تیتر امروز

ترور حسن نصرالله/ ادامه حملات اسرائیل به لبنان/ تعداد آوارگان بیش از هر زمان دیگر در تاریخ است
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

ترور حسن نصرالله/ ادامه حملات اسرائیل به لبنان/ تعداد آوارگان بیش از هر زمان دیگر در تاریخ است

حمله تروریستی ارتش اسرائیل به بیروت با بمب‌های سنگرشکن و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان واکنش‌های جهانی را به این حادثه برانگیخت.
 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است
در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است

در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
فلاحت‌پیشه در واکنش به شهادت نصرالله می‌گوید نتانیاهو برای ایران دام پهن کرده است

کوبیدن بر طبل جنگ «فتنه» است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به تحولات اخیر در منطقه و شهادت سیدحسن نصرالله می‌گوید: این یک دامی است که نتانیاهو برای ایران پهن کرده است. در واقع کوبیدن بر طبل جنگ یک فتنه است. تا حد امکان باید از این فتنه پرهیز شود.

کد خبر: ۱۷۲۹۹۳
۱۰:۴۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

کوبیدن بر طبل جنگ «فتنه» است

دیدارنیوز: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت: این یک دامی است که نتانیاهو برای ایران پهن کرده است. در واقع کوبیدن بر طبل جنگ یک فتنه است. تا حد امکان باید از این فتنه پرهیز شود.

روزنامه اعتماد با حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده سابق مجلس گفتگو کرده که بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*منطقه بعد از این اقدام اسراییل وارد شرایط متفاوتی خواهد شد. نخست اینکه یک آنارشیسم تسلیحاتی در منطقه ایجاد می‌شود که می‌توان گفت یکی از اولین رقابت‌های تسلیحاتی در این نقطه از جهان خواهد بود. دلیل آن نیز این است که امریکایی‌ها مجهزترین تسلیحات خود را در اختیار اسراییلی‌ها قرار داده‌اند. این موضوع توازن منطقه را دچار تغییراتی خواهد کرد. در راستای این تحولات کشور‌های منطقه بخش زیادی از بودجه خود را صرف بنیه دفاعی می‌کنند.

*دوم اینکه جریانات مقاومت، جریانات ایدئولوژیکی هستند که به این راحتی متحمل ضربه نمی‌شود. من معتقدم گروه‌های مقاومت در قالب گروه‌های نظامی شکل جدیدی از جنگ علیه اسراییل را آغاز خواهند کرد. این اتفاق یعنی بازتعریف گروه‌های مقاومت باعث می‌شود نتانیاهو به اهداف امنیتی خود دست نیابد.

*گروه‌های مختلف مقاومت و کشور‌های منطقه بسیاری از اختلافات درونی خود را کاهش خواهند داد؛ بنابراین در آینده شاهد خواهیم بود که این کشور‌ها همکاری‌های سیاسی بیشتری در قبال اسراییل داشته باشند. در این زمینه اختلافات جزیی گروه‌های مقاومت نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این شرایطی است که احتمالا شکل خواهد گرفت، لذا در وضعیت کنونی به سود همگان است که تا رویکرد جنون آمیز نتانیاهو متوقف شود.

*این یک دامی است که نتانیاهو برای ایران پهن کرده است. در واقع کوبیدن بر طبل جنگ یک فتنه است. تا حد امکان باید از این فتنه پرهیز شود.

*باید توانایی‌های تدافعی کشور تا آنجایی که برای ما بازدارندگی ایجاد می‌کند گسترش پیدا کند. لازم به ذکر است که جریانات مقاومت نوعی بازسازی تازه را تجربه خواهند کرد که منجر به انجام اقدامات ایذایی بیشتری علیه اسراییل خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی