تیتر امروز

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.
مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معلم‌محوری نقص سیستم آموزشی ماست

فیاضی: با ترویج عدالت آموزشی، می‌توانیم جوانان را در کشور نگه داریم

عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور می‌گوید: اگر عدالت آموزشی را در جامعه ترویج کنیم به طور طبیعی می‌توانیم ادعا کنیم توانسته‌ایم جوانان را در کشور نگه داریم.

کد خبر: ۱۷۸۰۸۶
۰۸:۵۳ - ۱۵ دی ۱۴۰۳

فیاضی: با ترویج عدالت آموزشی، می‌توانیم جوانان را در کشور نگه داریم

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اشکال و نقصی که وجود دارد این است که ما الان معلم محورانه آموزش پرورش را اداره می‌کنیم، این که از معلم محوری، به سمت دانش آموز محوری حرکت کنیم و به سمت آموزش تیمی برویم طبیعی است.

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با ایلنا، درباره این‌که رئیس‌جمهور گفته است، جریان آموزشی باید از معلم‌محوری به سمت آموزش ساختارمند و کار گروهی هدایت شود؛ بر این اساس ضرورت دارد که ارائه و آموزش دروس با به کارگیری فناوری‌های نوین ساختارمند شود، گفت: تحول یک بحث است، تغییر از معلم‌محوری به دانش‌آموز محوری بخشی از تحول است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که اشکالی که الان وجود دارد و نقص است این است که ما الان معلم محورانه آموزش پرورش را اداره می‌کنیم، ادامه داد: اینکه از معلم‌محوری، به سمت محتوا محوری و دانش‌آموز محوری حرکت کنیم و به سمت آموزش تیمی برویم طبیعی است.

وی تاکید کرد: یک بحث دیگر عبور از پارادایم تمرکزگرایی و حرکت به سمت مدرسه‌محوری است، یعنی یکی از گزاره‌های جدیدی که در حال حاضر در آموزش و پرورش نیازمند ظهور و بروز است مدرسه محوری است که این امر خودش از مبنای تحول در عرصه تعلیم و تربیت می‌تواند به حساب بیاید و اعم از رویکرد دانش‌آموز محوری است.

فیاضی خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه مدرسه‌محوری باشد؛ یعنی همه عناصری که در مدرسه حضور دارند چه برای معلم و چه دانش‌آموزان مدرسه محوریت دارد؛ سازمان‌ها، نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مدرسه را به عنوان یک مرجع مهم برای تحول به حساب می‌آورند و این می‌شود مدرسه محوری.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش، دستگاه‌های تعلیم و تربیت و دستگاه‌های فرادستی همه با نگاه به نیاز‌ها و اقتضائات واحد آموزشی برنامه ریزی که مدرسه باشد و در شهر‌ها و روستا‌های کشور که پراکنده است سیاست گذاری، بودجه گذاری برنامه ریزی می‌کنند.

وی درباره این‌که رئیس جمهور تاکید کرده است "اگر از امکانات آموزشی به درستی استفاده شود و عدالت آموزشی در تمام سطوح کشور برقرار باشد، دیگر دانش آموزانمان از همان سال‌های مدرسه به فکر مهاجرت نخواهند بود" حال این عدالت باید چگونه باشد تا طبق خبر‌ها شاهد مهاجرت سالانه حدود ۵۰ هزار دانش آموز بعد از کنکور نباشیم، گفت: بحث عدالت آموزشی قبل از کنکور است، عدالت آموزشی پاسخ مناسبی به این موضوع و سوال است. اگر چنانچه عدالت آموزشی را در جامعه ترویج کنیم به طور طبیعی می‌توانیم ادعا کنیم توانسته‌ایم جوانان را در کشور نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: بحث دیگر تحصیلات آموزش عالی است که در این زمینه کشور ضعیف نیست و پاسخگو است، منتها بعد که فضای شغلی و نیاز‌های اساسی جوانان و اشتغال بعد از تحصیل مطرح می‌شود آن وقت رویکرد عبور و مهاجرت پیش می‌آید که باید راهکار رفع آن را در وزارت‌خانه‌های دیگر جستجو کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی