تیتر امروز

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام

این سی‌ و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
معرفی و بررسی کتاب ساختارشکنی در مباحث قصاص
دیدارنیوز گزارش می‌دهد

معرفی و بررسی کتاب ساختارشکنی در مباحث قصاص

انجمن حقوق شناسی، گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی، موسسه مطالعاتی بشیریه و نشر سرایی، هشتاد و ششمین جلسه از سلسله نشست های «یکشنبه های حقوق شناسی» را در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار...
هفته چهارم دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

ایران - قطر؛ تشنه پیروزی!

بعد از انتقادهای اخیر از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران، شاگردان قلعه‌نویی امروز (سه‌شنبه) تشنه پیروزی برابر قطر هستند و می‌توانند انتقام شکست تلخ در جام ملت‌ها را هم از قهرمان آسیا بگیرند.

کد خبر: ۱۷۳۹۰۱
۰۹:۲۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

ایران - قطر؛ تشنه پیروزی!

دیدارنیوز: تیم ملی ایران در شرایطی متفاوت میزبان تیم ملی قطر است.

تیم ملی در هفته چهارم دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ میزبان تیم ملی قطر است. ایران به دلیل شرایط حال حاضر منطقه از میزبانی محروم است و این مسابقه در زمین بی‌طرف امروز (سه‌شنبه) ۲۴ مهر از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه راشد دبی برگزار می‌شود.

خطر از دست رفتن موقعیت صعود

ایران و قطر در گروه نخست انتخابی جام جهانی حضور دارند. ایران با ۷ امتیاز و هم‌امتیاز با ازبکستان در رده دوم جدول است. قطر هم با ۴ امتیاز در کنار امارات در رده چهارم جدول است. در بازی‌های این هفته تیم‌های اول و سوم گروه و تیم‌های دوم و چهارم با هم دیدار خواهند داشت و ممکن است نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که تیم ملی از جمع ۲ تیمی که به صورت مستقیم به مرحله صعود می‌کنند خارج شود!

تیم ملی مستحکم در دفاع، ناموفق در حمله

تیم ملی ایران پس از گذشت ۳ هفته از مسابقات آمار متفاوتی از خود در دفاع و حمله از خود به جای گذاشته است. ملی‌پوشان با ۲ گل زده کمترین گل زده گروه را دارند و در این ۳ گروه، تنها ۲ تیم گل زده کمتری از ایران دارند! در سمت مقابل، پس از گذشت ۳ بازی، ایران هنوز گل نخورده و تنها ژاپن و عراق آماری مشابه تیم ملی دارند. ایران در ۶ بازی اخیر خود در ۵ مسابقه موفق به کلین‌شیت شده است.

خاطرات خوش از قطر

ملی‌پوشان فوتبال ایران در آمار تقابل رودررو برابر قطر کاملاً دست بالا را دارند. تیم ملی ایران ۱۵ بار مقابل قطر به پیروزی رسیده، ۴ مرتبه عنابی‌پوشان برنده شده‌اند و ۵ دفعه تقابل دو تیم برنده نداشته است. تیم ملی در ۴ دوره انتخابی جام جهانی با قطر هم‌گروه بوده که در هر ۴ بار موفق به صعود به جام جهانی شده است. ایران در ۱۰ بازی در انتخابی جام جهانی به ۶ پیروزی، ۳ تساوی و یک شکست رسیده است. ملی‌پوشان در ۳ مصاف آخر خود با قطر در چارچوب انتخابی جام جهانی به پیروزی رسیده‌اند.

یک شکست در ۲۶ بازی

قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است. این تیم در رده چهل چهارم جهان و پنجم آسیا در رتبه‌بندی فیفا قرار دارد. علی‌رغم برتری ایران در مصاف با قطر (در تمامی رقابت‌ها)، عنابی‌پوشان در آخرین تقابل با ایران که یکی از حساس‌ترین رویارویی‌های دو تیم هم بود، به پیروزی دست یافتند و با این برد به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ رسیدند.

امیر قلعه‌نویی پس از جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته و در این مدت در ۲۶ بازی روی نیمکت تیم ملی نشسته و تنها یک شکست داشته است. آن باخت به قیمت ناکامی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمام شد و این بازی زمان مناسبی برای جبران آن شکست است. تیم ملی در این بازی سامان قدوس و صالح حردانی را به دلیل محرومیت و ابوالفضل جلالی را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی