تیتر امروز

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت
گفت‌وگوی دیدارنیوز در برنامه تنگنا با محمدحسین بنی اسدی،دبیرکل نهضت آزادی ایران

خلخالی و ربانی شیرازی با نخست وزیری بختیار مخالف بودند اما آیت‌الله خمینی نه/ پشیمانم که به بازرگان گفتم استعفا بدهد/ نسخه اولیه استعفای بنی صدر را امیر انتظام نوشت

محمدحسین بنی اسدی، دبیرکل نهضت آزادی مهمان یکی دیگر از برنامه‌های تنگنا بود. او تاکید می‌کند که آیت الله خمینی با نخست وزیری بنی‌صدر مشکلی نداشت، اما خلخالی و ربانی شیرازی مخالفت کردند.
کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست
در گفتگوی دیدارنیوز با دیپلمات پیشین ایران در نیویورک مطرح شد

کوروش احمدی: اگر قرار بر حضور ظریف در مذاکرات بود، فشار خون عده‌ای بالا می‌رفت! / به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، هزینه‌های سنگینی به دنبال دارد/ احتمال جنگ بالاست/ دیپلماسی پنهان یا درِ پشتی با ترامپ اصلا ممکن نیست

باید ابتکار عمل رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی مذاکرات را در دست بگیریم. نکته‌ای که مقامات ما باید به آن توجه داشته باشند، این است که دیپلماسی پنهان با ترامپ، معنی نخواهد داشت.
مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره فقط غیر مستقیم/ حمله به ایران؛ آغاز جنگ جهانی سوم/ سفر به تهران برای جلوگیری از وقوع جنگ

این هشتاد و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
قیمت تولیدکننده داخلی ۳۴۰ هزار یورو بود

آقامیری: خرید اتوبوس چینی به مافیا فشار آورد!

محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: به مافیای خودرو فشار وارد شده که شهرداری تهران اتوبوس خارجی برقی با کیفیت و قیمت بهتر خریده است.

کد خبر: ۱۷۶۹۷۶
۱۲:۳۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۳

آقامیری: خرید اتوبوس چینی به مافیا فشار آورد!

دیدارنیوز: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: به مافیای خودرو فشار وارد شده که شهرداری تهران اتوبوس خارجی برقی با کیفیت و قیمت بهتر خریده است.

سید محمد آقامیری با اشاره به خرید اتوبوس‌های داخلی، اظهار کرد: ما تمام اتوبوس‌های دیزلی را از ایران و تولید داخلی خریداری کردیم که متأسفانه بدقولی کردند و طبق تعهدی که داشتند، اتوبوس‌ها را تحویل ندادند و همچنان درگیر این موضوع هستیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد دستگاه‌هایی که از تولید داخلی سفارش دادیم، تمام ظرفیت تولیدشان بود، خاطرنشان کرد: برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد بستیم و تولیدکنندگان بیشتر از این ظرفیت تولید نداشتند و برای همین تعدادی که قول دادند هم بدقولی کردند.

وی با اشاره به خرید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی نیز گفت: این اتوبوس‌ها را به یک سوم قیمت، ارزان‌تر از تولیدکننده داخلی خریده‌ایم و تولید کننده داخلی که در این زمینه مدعی‌ست، اتوبوس برقی تولید نکرده و ما حتی در مقایسه با همین ادعا هم یک سوم ارزانتر خرید کرده‌ایم.

آقامیری همچنین تصریح کرد: به مافیای خودرو فشار وارد شده که ما اتوبوس خارجی برقی با کیفیت و قیمت بهتر خریده‌ایم؛ قیمتی که تولیدکننده داخلی اعلام کرده بود ۳۴۰ هزار یورو بود و شهرداری با ۲۲۰ هزار یورو این اتوبوس‌ها را خریداری کرده است؛ به همین دلیل برای مافیا سخت است که این اتفاق توسط شهرداری تهران رقم خورده است.

وی با بیان اینکه به نظر بنده بعید به نظر می‌رسد هیچ کلان شهر دیگری از شرکت‌های داخلی اتوبوس‌های برقی بخرد، یادآور شد: خرید اتوبوس‌های برقی چینی توسط شهرداری تهران به الگویی تبدیل شده که بر اساس آن سایر کلانشهر‌ها هم از چین اتوبوس برقی وارد کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی باید تلاش کنند توانمندی‌های خود را افزایش دهند تا بتوانند رضایت و اعتماد کلان شهر‌ها و شهرداری تهران را جلب کنند، یادآور شد: تولیدکنندگان داخلی دلیل این بدقولی را مباحث مالی اعلام می‌کنند، اما اینگونه نیست و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری بار‌ها در این خصوص توضیح داده و مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: به هر شکل این بدقولی به اپیدمی تبدیل شده و در تحویل خودرو‌های سواری شخصی هم می‌بینیم که بدقولی می‌کنند و متأسفانه این اپیدمی در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد و به لحاظ اعتماد زیاد مردم و حمایت بی‌رویه دولت از خودروساز داخلی، این روند همچنان ادامه دارد.

آقامیری درخصوص کیفیت پایین اتوبوس‌های تولیدی یکی از شرکت‌های داخلی نیز گفت: متاسفانه هنوز شهرداری با یکی از این تولیدکنندگان درگیر است که باید مبلغ را برگردانند. اینکه آن شرکت، اتوبوس بی‌کیفیت تولید می‌کند و خرابی اتوبوس‌های نو را به خدمات پس از فروش حواله می‌کند، قاعده درستی نیست. اتوبوسی که تازه تحویل گرفتند، در کمتر از یک ماه به مشکل برخورده و باید تعویض و یا اصلاح شود و نباید شهرداری هزینه آن را بدهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۹/۲۲
0
0
خوبه که یکی پیدا شد به خودرو بنداز داخلی بتونه حریف بشه.
خودرو بی کیفیت ساز داخلی فکر کرده که چون طبق عادت به مردم میتونه بندازه، به شهرداری و سازمان های دولتی هم می‌تونه بندازه.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی