تیتر امروز

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام

این سی‌ و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان
دیدار برگزار کرد

نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود این بار به سراغ موضوع شیوه‌نامه انضباطی مصوب در وزارت علوم و بهداشت که در شهریور ۱۴۰۳ مصوب شده رفت و نشستی را برگزار کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
رئیس مجلس ایران با رییس مجلس جمهوری آذربایجان دیدار کرد

قالیباف: من صدای مردم لبنان هستم/ اسرائیل دیوانه شده

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من صدای مردم مظلوم و مقتدر لبنان هستم، گفت: واقعیت این است که امروز علم و فناوری به جای آن که آینده‌ای صلح‌آمیزتر برای بشریت به ارمغان آورد، در خدمت جنگ و کشتار دسته جمعی غیرنظامیان و ترور دولتی توسط صهیونیسم جنایتکار قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۷۳۸۸۱
۱۷:۵۹ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

قالیباف: من صدای مردم لبنان هستم

دیدارنیوز: رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس مجلس جمهوری آذربایجان با تاکید بر لزوم رساندن اقلام مورد نیاز به مردم جنگ زده لبنان و فلسطین گفت: باید با دید یک موضوع انسانی به فلسطین کمک کنیم. از این رو همه ما باید تلاش کنیم تا کمک‌های مردمی از طریق هلال احمر و یا سایر سازمان‌های بین المللی به لبنان ارسال شود.

امروز در حاشیه برگزاری اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU)، صاحبه غفاروا رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن تبریک به همتای آذربایجانی خود برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجلس جمهوری آذربایجان، گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی نیز در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و هم اکنون وقت آن فرا رسیده تا پارلمان دو کشور به سمت تقویت روابط خود پیش بروند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای تقویت روابط با همسایگان و سایر کشور‌ها است گفت که در دوره جدید مجلس و همچنین دوره جدید ریاست جمهوری ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: معتقدیم ایران و کشور‌های همسایه سیاست حسن همجواری برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی را باید دنبال کنند چرا که پیشرفت و توسعه تمامی این کشور‌ها می‌تواند منطقه را به سمت برقراری صلح و آرامش ببرد.

قالیباف با اشاره اشتراکات دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی که باعث شده جمهوری آذربایجان برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت باشد، بیان کرد: این ظرفیت فرصتی است تا دو کشور بتوانند در راستای ارتقای روابط خود حرکت کنند.

رئیس مجلس به پیشنهاد ایران برای حل موضوع قفقاز و برگزاری مذاکرات ۳+۳ اشاره کرد و افزود: ما باید از طریق گفت‌وگوی بین کشور‌های منطقه مسائل را حل کنیم و هرچه دخالت‌های خارجی و کشور‌های خارج از منطقه در مسائل این چنینی افزایش یابد، برای حل چالش‌ها کمتر نتیجه خواهیم گرفت.

قالیباف در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه را اقدامی ضد اسلامی، ضد بشری و ضد انسانی خواند و افزود: همه ما موظف هستیم به عنوان یک انسان، یک مسلمان و یک آزاده از زنان و کودکانی که هر روز کشته می‌شوند و خانواده‌هایی که آواره و بی سرپرست می‌شوند، حمایت کنیم و نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم.

رئیس مجلس همچنین به موضوع فجایعی که در فلسطین رخ می‌دهد اشاره و بیان کرد: ما باید با دید یک موضوع انسانی به فلسطین کمک کنیم. از این رو همه ما باید تلاش کنیم تا کمک‌های مردمی از طریق هلال احمر و یا سایر سازمان‌های بین المللی به لبنان ارسال شود؛ در جریان سفر یک روزه‌ای که پیش از سفر به ژنو به بیروت داشتم دیدم که مردم جنگ زده جنوب لبنان با مشکل جدی برای تأمین غذا، دارو، پوشاک و سایر اقلام اساسی روبرو هستند.

رئیس مجلس خواستار پیگیری برای برگزاری اولین نشست ۳+۳ برای حل موضوعات منطقه شد و افزود: ما نباید اجازه دهیم منطقه محل منازعه قدرت‌های بزرگ شود از این رو باید این موضوع را با قدرت پیش ببریم و اجازه ندهیم پای کشور‌های خارجی از جمله آمریکا، اروپا و ناتو به منطقه باز شود.

رئیس مجلس آذربایجان: وقوع تراژدی غم انگیزی که در خاورمیانه در جریان است

صاحبه غفاروا رئیس مجلس آذربایجان در این دیدار با تأکید بر ضرورت ادامه روابط پارلمانی و توسعه آن میان دو کشور، گفت: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران اشتراکات متعددی به ویژه در حوزه دینی و فرهنگی دارند.

رئیس مجلس آذربایجان در ادامه با بیان اینکه به لحاظ پارلمانی هیچ چالشی با یکدیگر نداریم، عنوان کرد: دولت‌های ما نیز در حال حاضر روابط خوب و حسنه‌ای با یکدیگر برقرار کرده اند و به سمت بهبود و توسعه روابط در حال حرکت هستیم. البته مجالس دو کشور به عنوان نمایندگان ملت هایمان باید ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کنند.

وی در ادامه با اشاره به وقوع تراژدی غم انگیزی که در خاورمیانه در جریان است، گفت: به عنوان یک آذربایجانی می‌گویم که کاملا عمق فجایعی که در این منطقه در جریان است را درک می‌کنم چرا که این موضوع را با گوشت و پوست خود درک کرده ایم و معتقدیم قرن بیست و یکم محلی برای چنین فجایع و کشتار‌هایی نیست.

قالیباف: من صدای مردم مظلوم و مقتدر لبنان هستم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من صدای مردم مظلوم و مقتدر لبنان هستم گفت: امروز علم و فناوری در خدمت جنگ و کشتار دسته جمعی غیرنظامیان و ترور دولتی توسط صهیونیسم جنایتکار قرار گرفته است.

محمدباقر قالیباف بعد از ظهر امروز دوشنبه در مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو گفت: موضوع این اجلاس استفاده از علم و فناوری و نوآوری برای آینده‌ای مسالمت آمیزتر و پایدارتر است، اما واقعیت این است که امروز علم و فناوری به جای آن که آینده‌ای صلح‌آمیزتر برای بشریت به ارمغان آورد، در خدمت جنگ و کشتار دسته جمعی غیرنظامیان و ترور دولتی توسط صهیونیسم جنایتکار قرار گرفته است.

رییس مجلس افزود: من مستقیماً از بیروت به اینجا آمده‌ام، از میان خرابه‌های بمباران‌هایی که مردم غیرنظامی را شهید و بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده است. من صدای مردم مظلوم و مقتدر لبنان هستم. مردمی که مظلومانه هر لحظه منتظر حمله ناجوانمردانه جنگنده‌های آمریکایی هستند، اما مقتدرانه و با اراده‌ای تاریخی در شکست دادن بزرگترین دشمن انسانیت تردید به خود راه نداده اند.

قالیباف بیان کرد: رژیم فکر می‌کرد با ترور مرد انسانیت و شرافت یعنی «نصرالله بزرگ» توانسته است پایان مقاومت در لبنان را رقم بزند، اما شکست‌های زمینی و عملیات طولانی به رژیم نشان داد حزب الله زنده است و از سوی مردم لبنان حمایت می‌شود. غیرنظامیانی که خلاف همه قوانین بین المللی، پیش چشمان جهان، شهید، زخمی و آواره می‌شوند.

ایران از هر آتش بسی که دولت، مجلس و مقاومت لبنان موافقت کنند، حمایت می‌کند

وی افزود: آن‌ها منتظر اقدامات عملی ما برای کمک به آوارگان و همچنین آتش بس پایداری هستند که وحشی گری‌های ضدانسانی رژیم جنایتکار اسرائیل را کنترل کند. همین جا نیز اعلام می‌کنم ایران از هر آتش بسی که دولت، مجلس و مقاومت لبنان موافقت کنند، حمایت می‌کند.

قالیباف توضیح داد: ما با رژیمی مواجه هستیم که نه تنها بیش از ده هزار کودک را کشته بلکه به آن افتخار هم می‌کند و هیچ ارزشی برای هیچ معیار حقوقی و اخلاقی قائل نیست. با رژیمی روبرو هستیم که از زنده سوزاندن مردم غیرنظامی در اردوگاه آورگان ابایی ندارد.

وی افزود: ما با رژیمی مواجهیم که می‌توان آن را آموزگار همۀ قاتلان تاریخ خواند. تا دیروز زمین‌های فلسطینیان را غصب و خانه‌های آن‌ها را خراب می‌کرد، اما اکنون با خیال راحت و با مهمات آمریکایی، شهر‌ها را ویران می‌کند و زیرساخت‌ها را از بین می‌برد. جهان اکنون با افرادی مواجه است که نسل کشی را افتخار، کودک کشی را دستاورد نظامی، تخریب خانه‌ها را پیشرفت میدانی و آواره کردن مردم را پیروزی راهبردی محسوب می‌کند. اجازه بدهید خلاصه کنم ما با رژیمی مواجه هستیم که در حال تبدیل کردن جنایت به یک عرف در روابط خود با دیگر کشورهاست. آیا می‌خواهیم بایستیم و تماشا کنیم؟

تداوم رفتار‌های تیم فعلی در رژیم صهیونیستی منجر به آغاز بحران‌های نظامی و امنیتی بی پایان می‌شود

قالیباف تاکید کرد: اگر وضعیت فعلی تداوم پیدا کند، جهان گرفتار بحرانی عمیق خواهد شد. تداوم رفتار‌های تیم فعلی در رژیم صهیونیستی منجر به شعله ور شدن منطقه و آغاز بحران‌های نظامی و امنیتی بی پایان خواهد شد. وقتی منطقه آتش گرفت، دیگر صلح قابل احیا نخواهد بود و همه مخصوصا آمریکا و کشور‌های حامی این دشمن بشریت ضرر خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت، نگهبانان صلح در منطقه خاورمیانه هستند و ایران امروز در کانون یک تلاش فداکارانه برای متوقف کردن این رژیم جنایتکار قرار دارد و به آن افتخار می‌کند. ما افتخار می‌کنیم که بهترین مردمانمان در کنار رهبرانی مانند شهید سید حسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه در این نبرد مقدس به شهادت رسیده اند. برادر عزیزم شهید قاسم سلیمانی که منطقه را از شر داعش نجات داد، تنها یکی از قهرمانان دفاع از صلح است. ما به وظیفه تاریخی خود عمل خواهیم کرد و در انتظاریم که ببینیم جهان در دفاع از آرمان حقوق بشر چه می‌کند.

اسرائیل دیوانه شده است

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «رژیم صهیونیستی دیوانه شده است»، گفت: رژیم صهیونیستی در تامین امنیت سرزمین‌های اشغالی ناکام مانده و پایان موجودیت خود را نزدیک می‌بیند به همین دلیل حتی مصلحت خود را نیز تشخیص نمی‌دهد لذا ما به کشور‌های حامی این رژیم جنایتکار توصیه می‌کنیم قبل از اینکه برای همه از جمله آن‌ها دیر شود، کمک‌های نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی، سیاسی و رسانه‌ای به اسرائیل را پایان دهند و او را مجبور به پذیرش آتش بس پایدار کنند.

قالیباف در پایان گفت: از همه مجالس جهان می‌خواهم که مسئولانه به وظیفۀ تاریخی خود عمل کنند و برای نجات انسانیت و شرافت این دشمنان صلح و بشریت را در جامعه جهانی منزوی کنند. تاریخ درباره ما قضاوت خواهد کرد پس سمت درست تاریخ انسانیت بایستید.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی