تیتر امروز

پیامبر آغازگر هیچ جنگی نبود/ ولایت پذیری انسان در عصر مدرنیته/ تلفیق بین اخلاق و سیاست فقط از عهده حجت خدا بر می‌آید
در بیست و سومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

پیامبر آغازگر هیچ جنگی نبود/ ولایت پذیری انسان در عصر مدرنیته/ تلفیق بین اخلاق و سیاست فقط از عهده حجت خدا بر می‌آید

در بیست و سومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمد تقی اکبر نژاد مجتهد و مدرس حوزه ادامه گفتگوی قبل درباره "پیامبر مکی- پیامبر مدنی" را پی گرفتیم.
امارات می‌خواهد مساله جزایر سه‌گانه را به مساله مورد اجماع قدرت‌های بزرگ بدل کند/ مناسبات ایران با اتحادیه اروپایی به وضعیت بحرانی رسیده/ تهدید امارات از سوی تهران به سود ابوظبی است
محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفت‌وگویی با دیدارنیوز مطرح کرد:

امارات می‌خواهد مساله جزایر سه‌گانه را به مساله مورد اجماع قدرت‌های بزرگ بدل کند/ مناسبات ایران با اتحادیه اروپایی به وضعیت بحرانی رسیده/ تهدید امارات از سوی تهران به سود ابوظبی است

به بهانه بیانیه اخیر مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه در گفت‌وگویی با دیدار به تحلیل مناسبات تهران در...
صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود
افاضات اضافه

صبر ایوب زمان صبر منه اگر تمام نشود

عوام‌الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود بابت دستاوردهای شگفت‌انگیز اخیر به او تبریک گفته و به ماجرای یک روزنامه و صبر ایوب هم اشاره کرده است.
حال بد بازار سرمایه در ابتدای هفته

بورس ۲۴ هزار واحد ریزش کرد

بازار بورس در اولین روز هفته همانند سه روز کاری قبل افت داشت؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از ۲۴ هزار واحد به رقم دو میلیون و ۴۱ هزار واحد رسید.

کد خبر: ۱۷۴۱۳۶
۱۴:۰۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳

بورس ۲۴ هزار واحد ریزش کرد

دیدارنیوز: شاخص بازار بورس در بیست و هشتمین روز از اولین ماه پاییز کاهش یافت. پس از افت ناشی از ریسک‌های غیراقتصادی که از ۴ تا ۱۶ مهر در این بازار ایجاد شده بود طی چهار روز کاری ‍پس از آن شاخص بورس صعودی شده بود، اما در سه روز اخیر مجددا افت کرد.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۲۴ هزار و ۶۶۱ واحد کاهش داشت و در عدد دو میلیون و ۴۱ هزار و ۱۰۶ واحد ایستاد. این در حالی است که در چهار روز کاری از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴هزار و ۱۱۰۵ واحد افزایش داشت.

شاخص هم‌وزن نیز امروز ۵۷۰۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۶۷۵ هزار و ۲۷۱ واحد رسید.

در اولین روز هفته تعداد سهام مثبت بورس ۱۹ عدد و سهام منفی ۲۹۹ عدد بود. به طور کلی بازار ۱.۱۹ درصد کاهش داشت.

روز شنبه ۱۴۵ هزار فقره معامله به ارزش ۴۱۴۳ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فملی، فولاد و فارس به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. از نماد‌های پرتراکنش نیز می‌توان به فولاد، ذوب و فملی اشاره کرد.

روز بیست و هشتم مهر ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران هم ۱۳۲ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۹۱ هزار فقره و ارزش آن ۹۱۵۶ میلیارد تومان بود.

کگهر، آریا و شاوان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. فزر، آردینه و کرومیت هم از نماد‌های پرتراکنش بودند.

به نظر می‌رسد فراز و فرود تاثیرات سیستماتیک و متغیر‌های سیاسی که از هفتم مهر بر بازار سایه افکنده بود با شدت و ضعف هنوز وجود دارد. روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در خاک کشور و به شهادت رساندن سردار مقاومت، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان، تل‌آویو را هدف ۲۰۰ موشک بالستیک قرار داد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کرد.

دامنه نوسان نماد‌های سهام که از هفتم مهرماه به ۱ درصد کاهش یافته بود، روز ۲۱ مهرماه به ۳ درصد رسید. هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه خود مقرر کرد دامنه نوسان سهام در بورس و فرابورس از شنبه ۲۱ مهرماه به مثبت و منفی ۳ درصد برگردد.

از هفتم مهرماه ۱۴۰۳ و به دنبال افزایش تنش‌های بین‌المللی سازمان بورس دامنه نوسان را از ۳ درصد به مثبت و منفی ۱ درصد کاهش داده بود.

روز ۲۲ مهرماه رییس صندوق توسعه ملی از آمادگی این صندوق برای پرداخت مرحله آخر کمک به سازمان بورس به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی