تیتر امروز

فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک استاد دانشگاه:

فیاض زاهد:مطهری با گشت ارشاد سراغ زنان نرفت/گذاشتن پزشکیان مقابل آن پنج نفر یعنی یک از پنج بزرگتر است/منتظر حضور یک زن از مشهد برای انتخابات بعدی باشید

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود یک بار دیگر به سراغ فیاض زاهد، استاد دانشگاه و جامعه شناس رفت و با او درباره موضوع وفاق ملی و سرمایه های اجتماعی گفت و گو کرد که می خوانید.
پیامبر آغازگر هیچ جنگی نبود/ ولایت پذیری انسان در عصر مدرنیته/ تلفیق بین اخلاق و سیاست فقط از عهده حجت خدا بر می‌آید
در بیست و سومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

پیامبر آغازگر هیچ جنگی نبود/ ولایت پذیری انسان در عصر مدرنیته/ تلفیق بین اخلاق و سیاست فقط از عهده حجت خدا بر می‌آید

در بیست و سومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمد تقی اکبر نژاد مجتهد و مدرس حوزه ادامه گفتگوی قبل درباره "پیامبر مکی- پیامبر مدنی" را پی گرفتیم.
قاسم محبعلی:امارات می‌خواهد مساله جزایر سه‌گانه را به مساله مورد اجماع قدرت‌های بزرگ بدل کند/ مناسبات ایران با اتحادیه اروپایی به وضعیت بحرانی رسیده/ تهدید امارات از سوی تهران به سود ابوظبی است
مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفت‌وگو با دیدارنیوز مطرح کرد:

قاسم محبعلی:امارات می‌خواهد مساله جزایر سه‌گانه را به مساله مورد اجماع قدرت‌های بزرگ بدل کند/ مناسبات ایران با اتحادیه اروپایی به وضعیت بحرانی رسیده/ تهدید امارات از سوی تهران به سود ابوظبی است

به بهانه بیانیه اخیر مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفت‌وگویی با دیدار به تحلیل مناسبات تهران در...
قوانینی که بخاطر دروازه‌بان تیم ملی و تراکتور دور زده شدند

مصونیت عجیب «بیرانوند»/ تو نباید محروم بشی!

دو رای جنجالی و بحث‌برانگیز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرحاشیه فوتبال کشورمان این روز‌ها با انتقاد تند رسانه‌ها مواجه شده است؛ آیا «بیرو» به دلیل حضور در تیم ملی و تیم تراکتور تبریز از مصونیت خاصی برخوردار است؟

کد خبر: ۱۷۴۱۷۹
۱۱:۰۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳

مصونیت عجیب «بیرانوند»!

دیدارنیوز: فدراسیون فوتبال و ارکان زیر مجموعه آن باز هم با رای جنجالی در پرونده بیرانوند خبرساز شدند.

به نقل از ایرنا، علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی در روز‌های پایانی خرداد با توجه به الحاقیه قرارداد با باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه چنانچه باشگاه ۱۵ روز بعد از آخرین بازی فصل، مطالباتش را پرداخت نکند، می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند، به بهانه پرداخت نشدن مطالباتش اقدام به فسخ یک‌طرفه با سرخ‌پوشان کرد و به تراکتور پیوست.

به دنبال فسخ قرارداد بیرانوند با سرخ‌پوشان، هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس، رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه را مامور کرد تا برای جانشینی وی اقدام کند و اقدام قانونی در خصوص فسخ قرارداد سنگربان ملی‌پوش را در دستور کار قرار دهد. موضوع شکایت باشگاه پرسپولیس از سنگربان شماره یک تیم ملی تبدیل به یکی از خبرسازترین مباحث فوتبال ایران در ماه‌های اخیر شد که سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان، فدراسیون فوتبال رای این پرونده جنجالی را صادر کرد.

مصونیت عجیب «بیرانوند»!

رای صادر شده نه تنها به حواشی این پرونده پایان نداد بلکه این موضوع را بیشتر از هر زمانی در کانون توجهات قرار داد. طبق این رای سنگربان شماره یک تیم ملی به دلیل فسخ غیرقانونی ۴ ماه آن هم به صورت تعلیقی محروم و متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد غرامت به باشگاه پرسپولیس شد. رای صادره به قدری عجیب و نامتعارف بود که از همان دقایق اولیه انتشار با واکنش‌های مختلفی همراه شد. با توجه به رای صادر شده بیرانوند به صورت غیرقانونی قرارداد خود را فسخ کرده و فدراسیون فوتبال و ارکان مربوطه این موضوع را تایید کرده‌اند، اما حکم صادر شده با آن چیزی که در قوانین فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فدراسیون فوتبال در خصوص چنین اتفاقی قید شده است، مغایرت دارد.

بعد از دیدار تراکتور تبریز و فولاد خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر، بیرانوند در واکنش به این رای اعلام کرد نه تنها ۲۰ میلیارد را پرداخت نمی‌کند بلکه ۵ میلیارد شیرینی که به هیات مدیره باشگاه پرسپولیس برای گنجاندن الحاقیه داده است را نیز دریافت می‌کند. این ادعای بیرانوند پرونده این سنگربان با سرخ‌پوشان را وارد فاز جدید و جنجالی کرد. کمیته انضباطی اگرچه شبانه دروازه‌بان تیم ملی را برای ادای توضیحات فراخواند، اما باز هم با صدور رای عجیب، خبرساز شد. طبق رای صادر شده از سوی این کمیته، بیرانوند برای این ادعای جنجالی خود تنها یک جلسه محروم شد آنهم در شرایطی که اگر از مدیران باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کند محرومیت وی بخشیده خواهد شد.

بیرانوند در شرایطی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را محکوم به دریافت رشوه کرده است که بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال، فرد دریافت کننده و پرداخت کننده رشوه دست کم ۱۲ ماه از هر گونه فعالیت ورزشی و حتی حضور در استادیوم‌ها منع خواهند شد، اما کمیته انضباطی گویا قوانین فدراسیون فوتبال را نیز قبول ندارد و احکامی را صادر می‌کند که با قوانین مغایرت دارد.

سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا فدراسیون فوتبال و مراجع ذیربط تا این حد با این سنگربان حاشیه‌ساز و خاطی مماشات می‌کند و برای دومین بار حکمی را در پرونده بیرانوند صادر می‌کنند که کاملا در تضاد با قوانین است؟ بدون شک سوای اجحافی که فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی با صدور این رای‌ها به پرسپولیس و به ویژه هواداران این تیم می‌کنند و نص صریح قانون را نادیده می‌گیرند. صدور چنین آرایی، اعتبار و جایگاه فوتبال ایران و همچنین فدراسیون را نشانه گرفته و بدون شک صدمات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

با رأی کمیته انضباطی؛ تهمت و رشوه در فوتبال ایران آزاد شد!

یک رسانه دیگر هم به احکام انضباطی فدراسیون فوتبال درباره بیرانوند اعتراض کرده است.

به گزارش دیدارنیوز، در بخشی از گزارش تسنیم آمده است: «در ادامه احکام عجیب و منحصر به فرد در فوتبال ایران، این بار کمیته انضباطی هنرنمایی دیگر از خود نشان داد و علیرضا بیرانوند را به دلیل اظهاراتش یک جلسه آن هم به صورت مشروط (معلق شدن به شرط عذرخواهی) محروم کرد.

قانون انضباطی در این باره به صراحت اعلام کرده رشوه دهنده و رشوه گیرنده حداقل ۱۲ ماه محروم می‌شوند. حال اگر برای کمیته انضباطی اثبات شده او رشوه داده چرا چنین حکمی صادر شده و اگر ثابت نشده و اتهام زده آیا واقعاً یک جلسه محرومیت کفایت می‌کند؟ آیا کمیته انضباطی به جز پُر شدن خزانه فدراسیون فوتبال به جنبه‌های دیگر حکم‌های صادره توجه می‌کند؟

می‌توان گفت که با آرای اخیر فدراسیون چه در مورد بیرانوند، چه درباره محمود فکری و چه موارد دیگر؛ تهمت، افترا، توهین و رشوه در فوتبال ایران آزاد شده است. گذشت زمان این موضوع را ثابت کرده، اما این پایان کار نیست؛ شعبده‌بازی‌های رکن قضایی فدراسیون همچنان ادامه خواهد داشت.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی