تیتر امروز

بهترین نوع حکومت در عصر غیبت حکومت دموکراتیک است/ باید با مردم با رفق و مدارا و مهربانی برخورد کرد/ حجاب واجبی شرعی است، اما اجبار به حجاب از فجایع است
در بیست و دومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد

بهترین نوع حکومت در عصر غیبت حکومت دموکراتیک است/ باید با مردم با رفق و مدارا و مهربانی برخورد کرد/ حجاب واجبی شرعی است، اما اجبار به حجاب از فجایع است

در بیست و دومین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمد تقی اکبر نژاد، مجتهد و مدرس حوزه درباره "پیامبر مکی- پیامبر مدنی" گفتگو کردیم.
مسعود! گردن ما و شما ندارد
افاضات اضافه

مسعود! گردن ما و شما ندارد

عوام الملک با اشاره به یکی از وعده‌های مسعود درباره فیلترینگ گفته: ما اشتباه شنیده بودیم که قصد داری فیلترینگ را رفع کنی. ما را بابت این اشتباه عفو کن و اگر خواستی گردنمان را بزن. گردن ما و شما...
مذاکرات برای برقراری آتش‌بس/ بحران توزيع بنزین با کارت ملی/ نامه ۳۹ نماینده مجلس به شورایعالی امنیت ملی
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکرات برای برقراری آتش‌بس/ بحران توزيع بنزین با کارت ملی/ نامه ۳۹ نماینده مجلس به شورایعالی امنیت ملی

این سی‌ و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
لیگ قهرمانان زنان

پیروزی غرورآفرین؛ روز تاریخی «خاتون بم» در آسیا

تیم خاتون بم، با ثبت کامبک دیدنی برابر کالج اسکالرز توانست با نتیجه ۲ بر یک مقابل نماینده تایلند به پیروزی برسد و به جمع ۸ تیم برتر قاره آسیا راه یافت.

کد خبر: ۱۷۳۷۴۶
۱۸:۵۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

روز تاریخی «خاتون بم» در

دیدارنیوز: رقابت‌های نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا به نقطه پایان کارش در مرحله گروهی رسید و عدم برنامه‌ریزی صحیح (AFC) باعث شد تا مسابقات روز پایانی این مرحله با وجود آنکه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، به صورت همزمان برگزار نشود!

مسابقات امروز با برتری ۴ گله تیم‌های ملبورن‌سیتی استرالیا و بلو وال تایچگونگ چین‌تایپه مقابل تیم‌های کایا ایلویلو فیلیپین و اودیشا هند دنبال شد و بعد از آن، اوراواردز ژاپن توانست از سد هی‌چی‌مین‌سیتی ویتنام بگذرد تا تکلیف صعود ۶ تیم از ۸ تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی مسجل شده بود.

خاتون در قامت تنها نماینده فوتبال زنان ایران بعد از شکست نزدیک مقابل ملبورن‌سیتی استرالیا و توقف برابر کایا ایلویلو فیلیپین، در آخرین مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا به مصاف کالج اسکالرز تایلند رفت؛ آن‌هم در حالی‌که با توجه به شکست سنگین نماینده فیلیپین، خاتون به کسب فقط یک امتیاز در مسابقه امروز نیاز داشت تا به مرحله حذفی صعود کند و در آن‌سوی میدان، تایلندی‌ها راه چاره‌ای جز کسب پیروزی برابر نماینده ایران نداشتند تا بتوانند به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کنند.

ترکیب کالج اسکالرز تایلند
یادا سنگیونگ، کانجاناپورن سانگکون، تیپکریتا اونسامایی (از دقیقه ۷۲: کریتیا مونرنگ)، سونیسا سرنگتایسونگ (از دقیقه ۸۷: استفانی کابرال)، سوپاپورن اینتاراپراسیت، پیکول خانپت، اوراپین وانگوئن، کوریسارا لیمپاوانیچ، پریچات تونگرنگ، چاچاوان رودتونگ (از دقیقه ۶۸: کارجاناتات فومسری) و کانیانات چتابوتر

سرمربی: نونگروتای سراتونگویان

ترکیب خاتون ایران
رها یزدانی، سرشین کمانگر (از دقیقه ۷۷: سمیه اسدیان)، فاطمه امینه‌برازجانی، شهناز جعفری‌زاده، عاطفه رمضانی‌زاده، ملیکا متولی، فاطمه گرائیلی (از دقیقه (۱۰+۹۰): مریم دینی)، فاطمه پسندیده (از دقیقه ۵۴: سارا دیدار)، مونا حمودی، نگین زندی و زهرا قنبری

سرمربی: مرضیه جعفری

نونگروتای سراتونگویان به سراغ ۳ تغییر در ترکیب تیمش بعد از شکست ۳ گله مقابل ملبورن‌سیتی، رفت و کانیانات چتابوتر، کوریسارا لیمپاوانیچ و پریچات تونگرنگ در ترکیب اصلی کالج اسکالرز در مسابقه امروز حضور یافتند. در طرف مقابل، مرضیه جعفری یک تغییر مهم در ترکیب تیمش اعمال کرد و با اضافه‌کردن سرشین کمانگر به جای سارا دیدار، زهرا قنبری را به خط حمله فرستاد و از ملیکا متولی در پست هافبک دفاعی استفاده کرد تا سیمای ترکیب خاتون نسبت به دیدار گذشته دستخوش تغییر و تحولات جالب‌توجهی شده باشد.

دو تیم از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا با قضاوت یوشیمی یاماشیتا از ژاپن کار خود را آغاز کردند. تایلندی‌ها بازی را تهاجمی آغاز کردند و پیش از رسیدن به دقیقه اول مسابقه، فرصتی ایده‌آل برای گلزنی به‌دست آوردند که واکنش دیدنی رها یزدانی در موقعیت تک‌به‌تک سد راه گلزنی پریچات تونگرنگ شد. در ادامه، بازیکنان کالج اسکالرز توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و به دنبال آن بودند تا از عمق خط دفاعی خاتون بتوانند استفاده کنند و به گل برتری برسند.

شاگردان سراتونگویان بعد از چند تلاش نافرجام سرانجام در دقیقه ۳۰ به خواسته خود رسیدند و اوراپین وانگوئن روی پاس کوریسارا لیمپاوانیچ موفق به گلزنی شد. بازیکنان خاتون بعد از دریافت گل، در تلاش بودند تا به سرعت بتوانند بازی را به تساوی بکشانند که بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، سرانجام روی یک کار تیمی زیبا و پاس نهایی نگین زندی، شهناز جعفری‌زاده در دقیقه ۳۵ موفق به گلزنی شد تا بازی با تساوی ۱-۱ دنبال شود.

مونا حمودی در دقیقه ۴۰ روی ارسال یک ضربه ایستگاهی فرصت گلزنی داشت، اما ضربه سر او روی ارسال زهرا قنبری از کنار دروازه کالج اسکالرز به بیرون رفت تا خاتونی‌ها در مسیر ثبت کامبک ناموفق باشند. در واپسین دقایق مسابقه، تایلندی‌ها تیم برتر زمین مسابقه بودند و تلاش‌شان بر این بود که گل برتری را بزنند، اما عملکرد خوب رها یزدانی در خط دروازه و فرصت‌سوزی بازیکنان کالج اسکالرز باعث شد تا بازی با تساوی ۱-۱ در نیمه نخست به پایان برسد.

خاتون نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقیقه نخست، نگین زندی یک فرصت ایده‌آل گلزنی را به‌دست آورد که ضربه نهایی او کیفیت لازم را نداشت و به گل تبدیل نشد. در ادامه، یک ضربه کرنر هم برای شاگردان مرضیه جعفری به‌دست آمد که بازیکنان خاتون ناکام در رسیدن به گل بودند. رفته‌رفته حملات تیم کالج اسکالرز آغاز شد و تایلندی‌ها درصدد آن بودند تا بتوانند به گل برتری برسند و در سوی مقابل، جعفری با به میدان فرستادن سارا دیدار و انتقال زهرا قنبری به میانه زمین، تغییر تاکتیک داد تا بتواند تیمش بازی را مدیریت کند.

شهناز جعفری‌زاده که در نیمه نخست گل تساوی خاتون را به‌ثمر رساند، در نیمه دوم ستاره تیمش بود و با تکل‌های نجات‌بخش خود اجازه فرصت‌سازی به بازیکنان تایلندی را نمی‌داد. بازی در اواسط نیمه دوم به تعادل کشیده شد و بیشتر در میانه‌های زمین در جریان بود تا اینکه در دقایق پایانی، بازیکنان خاتون بیشتر توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و سرانجام در وقت‌های تلف‌شده، کامبک شاگردان مرضیه جعفری تکمیل شد؛ به‌طوری‌که روی ارسال نگین زندی و تاثیرگذاری سارا دیدار، زهرا قنبری با یک شوت بیرون پای پرقدرت در دقیقه (۴+۹۰) گل برتری خاتون را به‌ثمر رساند تا کامبک نماینده ایران تکمیل شود و بعد از گلزنی قنبری، تایلندی‌ها ناکام در گلزنی بودند تا بازی با برتری خاتون خاتمه یابد.

خاتون با ثبت کامبک و رسیدن به پیروزی در بازی امروز، ۴ امتیازی شد و بالاتر از کالج اسکالرز تایلند و کایا ایلویلو فیلیپین در قامت دوم تیم گروه دوم راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد تا در اولین دوره تاریخ لیگ قهرمانان زنان آسیا، دستاوردی بی‌سابقه در فوتبال زنان (در عرصه باشگاهی و ملی) به‌ثبت برسد و نماینده‌ای از ایران به جمع ۸ تیم برتر راه پیدا کند.

اینچئون هیوندای کره‌جنوبی، ابوظبی امارات، ووهان جیانگدای چین، ملبورن‌سیتی استرالیا، اوراواردز ژاپن، هی‌چی‌مین‌سیتی ویتنام و بلو وال تایچونگ چین‌تاپیه دیگر تیم‌های صعود کرده به مرحله یک‌چهارم نهایی هستند و این مسابقات در روز‌های سوم و چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۴ به انجام می‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی