تیتر امروز

عباس شیری: اگر توقفِ آسیب، جبران، التیام و ترمیم را به عنوان یک اصل بپذیری، با هر کسی می توانی صلح کنی، حتی با ابوسفیان!
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مطرح کرد

عباس شیری: اگر توقفِ آسیب، جبران، التیام و ترمیم را به عنوان یک اصل بپذیری، با هر کسی می توانی صلح کنی، حتی با ابوسفیان!

نگاهی به آئین اختتامیه ششمین همایش بین المللی صلح و حل منازعه، همراه با رونمایی کتاب «عدالت، به مثابه دوستی»، نوشته؛ سیو هان تان، ترجمه محمد هادی طلعتی که در محل دانشکده مطالعات جهانِ دانشگاه...
اعتصاب چرخ‌های جاده؛ صدای کامیون‌داران شنیده می‌شود؟/ پشت پرده قاچاق سوخت در ایران/ میوه‌خوردن هم تبدیل به یک چالش شد 
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

اعتصاب چرخ‌های جاده؛ صدای کامیون‌داران شنیده می‌شود؟/ پشت پرده قاچاق سوخت در ایران/ میوه‌خوردن هم تبدیل به یک چالش شد 

این شانزدهمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
اتفاق عجیب و دیوانه‌وار ..

۴۶۰۰۰ بار مزاحمت از یک خط تلفن برای اورژانس!/ «این فرد مشکل روانی دارد»

بابک یکتاپرست، سخنگوی اورژانس کشور از مزاحمت عجیب و ۴۶ هزار باره یک نفر طی ۶ ماه برای اورژانس ۱۱۵ خبر داد و گفت: در مشهد، برای یک مزاحم تلفنی، حکم یک‌سال کار اجباری خدماتی در پایگاه‌های اورژانس صادر شده است.

کد خبر: ۱۷۶۷۷۴
۱۳:۲۵ - ۱۸ آذر ۱۴۰۳

۴۶۰۰۰ بار مزاحمت از یک خط تلفن برای اورژانس!/ «این فرد مشکل روانی دارد»

دیدارنیوز: سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به مزاحمت ۴۶ هزار باره یک نفر طی ۶ ماه برای اورژانس ۱۱۵ گفت: گاهی شاهد تماس‌های کاذب و اعلام دروغین مشکلات به اورژانس هستیم که موجب اختلال در خدمات‌رسانی می‌شود.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ و علت عدم برخورد قاطع با این اقدامات اظهار کرد: گاهی شاهد هستیم که برخی افراد به دروغ علائم سکته قلبی را به اورژانس اعلام می‌کنند تا نیرو‌های اورژانس به محل اعزام شوند. وقتی نیرو‌ها به محل می‌رسند، متوجه می‌شوند که گزارش اشتباه بوده و فرد تنها از آن‌ها می‌خواهد داروی خاصی را تزریق کنند یا خدمات درمانی غیرضروری دریافت کنند. متاسفانه، ما هیچ سازوکار بازدارنده‌ای برای مقابله با مزاحمت‌ها و گزارش‌های اشتباه نداریم.

در ادامه، بابک یکتاپرست، سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: دو سال است که مسئله مزاحمت‌های تلفنی را پیگیری می‌کنیم. در حال حاضر، ۱۰ درصد تماس‌های اورژانس مزاحمت تلفنی است و این میزان معادل دو میلیون تماس در سال است که یا جنبه شوخی دارد، یا توسط گروهی از کودکان صورت می‌گیرد، یا در مواردی، مزاحمت‌های تلفنی توسط بزرگ‌تر‌ها انجام می‌شود و شامل هتاکی با الفاظ نامناسب است. همچنین، تماس‌های کاذب نیز وجود دارد؛ یعنی گاهی افراد تماس می‌گیرند و علائم سکته مغزی را گزارش می‌کنند و نیرو‌های ما با رسیدن به محل متوجه می‌شوند که این گزارش‌ها دروغ بوده است.

وی افزود: پیگیری‌های انجام شده به‌طور مقطعی و در برخی موارد مؤثر بوده است؛ برای مثال در استان تهران ۱۶ خط تلفن مسدود شده، اما این اقدام پاسخگو نبوده، زیرا افراد می‌توانند از خطوط دیگر تماس بگیرند. در مشهد، برای یک مزاحم تلفنی، حکم یک‌سال کار اجباری خدماتی در پایگاه‌های اورژانس صادر شده است.

در پاسخ به سوالی درباره عدم برخورد قاطع اورژانس با این مزاحمان، یکتاپرست بیان کرد: اولین مشکل تعدد پرونده‌ها است. قوه قضائیه می‌گوید برای هر مورد باید پرونده جداگانه‌ای تشکیل شود و پیگیری شود. در تهران، ۴۰۰۰ پرونده مزاحمت تلفنی داریم و وقت رسیدگی به این تعداد پرونده جداگانه را نداریم. به عنوان نمونه، در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، تنها از یک خط تلفن ۴۶ هزار تماس گرفته شده که نشان می‌دهد این فرد مشکلات روانی دارد.

ارسال نظرات
امروز يکشنبه ۱۱ خرداد
امروز يکشنبه ۱۱ خرداد
امروز يکشنبه ۱۱ خرداد
امروز يکشنبه ۱۱ خرداد
پرطرفدارترین ها