تیتر امروز

سعید آجرلو: از گران شدن بنزین می‌ترسم/ پزشکیان نباید مثل روحانی شود/پاشنه آشیل وفاق، ادغام جناح‌های سیاسی است/ فیلترینگ کار نکرد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک فعال سیاسی اصولگرا

سعید آجرلو: از گران شدن بنزین می‌ترسم/ پزشکیان نباید مثل روحانی شود/پاشنه آشیل وفاق، ادغام جناح‌های سیاسی است/ فیلترینگ کار نکرد

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود با موضوع "وفاق ملی و سرمایه های اجتماعی" به سراغ سعید آجرلو، فعال سیاسی اصولگرا رفت. او معتقد است:پاشنه آشیل وفاق ادغام جناح‌های سیاسی است.
محبعلی: در صورت عدم کنترل روند کنونی، باید آماده ورود به یک جنگ تحمیل شده و گسترده باشیم/ بهشتی‌پور: مدیریت بحران آمریکا در مهار اسرائیل برای حمله به ایران موفق بود
کارشناسان در گفت‌‌وگو با دیدارنیوز بررسی کردند/ابعاد و پیامدهای حمله بامداد شنبه تل‌آویو به تهران چیست؟

محبعلی: در صورت عدم کنترل روند کنونی، باید آماده ورود به یک جنگ تحمیل شده و گسترده باشیم/ بهشتی‌پور: مدیریت بحران آمریکا در مهار اسرائیل برای حمله به ایران موفق بود

حمله هوایی بامداد شنبه ارتش اسرائیل به ۲۰ مرکز نظامی در ۳ استان کشور بهانه ای شد تا در گفت‌وگویی با قاسم محبعلی و حسن بهشتی‌پور از صاحبنظران و کارشناسان مسائل سیاست خارجی به ابعاد این حمله و...

حمله شبانه اسرائیل به مراکز نظامی ایران/ نگرانی گوترش نسبت به حملات اسرائیل

بامداد امروز (شنبه) در تهران صدای چند انفجار شنیده شد و پس از آن، رسانه‌های اسرائیلی ادعا کردند که در ۳ مرحله بیش از ۲۰ مرکز نظامی در ۳ استان ایران مورد هدف قرار گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۷۴۴۸۴
۰۸:۲۰ - ۰۵ آبان ۱۴۰۳

حمله شبانه اسرائیل به ایران/ ادعای حمله به ۲۰ مرکز نظامی در ۳ استان

دیدارنیوز _ سرویس بین‌الملل: رسانه‌ها از حملات شبانه اسرائیل به چند نقطه ایران خبر می‌دهند.

به نقل از یورونیوز، گزارش‌ها از ایران حاکی است که پس از نیمه شب صدای چند انفجار در تهران و کرج شنیده شده است. منابع اسرائیلی مدعی شدند در ۳ مرحله بیش از ۲۰ مرکز نظامی در ۳ استان ایران مورد هدف قرار گرفته‌اند.

صدا و سیمای ایران شنیده شدن صدای چند انفجار در اطراف تهران را تائید کرد و ویدیو‌های منتشر شده در فضای مجازی حاکی از فعال شدن سامانه پدافند و نور‌های ناشی از انفجار بویژه در شرق تهران بود.

ارتش اسرائیل حوالی ساعت ۶ صبح بوقت محلی از پایان عملیات نظامی در داخل خاک ایران خبر داد. اسرائیل ادعا کرد تمامی اهداف ماموریت محقق شده‌اند، و همه هواپیما‌ها به سلامت به پایگاه بازگشته‌اند.

در ساعات اولیه بامداد شنبه منابع خبری شامل رسانه‌های آمریکایی نظیر نیویورک تایمز و فاکس نیوز از آغاز حمله به ایران خبر داده بودند.

با این حال خبرگزاری در ابتدا تسنیم گزارش داد که «علیرغم شنیده شدن صدای چندین انفجار توسط مردم در تهران، چیزی مبنی بر شنیده شدن صدای موشک یا هواپیما در آسمان تهران تا این لحظه گزارش نشده است.» تاکنون گزارشی در مورد میزان خسارت یا تلفات احتمالی در حمله اسرائیل به مراکز نظامی ایران منتشر نشده است.

پوشش خبرهای مربوط به حمله اسرائیل به ایران و آخرین تحولات منطقه:

ساعت: ۰۸:۰۵/ منابع مطلع: ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است

منابع مطلع به تسنیم گفتند همچنانکه از پیش اعلام شده ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است.

وی افزود: ایران حق خود برای پاسخگویی به هرگونه تعرض را محفوظ می‌داند و تردیدی نیست که اسراییل در برابر هر اقدامی واکنش متناسب دریافت خواهد کرد.

ساعت: ۰۸:۲۲/ آنچه که تا این لحظه از ابعاد اقدام نظامی اسرائیل بر علیه ایران می‌دانیم

حمله شبانه اسرائیل به ایران/ ادعای حمله به ۲۰ مرکز نظامی در ۳ استان

ساعت: ۰۸:۴۴/ ویدیو‌های از آسمان تهران، در شب گذشته

 
 

 

ساعت: ۰۹:۰۲/ عربستان و مالزی تجاوزگری اسرائیل را محکوم کردند

عربستان سعودی تجاوزگری اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد و خواستار خویشتن‌داری شد.

وزارت خارجه مالزی هم در بیانیه‌ای حمله اسرائیل به نقاطی از خاک جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد.

ساعت: ۰۹:۲۱/ تصاویری از فعالیت پدافند هوایی ایران

 

ساعت: ۰۹:۲۴/ نیویورک تایمز: حمله اسرائیل به ایران پس از هدف گرفتن حدود ۲۰ مرکز نظامی پایان یافت

نیویورک تایمز گزارش داد که حمله اسرائیل به ایران پس از هدف گرفتن حدود ۲۰ مرکز نظامی در خاک ایران پایان یافت.

به گزارش آکسیوس مراکز دفاع هوایی، پهپادی و موشکی و تاسیسات تولیدی آن‌ها اهداف اسرائیل در سه موج از حمله به ایران بود.

ساعت: ۰۹:۵۶/ واکنش عارف به حوادث بامداد شنبه

معاون اول رئیس جمهور طی نوشتاری کوتاه به حوادث بامداد شنبه و حمله اسرائیل واکنش نشان داد.

محمدرضا عارف در واکنش به حوادث بامداد شنبه با انتشار تصویری از پرچم ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

بامداد شنبه (امروز) پدافند هوایی برخی شهر‌های کشور فعال شد که پیرو آن قرارگاه پدافند هوایی کشور اعلام کرد: رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

ساعت: ۱۰:۱۸/ یک نشریه اسرائیلی: بیش از ۱۰۰ هواپیما در حمله به ایران استفاده شده است

به نقل از بی بی سی، نشریه جروزالم پست در گزارشی ادعا کرد که اسرائیل در حمله به ایران از بیش از ۱۰۰ هواپیما استفاده کرده است.

این رسانه اسرائیلی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت در تجاوز هوایی اسرائیل که حدود ۲ هزار کیلومتر مسافت را پوشش می‌داد، بیش ۱۰۰ هواپیما شرکت داشته‌اند.

جروزالم پست همچنین گفته در این حمله از «جنگنده رادارگریز پیشرفته اف‌۳۵» نیز استفاده شده است.

ساعت: ۱۰:۳۱/ حریم هوایی عراق بازگشایی شد

به نقل از وزارت حمل و نقل این کشور، عراق حریم هوایی خود را بازگشایی کرده و پرواز‌ها را از سر گرفته است.

بغداد مدت کوتاهی پس از حمله اسرائیل به ایران، پرواز‌های همه فرودگاه‌ها را «به دلیل تنش‌های منطقه ای» به حالت تعلیق درآورد.

تحلیل داده‌های ردیابی پرواز نشان می‌دهد که خطوط هوایی تجاری پس از حمله به طور گسترده آسمان ایران، عراق، سوریه و لبنان را ترک کرده‌اند.

حمله شبانه اسرائیل به ایران/ حمله به ۲۰ مرکز نظامی/ ادعای نشریه اسرائیلی: بیش از ۱۰۰ هواپیما در حمله استفاده شد

ساعت: ۱۱:۱۶/ عمان و پاکستان حمله اسرائیل را محکوم کردند

وزارت خارجه عمان اعلام کرد: ما حمله هوایی اسرائیل علیه ایران طی بامداد امروز را به شدت محکوم می‌کنیم.

همچنین وزارت امورخارجه پاکستان اعلام کرد: تجاوز اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران نقض فاحش منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است. این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند.

ساعت: ۱۱:۲۴/ اعتراض رئیس اپوزیسیون اسرائیل به حمله ناموفق به ایران

به نقل از ایسنا، یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون اسرائیل در پیامی به حمله ناموفق رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران و ناتوانی آن در هدف قرار دادن اهداف استراتژیک اعتراض کرد.

«یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» نوشت: تصمیم برای حمله نکردن به اهداف استراتژیک و اقتصادی در ایران اشتباه بود.

طبق گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، لاپید مدعی شد: ما می‌توانستیم چنین کاری را انجام دهیم و باید بهای سنگینی از ایران می‌گرفتیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رژیم صهیونیستی بامداد شنبه قصد داشت مراکز نظامی در ایران را هدف قرار دهد که ناکام بود.

ساعت: ۱۱:۳۱/ ۲ نفر در تجاوز هوایی اسرائیل شهید شدند

ارتش ایران اعلام کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران دو تن از رزمندگان خود را در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی فدا کرد.

ساعت: ۱۲:۳۳/ قطر: حمله به ایران نقض حاکمیت این کشور بود

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد: «دولت قطر حمله اسرائیل به ایران را به شدت محکوم می‌کند و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت ایران و نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل می‌داند.

بار دیگر درخواست قطر را از جامعه بین‌المللی برای تشدید تلاش‌ها با هدف آرام کردن اوضاع، کاهش تنش و پایان دادن به رنج ملت منطقه، به‌ویژه در غزه و لبنان، تکرار می‌کنیم.»

ساعت: ۱۲:۵۳/ سوریه: ایران حق دفاع از خود را دارد

دولت سوریه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تجاوزکارانه ناکام رژیم صهیونیستی، حق جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود را محفوظ دانست.

به نقل از ایسنا، در بیانیه وزارت خارجه سوریه در این باره آمده است: سوریه تجاوز آشکار اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم و از حق مشروع ایران برای دفاع از خود و حفاظت از سرزمین و جان شهروندانش حمایت می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند و در برابر تجاوزاتی که هدف آن قرار می‌گیرد، در کنار آن می‌ایستد.

ساعت: ۱۳:۲۸/ ادامه زندگی عادی در تهران

شبکه اسکای نیوز انگلیس با انتشار تصاویری از رویترز، اعلام کرد: به نظر می‌رسد پس از حملات تلافی جویانه اسرائیل، زندگی در تهران به روال عادی خود ادامه می‌دهد.

بامداد امروز صدای انفجار‌هایی در پایتخت ایران شنیده شد و اسرائیل چندین موج حملات هوایی را به تأسیسات نظامی انجام داد.

تصاویری از شهر تهران در صبح امروز صحنه شلوغی را نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در خیابان‌ها قدم می‌زنند و از بازار‌ها خرید می‌کنند.

حمله شبانه اسرائیل به مراکز نظامی ایران/ ۲ نفر شهید شدند/ سوریه: ایران حق دفاع از خود را دارد

حمله شبانه اسرائیل به مراکز نظامی ایران/ ۲ نفر شهید شدند/ سوریه: ایران حق دفاع از خود را دارد

حمله شبانه اسرائیل به مراکز نظامی ایران/ ۲ نفر شهید شدند/ سوریه: ایران حق دفاع از خود را دارد

ساعت: ۱۴:۲۲/ مقام سعودی: در حمله به ایران از حریم هوایی عربستان استفاده نشده است

به نقل از ایسنا، یک مقام سعودی هرگونه استفاده از حریم هوایی این کشور در حمله تجاوزکارانه ناکام رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

خبرگزاری رویترز در این باره به نقل از یک مقام سعودی گزارش داد: حریم هوایی عربستان در جریان حملات اسرائیل به ایران مورد استفاده قرار نگرفته است.

پیش از این نیز ارتش اردن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که کشورش اجازه استفاده عبور هیچ جنگنده‌ای از حریم هوایی این کشور را نداده است.

ساعت: ۱۵:۵۸/ فرانسه: ایران و اسرائیل از گسترش تنش‌ها خودداری کنند

وزارت امور خارجه فرانسه در پی اقدام متجاوزانه اسرائیل علیه ایران در بامداد در روز شنبه، عملیات مشروع «وعده صادق را «متجاوزانه» خواند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه اعلام حملات اسرائیل در شب گذشته، علیه اهداف نظامی در ایران در پاسخ به حمله متجاوزانه ۱ اکتبر را مورد ملاحظه قرار داده است.

وزارت امور خارجه فرانسه بدون محکومیت اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی، در بیانیه خود آورده است: فرانسه از تمامی طرفین می‌خواهد از هرگونه گسترش تنش‌ها و اقدامی خودداری کنند که احتمال دارد تنش‌ها در منطقه را بدتر کند.

ساعت: ۱۷:۰۶/ افزایش تعداد شهدای پدافند هوایی ارتش به چهار شهید

اسامی شهدا:
شهید محمد مهدی شاهرخی
شهید حمزه جهاندیده
شهید سجاد منصوری
شهید مهدی نقوی

با توجه به وخامت حال تعدادی دیگر احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

ساعت: ۱۷:۳۶/ نگرانی روسیه از "وضعیت انفجاری تنش‌ها" در منطقه پس از حمله اسرائیل به ایران

به نقل از دویچه‌وله، در پی حمله تلافی‌جویانه هوایی اسرائیل به ایران در روز شنبه ۵ آبان (۲۶ اکتبر)، وزارت خارجه روسیه نگرانی خود را از "وضعیت انفجاری تنش‌ها" در منطقه و تشدید خصومت‌ها بین ایران و اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت کشورش از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد که خویشتن‌داری اعمال کنند، خشونت‌ها را متوقف کنند و از گسترش تنش‌ها و تبدیل آن به یک "سناریوی فاجعه‌بار" جلوگیری کنند.

ساعت: ۱۸:۲۳/ اتحادیه اروپا خواستار حداکثر خویشتنداری طرفین درگیر شد

اتحادیه اروپا به دنبال تجاوز هوایی اسرائیل به ایران در روز شنبه از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از «تشدید غیرقابل کنترل» تنش در خاورمیانه به خرج دهند.

این بلوک متشکل از ۲۷ کشور اروپا در بیانیه‌ای ادعا کرد: «چرخه خطرناک حملات و تلافی‌جویی‌ها خطر گسترش بیشتر درگیری‌های منطقه‌ای را در پی دارد. اتحادیه اروپا ضمن اذعان به حق اسرائیل برای دفاع از خود، از همه طرف‌ها می‌خواهد تا برای جلوگیری از تشدید غیرقابل کنترل [تنش]، که به نفع هیچ‌کس نیست، حداکثر خویشتنداری را پیشه کنند.»

ساعت: ۱۹:۵۸/ ابراز نگرانی گوترش نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به ایران

دبیرکل سازمان ملل نسبت به حملات اسرائیل به ایران ابراز نگرانی کرد.

به نقل از ایسنا، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: نسبت به حملات اسرائیل به ایران نگرانیم و همه اقدامات تنش زا را محکوم می‌کنیم.

دبیرکل سازمان ملل افزود: مجددا خواستار دعوت برای توقف همه اقدامات نظامی در منطقه از جمله غزه و لبنان هستیم.

گوترش تصریح کرد: خواستار تلاش حداکثری برای بازگشت به روند دیپلماتیک و جلوگیری از آغاز جنگ منطقه‌ای فراگیر هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
alirezaameri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
1
10
ترقه های چهار شنبه سوری خطرش بیشتر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
6
5
کلمات مسخره پدافند و بامداد
زاهدی
|
India
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
5
6
اسراییل اگر هزار موشک هم بزند نمی‌تواند به مراکز و انبار موشکی ونظامی ما خسارت وارد کند مگر در خواب ببیند که به ما ضربه بزند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
1
10
مگه رهبر اسلام نگفت اگر رژیم صهیونسیتی حمله کند تا حداکثر نیم ساعت باید نیرو های ایران جواب بده پس چرا تا حالا جواب ندادید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
0
1
دقیقا" جنگ به پایان رسید. در شرایط فعلی همه طرفهای درگیر به این نتیجه رسیده اند که جنگ به نفع هیچ طرفی نیست. اسرائیل برای حفظ آبرو حرکتی انجام داد و ایران هم در صدد تلافی مجدد نخواهد بود. بزودی در لبنان و غزه هم آتش بس برقرار و مذاکرات آغاز میشود و چانه زنیها تا مدتها ادامه خواهد یافت .
هاجرشیرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
0
2
مرگ. بر اسراییل
خلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
0
1
تجربه نشان داده اسراییل بر خلاف بعضی ها ...حرف مفت نمیزنه !!!
احد انتظاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
0
1
دستتون درد نگونی ایرانی افتخار میکنم ایرانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
0
1
اشتباه شما اینست که خیال می کنید این حمله اسرائیل بوده که دیدید در حالی که وقتی شما مشغول دیدن این نمایش بودید اسرائیل ربات های جاسوس و بمب های ویروسی و میکروبی و کلی چیزهای دیگر در کشور ایران ریخته که روحتان هم خبر ندارد!
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
0
1
اگر تصاویر ماهواره ای فتوشاپ نباشه!!خسارتهایی به مراکز نظامی وارد شده،حالا چقدر شدت داشته وتخریب اساسی فقط خدا می داند وفرماندهان.
مهنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
0
1
اسرائیل هیچی نمی تونه بکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
0
0
اسراییل یعنی تمام دنیا علیه ما این بده خود اسراییل تنها یی یه هفته دوام نمیاره
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی