تیتر امروز

صیانت از حقوق بشر، لازمه‌ی ضروری توسعه پایدار
"معیار" در گفت و گو با یک وکیل پایه یک دادگستری بررسی کرد

صیانت از حقوق بشر، لازمه‌ی ضروری توسعه پایدار

دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه های "معیار" با عباس کوچ نژاد، وکیل پایه یک دادگستری موضوع توسعه را به بحث و بررسی گذاشت، حاصل این گفت و گو را ببینید و بخوانید.
قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!
در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با مهدی رنجبریان مطرح شد:

قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!

در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام و المسلمین مهدی رنجبریان مدرس حوزه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است
دیدار ویژه برنامه‌ای را با حضور نسل دوم مهاجران افغانستانی برگزار کرد

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است

دیدارنیوز در ادامه مناظره‌ای که درباره مهاجران افغانستانی داشت، این بار در ویژه برنامه جامعه پلاس میزبان دو نفر از مهاجران نسل دوم بود.

قالیباف: نماز جمعه روشن‌ترین جلوه اتحاد بود

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس گفت: نماز جمعه هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی، روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی بود.

کد خبر: ۱۷۳۳۹۴
۰۹:۵۸ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

قالیباف: نماز جمعه روشن‌ترین جلوه اقتدار ملی بود

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نماز جمعه هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی، روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی بود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه عنوان کرد: فرا رسیدن هفته فراجا را به کارکنان امنیت آفرین و خدمتگزار پلیس و تمامی نیرو‌های کادر و وظیفه فرماندهی انتظامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. تامین امنیت و آرامش مردم خدمت بزرگ پلیس به کشور است. برای تمامی این عزیزان در عمل به این وظیفه خطیر، آرزوی توفیقات روزافزون دارم و همچنین یاد و خاطره شهدای مظلوم و جان برکف فراجا را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: همچنین روز ملی روستا و عشایر را گرامی می‌داریم. روستاییان پرتلاش و عشایر غیور ضامن بالندگی جامعه هستند و نقش بی بدیل آن‌ها در امنیت غذایی، حفاظت و حراست از فرهنگ بومی، پاسداری از مرز‌ها و حفظ میراث فرهنگی کشور بر همگان روشن است.

قالیباف تأکید کرد: نماز جمعه هفته گذشته رهبر حکیم انقلاب اسلامی روشن‌ترین جلوه اتحاد و اقتدار ملی بود. بار دیگر مردم ایران حماسه‌ی وحدت آفریدند و زن و مرد و جوان با سلیقه‌های سیاسی مختلف برای حفظ کیان وطن پشت سر رهبری حکیم و شجاع نماز وحدت خواندند و جمعه تاریخی نصر را برای ایران اسلامی رقم زدند و دنیا شاهد بود که ایران عزیز ما به پشتوانه وجود رهبر انقلابی و با درایت و ملتی هوشمند و با غیرت قوی و سربلند است و نیرو‌های مسلح به پشتوانه این دو نعمت دلگرم و قدرتمند هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمنان ایران حتی اگر با خطای محاسباتی دست به ماجراجویی‌های مقطعی علیه کشور بزنند، نمی‌توانند به استقلال و عزت ملی ما و مسیر کلی کشور خدشه‌ای وارد نمایند. بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب همه ما باید تاکید کنیم که تفرقه سیاست دشمن است. تفرقه میان آحاد جامعه، میان دولت و ملت، میان گروه‌ها و احزاب در جامعه اسلامی و در میان ملت‌ها و دولت‌های اسلامی سمی مهلک است. همان جنایتکار اشغالگری که شهید هنیه را به شهادت می‌رساند، شهید نصرالله را نیز شهید می‌کند، آن‌ها با شیعه و سنی، با انسانیت، با شرافت و با صلح دشمن هستند.

وی افزود: هوشمندی رهبر شجاع انقلاب مبنی بر برگزاری خطبه‌های نماز جمعه و تاریخ‌سازی مردم در این یوم الله به دشمن پیام اقتدار داد. برای جامعه آرامش به ارمغان آورد و در جبهه‌های مقاومت روحیه امید تزریق کرد. اینجانب در برابر چنین رهبر و مردمی سر تعظیم فرود می‌آورم و خداوند کریم را سپاس می‌گویم.

قالیباف گفت: وظیفه خود می‌دانم که ابتدا به خودم و سپس به دیگر مسئولان کشور نسبت به حل مشکلات عدیده‌ای که این مردم نجیب دارند به خصوص در حوزه اقتصادی متذکر شوم و در پایان از خداوند متعال درخواست دارم هرگز شاهد روزی نباشیم که ما مسئولان کشور آن را بدون دغدغه حل مشکلات مردم به فردا برسانیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی