تیتر امروز

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است
در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است

در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ عراقچی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشور‌های اسلامی شد
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت (بروز رسانی می‌شود)

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ عراقچی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشور‌های اسلامی شد

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
میانگین شاخص کیفیت هوا در محدوده شاخص فراتر از ۳۰۰ و شرایط خطرناک بود؟

چرا وضعیت هوای تهران در روز ۴ مهر خطرناک شد؟

سولماز احدی، مدیر واحد پایش شرکت کنترل هوای تهران گفت: نفوذ جریان حاوی گرد و خاک به شهر تهران از حدود ساعت ۱۹ روز چهارشنبه (۴ مهرماه) موجب قرار گرفتن هوای تهران در وضعیت نامطلوب شد.

کد خبر: ۱۷۲۹۵۴
۱۶:۵۷ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

چرا وضعیت هوای تهران در روز ۴ مهر خطرناک شد؟

دیدارنیوز: مدیر واحد پایش شرکت کنترل هوای تهران گفت: نفوذ جریان حاوی گرد و خاک به شهر تهران از حدود ساعت ۱۹ روز چهارشنبه (۴ مهرماه) موجب قرار گرفتن هوای تهران در وضعیت نامطلوب شد البته شرایط حاکم متاثر از خیزش گرد و خاک بود و منشا احتراقی ناشی از فعالیت منابع متحرک و ساکن شهر تهران نداشت.

سولماز احدی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل نفوذ جریان حاوی گرد و خاک به شهر تهران از حدود ساعت ۱۹ روز چهارشنبه (۴ مهرماه) طی چند ساعت پیاپی تا حدود ساعت ۳ بامداد پنجشنبه (۵ مهرماه) کیفیت هوای شهر تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق به‌ویژه ذرات معلق درشت (ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون) در وضعیت بسیار نامطلوب قرار گرفت و حتی در سه ساعت این بازه میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر تهران در محدوده شاخص فراتر از ۳۰۰ و شرایط خطرناک قرار گرفت.

او ادامه داد: این شرایط در حالی رخ داد که تغییری در روند غلظت سایر آلاینده‌های جوی طی این ساعات مشاهده نشد و شاخص کیفیت هوا به لحاظ آلاینده‌های دی‌اکسید نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد، منواکسید کربن و ازن طی این ساعات در محدوده مجاز (شرایط پاک و قابل قبول) قرار داشت که این مساله نشانگر آن است که شرایط حاکم متاثر از خیزش گرد و خاک بوده و منشا احتراقی ناشی از منابع متحرک و ساکن شهر تهران نداشته است.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل هوای تهران اضافه کرد: از حدود ساعات ۲۰ روز ۴ مهر به دنبال افزایش سرعت باد، روند افزایش غلظت آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» و به دنبال آن آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» (با میزان کمتر) در ایستگاه‌های واقع در شهر تهران آغاز شد. شکل‌گیری شرایط ناپایدار جوی و استمرار این شرایط با افزایش سرعت باد با بیشینه ۹ متر بر ثانیه (ساعت ۲۱، ۴ مهر) و میانگین ۷ متر بر ثانیه (دکل هواشناسی مهرآباد) طی ساعات مذکور همراه بود که طی این ساعت جهت باد از سوی نواحی جنوب غرب و غرب بود و این مساله منجر به افزایش غلظت ذرات معلق به‌ویژه در ایستگاه‌های محدوده جنوب غرب و غرب شهر تهران شد.

او ادامه داد: تحت تأثیر شرایط حاکم بیشترین میزان غلظت «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» در ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۱، فتح (منطقه ۹)، وردآورد (منطقه ۲۲)، شهرداری منطقه ۱۹ و دانشگاه شریف (جنوب منطقه ۲) ثبت شد.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل هوای تهران اضافه کرد: در برخی ساعات این بازه غلظت ساعتی آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» در ایستگاه‌های مذکور به فراتر از ۱۶۰۰ میکروگرم بر مترمکعب نیز رسید (بیشینه در ساعت ۲۱ روز ۴ مهر) و میانگین غلظت این آلاینده در ایستگاه‎های سطح شهر تهران از ساعت ۱۹ روز ۴ مهر تا ساعت ۳ روز ۵ مهر برابر با ۳۷۸ میکروگرم بر مترمکعب بود.

احدی در پایان گفت: این شرایط موجب کاهش محسوس عمق میدان دید به میزان ۲.۵ کیلومتر شد. با تضعیف ناپایداری جوی و کاهش سرعت باد، از حدود ساعت ۳ بامداد روز ۵ مهرماه، این وضعیت تعدیل شد و به‌تدریج غلظت آلاینده‌های «ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون» و «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» به شرایط عادی برگشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی