملی جوانان

رحیم عبادی: جوانی قربانی اولویت‌های گمشده حکمرانی/ واهمه بخشی از روحانیت از اعتماد به نسل جدید

دیدارنیوز در برنامه «پشت صحنه» این بار میزبان رحیم عبادی، رئیس پیشین سازمان ملی جوانان بود. او معتقد است نسلی که روزی مخاطب سازمان ملی جوانان بود، امروز به میانسالی رسیده است.
حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

انتقاد شدید از اجرای بد رتبه‌بندی معلمان؛ ۵۰ هزار میلیارد تومان هم باعث خوشحالی نشد

حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرای بسیار بد رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه بندی بسیار بد اجرا شد و تاریخ سراغ ندارد مجلس یک جا ۵۰ هزار میلیارد تومان به رتبه بندی اختصاص دهد، اما به دلیل اجرای بد، کاری که می‌توانست باعث خوشحالی معلمان شود، باعث آزار آن‌ها شد.

کد خبر: ۱۷۸۸۵۱
۱۷:۲۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۳

انتقاد شدید از اجرای بد رتبه‌بندی معلمان؛ ۵۰ هزار میلیارد تومان هم باعث خوشحالی نشد

دیدارنیوز: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به سمت حل گره‌های کور تربیتی برود، به طور مثال رتبه‌بندی معلمان بسیار بد اجرا شد و به جای رضایت باعث نارضایتی شد.

حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد تا معلم تربیت کند و پس از آن معلمان را با انجام دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، به‌روز کند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین موانع برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان سایر دانشگاه‌ها بودند، افزود: آموزشکده‌های فنی را وقتی به وزارت علوم منتقل کردیم به رسمیت شناخته شدند و اکنون برای کشور همانند اکسیژن عمل می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان ۶۴ پردیس داریم، یادآورشد: نباید آن را تبدیل به مدرسه کنیم و در هر شهر و روستا یک پردیس ایجاد کنیم. در دوره‌ای به دنبال تعطیلی دانشگاه فرهنگیان بودند و ظرفیت پذیرش را به ۳ هزار دانشجو رساندند.

انتقاد شدید از اجرای بد رتبه‌بندی معلمان؛ ۵۰ هزار میلیارد تومان هم باعث خوشحالی نشد

حاجی بابایی با بیان این مطلب که من ماده ۲۸ را قبول ندارم، گفت: حاکمیت باید نفت را برای آموزش، بهداشت و امنیت هزینه کند و سایر موارد نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود.

ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، به تامین بخشی از نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش می‌پردازد که امکان توسعه آن از طریق واحد‌های دانشگاهی وجود ندارد. بر اساس این اساسنامه، آموزش و پرورش می‌تواند با رعایت ضوابط و مقررات، از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها برای تامین نیروی موردنیاز خود، استخدام کند.

وی با اشاره به اینکه قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان است و راه نجات آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه است، افزود: ایجاد معاونت اقتصادی در آموزش و پرورش هیچ معنایی جز فروش مدارس برای کسب درآمد ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رتبه بندی بسیار بد اجرا شد و تاریخ سراغ ندارد مجلس یک جا ۵۰ هزار میلیارد تومان به رتبه بندی اختصاص دهد، اما به دلیل اجرای بد، کاری که می‌توانست باعث خوشحالی معلمان شود، باعث آزار آن‌ها شد.

حاجی بابایی یادآورشد: در دانشگاه فرهنگیان باید روی تربیت معلمان توانمند کار کرد و با دانش‌آموزان فقط باید از زبان معلمان حرف زد و تعلیم و تربیت یک شبکه محبتی است و اگر روابط خوب باشد دانش آموزان حرف معلم را می‌پذیرند.

حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز در همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: پنج محور اساسی عمل انقلابی شامل دلسوزی، اقدام مبتکرانه، اقدام منصفانه، اقدام بدون اهانت و توهین، و اقدام قاطعانه و عادلانه است.

وی افزود: این پنج محور کلی، باید در عمل به عنوان نقشه‌راه در دوره کنونی مورد توجه قرار گیرد. در این مسیر، دلسوزی و توجه به شرایط دیگران، ابتکار عمل در حل مشکلات، و تصمیم‌گیری قاطع و عادلانه از ارکان اصلی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: باید خود را در تحولات تاریخی ایران و ایران اسلامی به عنوان افرادی بدانیم که ماموریتی داریم تا رسالت انقلاب را از یک دوره به دوره دیگر منتقل کنیم.

لطیفی خاطرنشان کرد: این گردهمایی فرصتی است برای فهم بهتر از مسئولیت‌های ما در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و امید است به برکت این همایش، همه ما بتوانیم گام‌های مؤثری در راستای اعتلای آموزش و پرورش کشور برداریم.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۹
0
0
بی سواد حیف مجلس که تو... بی سواد بی سواد
امروز چهارشنبه ۱۹ آذر
امروز چهارشنبه ۱۹ آذر
امروز چهارشنبه ۱۹ آذر
امروز چهارشنبه ۱۹ آذر