تیتر امروز

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است
دیدار ویژه برنامه‌ای را با حضور نسل دوم مهاجران افغانستانی برگزار کرد

رضایی: این موجی که راه افتاد افغانستان ستیزی نیست، انسانیت‌زدایی است/ حسینی: وام ۱۰۰ میلیونی به افغانستانی‌ها کذب محض است

دیدارنیوز در ادامه مناظره‌ای که درباره مهاجران افغانستانی داشت، این بار در ویژه برنامه جامعه پلاس میزبان دو نفر از مهاجران نسل دوم بود.
باز هم یکی از ما در غربت مرد
افاضات اضافه

باز هم یکی از ما در غربت مرد

عوام‌الملک این هفته از مسعود بابت توجه به فیلتر‌شکن‌فروش‌ها تشکر کرده و با اشاره به درگذشت «فریدون» در غربت می‌گوید که مردن ما عوام، خیلی هم برای خواص مساله مهمی نیست.
ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ادعای اسرائیل؛ به ایران حمله می‌کنیم/ ایران: پاسخ کوبنده‌تر خواهیم داد/ اجماع داخلی برای تصویب FATF

این سی‌ و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
بررسی اوضاع منطقه و آینده جنگ اسرائیل علیه لبنان در دیدارنیوز

مناظره صادق زیباکلام و روح‌الله احمدزاده کرمانی

به دنبال حملات شدید اسرائیل به مناطق مختلف لبنان و تخریب اماکن مسکونی و به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله و تعداد زیادی از فرماندهان حزب الله، با دو تحلیلگر سیاسی در استودیوی دیدارنیوز گفتگو کردیم.

کد خبر: ۱۷۳۱۳۵
۱۹:۰۰ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

مناظره صادق زیباکلام و روح‌الله احمدزاده کرمانی

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: چه آینده‌ای در انتظار کشورهای حوزه خلیج فارس، دریای سرخ و مدیترانه است؟ این پرسشی است که در یک مناظره صادق زیباکلام و روح الله احمدزاده کرمانی -هر دو استاد دانشگاه- به آن پرداختند.

اسرائیل پس از عملیات ۷ اکتبر، حملات خود به غزه را آغاز کرد و تا به امروز آسیب فراوانی به این منطقه پر جمعیت وارد کرده و جمعیت زیادی از ساکنان شمال و مرکز غزه را به سمت رفح (مرز غزه با مصر) هدایت کرده است. تا جایی که مردم آزاده جهان مانند دانشجویان و فعالان حقوق بشر  آمریکایی-اروپایی، بارها اعتراض خود به رفتار اسرائیل را نشان دادند.

از ۷ اکتبر به این سو حزب الله لبنان و انصارالله یمن در حمایت از مردم فلسطین حملاتی را علیه اسرائیل انجام دادند و اسرائیل هم متقابلا پاسخ می‌داد. همه این کنش و واکنش‌ها وجود داشت، اما کسی انتظار این حجم از حملات از سوی اسرائیل علیه حزب الله لبنان را نداشت.

اسرائیل پس از خلاصی نسبی از حماس، رو به سمت جنوب لبنان کرد و با حملات سایبری و موشکی خود، خسارات زیادی به لبنان تحمیل کرد و سید حسن نصرالله و تعداد زیادی از یارانش را به شهادت رساند. شهادت سید حسن نصرالله بعد از ترور اسماعیل هنیه بزرگترین خسارتی بود که اسرائیل به محور مقاومت وارد کرد.

به همین بهانه از صادق زیباکلام و روح الله احمدزاده کرمانی دعوت کردیم تا در یک برنامه (مناظره) نظر خود درباره آینده این جنگ را بیان کنند.

ویدیو کامل این مناظره را در اینجا، یوتیوب و آپارات دیدارنیوز ببینید و بشنوید 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
0
1
ما نسبت به جهان صنعتی مدرن دچار یک سری سوء تفاهم ها و سوء برداشت ها هستیم
دنیای صنعتی مدرن یک سری مدیران و بزرگانی دارد که بر اساس ضرورت های جهان مدرن تصمیم می گیرند و از جمله تصمیم می گیرند که در تقسیم کار جهانی ، چه سرزمینی برای چه کاری مناسب تر است و بر اساس این تصمیمات، صنایع و نیروهایی را به این سرزمین ها می فرستند
مثلا فلان سرزمین نفت خیز است و باید منابع و نیروی انسانی و صنایع خاصی در آن سرزمین متمرکز شود و به طبع باقی افراد ممکن است مجبور به ترک آنجا شوند.
مثلا در چین نیروی کار ارزان هست و باید فلان صنایع آنجا مستقر شود و فلان جا بازار مصرف فلان کالاست. یا فلان منطقه استراتژیک است و باید در آنجا برای امنیت مسیرهای تجاری مراکز نظامی و امنیتی ساخته شود.
در این تقسیم کار سرزمینی از نظر آنها سرزمین فلسطین جایی میان سه قاره است و باید مرکز تجارت بین المللی شود و باید قومی زیرک و تاجر پیشه در این مکان مستقر شود.
و آنها به هر قیمتی که شده این کارها را می کنند همانطور که سرزمین ایالات متحده را در سرزمین سرخپوست ها ساختند.
و سرخپوست ها متاسفانه نتوانستند یا نخواستند همکاری کنند و مقاومت کردند و درگیری و نسل کشی شد.
اما شما از رأی مردم و حقوق بشر و اخلاقیات می پرسید که چی شد ؟
رأی مردم و حقوق بشر و اخلاقیات مرحله بعد از این تصمیمات است. چون این تصمیمات جنبه حیاتی برای صنایع مدرن و سبک زندگی آن دارند و بدون این تقسیم کارها و صنایع امکان زندگی به سبک مدرن وجود ندارد و باید برگردیم به قرون وسطی یا زندگی قبایلی و عصر حجر .
اما متأسفانه ما این واقعیت ها را نمی خواهیم ببینیم.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی