تیتر امروز

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آمادگی فراجا برای اجرای لایحه حجاب/ اعلام شرایط توقف جنگ در لبنان/ افزایش نجومی شهریه رشته پزشکی دانشگاه آزاد

این سی‌ و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک استاد دانشگاه:

فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود یک بار دیگر به سراغ فیاض زاهد، استاد دانشگاه و جامعه شناس رفت و با او درباره موضوع وفاق ملی و سرمایه های اجتماعی گفت و گو کرد که می خوانید.
جنگ در خاورمیانه ادامه دارد

سامانه تاد به اسرائیل رسید/ ادعای سناتور آمریکایی درباره ایران

در حالی که ماشین جنگی اسرائیل همچنان در حال جنایت و خونریزی در منطقه است، آمریکا اعلام کرد سامانه پدافند هوایی «تاد» را به دست اسرائیل رسانده است.

کد خبر: ۱۷۴۲۴۷
۱۲:۱۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

تاد به اسرائیل رسید

دیدارنیوز: در حالی که کمتر از دو هفته به انتخابات سرنوشت ساز ریاست‌جمهوری آمریکا بیشتر باقی نمانده، سناتور لیندسی گراهام در مصاحبه‌ای مدعی شد که پیش‌بینی می‌کند اسرائیل «به زودی» یک حمله متقابل «سخت» علیه ایران انجام دهد.

گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی در برنامه «میت د پرس» از شبکه ان‌بی‌سی به مجری، کریستن ولکر، ادعا کرد: «من اطلاعات مستقیمی ندارم، اما می‌دانم که آن‌ها (اسرائیلی‌ها) در ضربه زدن بسیار جدی هستند. فکر می‌کنم (حمله) به زودی انجام خواهد شد و فکر می‌کنم ضربه سختی خواهد بود.»

گراهام در ادامه ادعاهای خود گفت: «باید هرچه بتوانند ایران، حزب‌الله و حماس را تضعیف کنند، چون این برای منطقه بهتر است.»

بر اساس این گزارش، ایران یک ماه پیش با بیشتر از ۱۸۰ فروند موشک به خاک اسرائیل حمله کرد، اما بیشتر این موشک‌های پرتاب شده با پدافند اسرائیل رهگیری و ساقط شدند.

ترور سنوار، «فرصت» پایان دادن به جنگ

امکان حمله متقابل اسرائیل از همان زمان حمله ایران مطرح بود، اما اکنون در شرایط ویژه‌ای مطرح شده است. روز شنبه، دو رسانه آمریکاییِ آکسیوس و سی‌ان‌ان از درز دو سند اطلاعاتی محرمانه آمریکا درباره جزئیات آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران در یک کانال تلگرامی خبر دادند و این در شرایطی است که هفته گذشته یحیی سنوار، رهبر حماس که تحت حمایت ایران بود، در حمله نیرو‌های اسرائیلی در غزه ترور شد.

روز جمعه نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا گفت که شهادت سنوار می‌تواند فرصتی برای پایان دادن به جنگ باشد، موضوعی که ظاهرا گراهام نیز با آن موافق است.

عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل، «کلید ماجرا»

سناتور گراهام روز یکشنبه گفت: «فکر می‌کنم توافق عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل که کلید ماجراست، اکنون بیش از هر زمان دیگری امکان‌پذیر شده است.»

سامانه تاد به اسرائیل رسید/ ادعای سناتور آمریکایی درباره ایران

وی ادعا کرد: «در حال حاضر فرصتی وجود دارد نه تنها برای پایان دادن به درگیری‌ها، بلکه برای جایگزینی حماس برای همیشه؛ و راه انجام این کار آن است که روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل عادی شود. با ترور سنوار، اکنون در‌ها باز است تا نه تنها راهی برای واگذاری قدرت در غزه و در نهایت لبنان به دست اسرائیل پیدا شود، بلکه این مناطق توسط یک ائتلاف عربی جایگزین شود که بتوانند زندگی بهتری برای فلسطینی‌ها فراهم کنند.»

او افزود: «هرگز به این اندازه امیدوار نبوده‌ام که عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل ممکن است. من یک سال و نیم با دولت بایدن کار کرده‌ام. فکر می‌کنم ما بسیار نزدیک هستیم.»

تاد به اسرائیل رسید

یک روز پس از آن که اسرائیل مدعی شد یک پهپاد خانه محل اقامت نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو را هدف قرار داده، آمریکا اعلام کرد سامانه پدافند هوایی «تاد» را به دست اسرائیل رسانده است.

وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین، روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش آمریکا سامانه پیشرفته ضد موشکی «تاد» خود را به سرعت به اسرائیل منتقل کرده و این سامانه اکنون «در جای خود قرار دارد.»

آستین از اعلام این که آیا این سامانه بلند ارتفاع، عملیاتی شده است یا نه، خودداری کرد، اما گفت: «ما این توانایی را داریم که به سرعت آن را عملیاتی کنیم و بر اساس انتظاراتمان پیش می‌رویم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی