تیتر امروز

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند
حسن مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با دیدار اقتصادی

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان حسن مرادی، استاد حقوق بین الملل انرژی دانشگاه تهران، نماینده پیشین مجلس در دو دوره و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس هفتم بود.
واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران چه خواهد بود؟
از چشم جهان (۱۷۴)

واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران چه خواهد بود؟

درپی حمله موشکی گسترده تهران به تل‌آویو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادعا کرده که پاسخ به این حمله انجام خواهد شد اما مقامات ایران می‌گویند در صورت این اقدام، پاسخ شدیدتری در انتظار تل‌آویو...
بایدن: به ایران حمله نکنید، جبران می‌کنم/ قیمت سکه و دلار در سایه جنگ/ تظاهرات بازنشستگان در چند شهر
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

بایدن: به ایران حمله نکنید، جبران می‌کنم/ قیمت سکه و دلار در سایه جنگ/ تظاهرات بازنشستگان در چند شهر

این سی‌ و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
قالیباف مطرح کرد

سفر به تاجیکستان فرصتی برای ادامه مذاکرات حل بحران آب است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به تاجیکستان گفت: توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و رفع بحران آب محور گفت‌وگوی هیأت‌های پارلمانی ایران و تاجیکستان است.

کد خبر: ۱۷۳۶۲۱
۲۰:۰۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

قالیباف

دیدارنیوز: محمدباقر قالیباف پیش از سفر به تاجیکستان با بیان اینکه نشست‌های پارلمانی بین‌المللی، فرصت توسعه روابط کشور‌های مشترک‌المنافع و افزایش فشار علیه رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند، گفت: توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و رفع بحران آب محور گفت‌وگوی هیأت‌های پارلمانی ایران و تاجیکستان خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی که شامگاه امشب (چهارشنبه، ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳) تهران را به مقصد «دوشنبه» پایتخت جمهوری تاجیکستان ترک کرد، پیش از عزیمت در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در فرودگاه مهرآباد، گفت: به دعوت رؤسای مجالس تاجیکستان، رستم امامعلی و محمدطاهر ذاکرزاده برای شرکت در یک نشست بین‌المللی پارلمانی که به مناسبت سی‌امین سال قانونگذاری این کشور برگزار می‌شود به این کشور سفر کرده و پیرامون ارتباطاتی که در حوزه تجربیات قانونگذاری و همکاری‌ها در این زمینه است، گفتگو کنیم.

نشست‌های پارلمانی بین‌المللی، فرصتی برای توسعه روابط کشور‌های مشترک‌المنافع و همسایگان

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو فرصت مهمی که در جریان نشست‌های پارلمانی بین‌المللی فراهم می‌شود، عنوان کرد: یکی از این فرصت‌ها، توسعه روابط دوجانبه میان کشور‌ها است چرا که بخشی از کشور‌های مشترک المنافع و سایر کشور‌ها از خارج از منطقه در آن حضور دارند لذا از این فرصت برای گسترش همکاری‌ها و پیگیری توافقات گذشته استفاده می‌کنیم.

وی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر، حضور در این نشست، فرصت بسیار مهمی است که طبق سیاست قطعی دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم برای ادامه توسعه روابط با همسایگان به ویژه تاجیکستان که در این حوزه نقش اساسی دارد اقدام کنیم چرا که دو طرف از جهت تمدنی، فرهنگ، اجتماعی، زبانی، مذهبی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی که هر دو با کشور افغانستان همسایه هستیم، روابط بسیار راهبردی داریم.

سفر به تاجیکستان فرصتی برای ادامه مذاکرات برای حل بحران آب کشور

قالیباف در ادامه با بیان اینکه روابط ایران و تاجیکستان چه در سطح پارلمان‌ها، دولت‌ها و چه کمیسیون‌های مشترک در اوج خود قرار دارد، اظهار داشت: در ۳ سال گذشته فرصت چندین سفر میان رؤسای جمهور، رؤسای مجالس و هیأت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان دو کشور فراهم شده است که برای توسعه روابط و پیگیری امورات، به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی بوده است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشور تاجیکستان عنوان کرد: آب یکی از فرصت‌های تاجیکستان است لذا از آنجایی که یکی از بحران‌های کشور ما در حوزه آب به‌ویژه در حوزه شرق و شمال شرق کشور است، این سفر فرصت جدی برای ادامه مذاکرات فراهم کرده تا از ظرفیت آبی این کشور استفاده کنیم.

نشست پارلمانی بین‌المللی تاجیکستان فرصتی برای افزایش فشار‌ها بر اسرائیل

وی با اشاره به وضعیت فلسطین و لبنان و نسل‌کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در این منطقه، تأکید کرد: حضور در این نشست بین‌المللی فرصتی را فراهم می‌کند تا به موضوع حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و حضور کشور‌هایی که در مسائل حقوق بشر، مبارزه با ظلم و توجه به این موضوعات دغدغه دارند پرداخته شود و بی‌شک این نشست را در توسعه همکاری‌ها و همراهی‌ها مؤثر است و می‌توانیم فشار برای قطع روابط اقتصادی با این رژیم و فشار بر رژیم صهیونیستی را از طریق چنین فرصت‌هایی فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که این سفر دستاورد‌های خوبی در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی به همراه داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی