تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ازسرگیری پروازهای تهران-یاسوج با دستور وزیر راه و شهرسازی

مدیر فرودگاه یاسوج از برقراری مجدد پروازهای هفتگی این فرودگاه با دستور وزیر راه و شهرسازی از ۲۱ دی ماه خبر داد.

کد خبر: ۱۷۸۰۱
۱۳:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج با اعلام خبر از سرگیری پروازهای تهران-یاسوج گفت: با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی و مساعدت سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان در فاز اول برای برنامه زمستانی اقدام به برقراری دو پرواز هفتگی به فرودگاه یاسوج کرده است.  

وی ادامه داد: این پرواز روزهای دوشنبه ساعت ۱۲:۱۰ از تهران و ۱۴:۱۰ از یاسوج انجام می شود. جمعه ها نیز ساعت ۷:۵۰ از تهران راهی یاسوج می شود و ساعت ۹:۴۰ یاسوج را به مقصد تهران ترک می کند.

محسنیان با اقتصادی دانستن پرواز تهران یاسوج گفت: بر اساس اعلام کتبی ایرلاین اصلی قبلی، یعنی شرکت آسمان، ضریب اشغال صندلی در فرودگاه یاسوج ۸۷ درصد است. این ضریب در میانگین کل سال، در صنعت هوانوردی و فرودگاهی یک ضریب بسیار قابل قبول و منطقی است.
وی افزود: هرچند اکنون متاثر از شرایط اجتماعی و روانی جو پس از سانحه هستیم، اما تقاضای صندلی در فرودگاه یاسوج کشش تقاضا برای دو پرواز روزانه را ایجاد می‌کند.  

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه مذاکره با سایر شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز در این فرودگاه ادامه دارد، تاکید کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به تمام وظایف و تعهدهای خود در بهسازی و تجهیز فرودگاه یاسوج عمل کرده و امروز دارای تمام امکانات زیرساختی و تجهیزاتی متناسب عملیاتی است. در این راستا طی سه سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت و ۱۵ میلیارد تومان در حوزه هزینه‌های جاری فرودگاه اعتبار صرف شده و اکنون در بهترین شرایط عملیاتی و تجهیزاتی قرار دارد.

محسنیان در ادامه به تشریح علت قطع پروازهای تهران-یاسوج هواپیمایی آتا پرداخت و گفت: علت این موضوع،  مسائل و مشکلات حقوقی بود که برای ناوگان «امبرائر» شرکت هواپیمایی آتا پیش آمد. باقی هواپیماهای شرکت آتا با مشخصات فرودگاه یاسوج و شرایط اقتصادی پرواز همخوان نیستند و به همین دلیل این پروازها متوقف شد.

به گفته وی،  هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر ۱۰۰، RJ و BAe قابلیت نشست و برخاست در فرودگاه یاسوج را دارند.

این مدیر فرودگاهی در ادامه با اشاره به موضوع تغییر مسیر تهران-یاسوج-تهران گفت: موضوع تغییر مسیر هوایی W۱۴۴ در مسیر تهران-یاسوج-تهران تابه حال هیچگاه از جانب مسئولان فرودگاهی یا هوانوردی مطرح نشده است، بلکه این موضوع در ماه‌های اول پس از سانحه توسط برخی مسئولین مطرح شد.

وی ادامه داد: اما از نظر ما مسیر هوایی فعلی یک مسیر ایمن است. خیلی از مسیرهای هوایی کشور بر فراز کوه‌ها و قلل مرتفع می‌گذرند. این موضوع دلیل بر ناایمن بودن این مسیرها نیست. آنچه که ایمنی مسیرهای هوانوردی را به مخاطره می‌اندازد، نادیده گرفتن قوانین هوانوردی است. بدیهی است که قوانین هوانوردی در هر مسیری رعایت نشود، می‌تواند آن مسیر را ناایمن کند و ممکن است موجب بروز سانحه شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی