تیتر امروز

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ فرانسه خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان شد
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ فرانسه خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان شد

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار...
 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است
در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

 تیر خلاص امام خمینی به فقه و فقاهت و حوزه/ بسیاری از فقها از نظرشان برگشته اند/ شیخ فضل الله نوری معتقد بود که حکومت حق سلاطین است

در بیستمین برنامه دیدار اندیشه با محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ فرانسه خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان شد

رژیم اسرائیل در ادامه تجاوزات نظامی خود به غزه و بیروت، شب گذشته (جمعه) با بمب‌های سنگین چند ساختمان را در بیروت با خاک یکسان کرد. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان این اتفاق را جنایتی آشکار و غیرقابل پنهان دانست. در ساعت ۱۱:۳۵ امروز (شنبه) ارتش اسرائیل مدعی شد که حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را ترور کرده است و ساعاتی بعد حزب‌الله این خبر و شهادت نصرالله را تایید کرد.

کد خبر: ۱۷۲۹۱۲
۰۸:۱۶ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ دستور تخلیه کارکنان سفارت ایالات متحده/ حمله پهپادی مقاومت عراق به تل‌آویو

دیدارنیوز: صدای چند انفجار مهیب شامگاه جمعه در بیروت، پایتخت لبنان به گوش رسید و ساعاتی بعد شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تایید شد.

به نقل از یورونیوز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که مقر فرماندهی مرکزی گروه حزب‌الله لبنان در جنوب بیروت را هدف گرفته است. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که فرماندهی مرکزی حزب‌الله زیر ساختمان‌هایی مسکونی قرار داشت.

گزارش‌ها حاکی است که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان هدف این حمله اسرائیل بوده است. باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی در صفحه ایکس (توئیتر سابق) خود به نقل از منبعی آگاه نوشت که ارتش اسرائیل در حال جمع‌اوری اطلاعات است تا دریابد حسن نصرالله کشته شده است یا خیر.

کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور گزارش داده که حسن نصرالله در این حمله کشته شده است با این حال هنوز خبر رسمی در این خصوص منتشر نشده است.

رسانه‌های لبنان گزارش داده‌اند که حزب‌الله به زودی بیانیه‌ای در مورد این انفجار‌ها منتشر خواهد کرد. خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع ایرانی نوشته است که تهران در حال بررسی وضعیت حسن نصرالله است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی امنیتی گزارش داد که محل انفجار‌های شامگاه جمعه همان محل معمول برگزاری جلسات فرماندهی حزب‌الله بود.

انفجار‌ها در بیروت تنها دقایقی پس از پایان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک روی داد. نخست‌وزیر اسرائیل پیش از این پیشنهاد آمریکا و گروهی از متحدان این کشور برای برقراری آتش‌بس ۲۱ روزه بین اسرائیل و حزب‌الله را رد کرده بود.

تصاویر منتشرشده از محل انفجار‌ها در جنوب بیروت نشان می‌دهد که دود غلیظی به هوا برخاسته است. شاهدان عینی گفته‌اند که شدت انفجار‌های شامگاه جمعه ساختمان‌های شهر را به لرزه در آورد.

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ پزشکیان: این جنایتی آشکار و غیرقابل پنهان است

رادیو ارتش اسرائیل به نقل از فرماندهان ارشد این کشور گفته است که هنوز تایید یا تکذیب کشته شدن حسن نصرالله ممکن نیست. در همین حال الجزیره به نقل از رادیو اسرائیل گزارش داده که یک منبع در ارتش اسرائیل می‌گوید شواهد مبنی بر اینکه نصرالله در این انفجار‌ها مجروح شده در حال افزایش است.

در حالی‌که اکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داده بود که این کشور پیش از حمله آمریکا را در جریان قرار گذاشته، باراک راوید، خبرنگار سرشناس اسرائیلی که ارتباطات گسترده‌ای دارد به نقل از دو منبع آمریکایی گفته که ایالات متحده از انجام این حمله مطلع نبوده است.

پنتاگون هم ساعاتی بعد این موضوع را تایید و تاکید کرد که نه نقشی در این حمله داشته و نه پیش از آن از انجامش مطلع بوده است. سخنگوی پنتاگون همچنین افزوده که ایالات متحده هنوز اطلاعات دقیقی درباره حمله بیروت در اختیار ندارد.

دفتر بنیامین نتانیاهو نیز گفته نخست وزیر اسرائیل سفر خود به نیویورک را زودتر از حد معمول به پایان رسانده و بلافاصله به اسرائیل بر می‌گردد.

دقایقی پیش از این انفجار‌ها هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه سه فرمانده حزب‌الله در بیروت شرکت کرده بودند.

تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله گزارش داده است که چهار ساختمان مسکونی در پی حمله اسرائیل با خاک یکسان شده است.

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ پزشکیان: این جنایتی آشکار و غیرقابل پنهان است

واکنش اولیه ایران به حمله اسرائیل به بیروت

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران در پی حمله به جنوب بیروت در پیامی اقدام اسرائیل را «جنایتی آشکار و غیرقابل پنهان» خواند. وی تاکید کرد که دولت ایران در کنار لبنان و «محور مقاومت» خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در واکنش به این حمله گفت: «تداوم جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین و لبنان به روشنی نشان می‌دهد که دعوت به برقراری آتش‌بس از سوی آمریکا و برخی کشور‌های غربی، یک فریب آشکار است.»

سفارت ایران در بیروت هم در بیانیه‌ای گفته است «جنایت اسرائیلی‌ها قواعد بازی را تغییر می‌دهد.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز گفت اسرائیل «با اقدام امروز، دروازه جهنم را به روی خود باز کرد.»

تهران همچنین خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشور‌های اسلامی شده است.

بنا به گزارش‌ها شدت انفجار‌های بیروت به حدی بود که لرزش و صدای آن‌ها تا فاصله ۳۰ کیلومتری احساس و شنیده شد.

گزارش‌های ضد و نقیض از وضعیت حسن نصرالله

در همین حال خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران به نقل از «منابع امنیتی در محور مقاومت» گزارش داده که سید حسن نصرالله سالم است و خطری جان او را تهدید نمی‌کند. اما خبرگزاری فارس دیگر رسانه نزدیک به سپاه پاسداران نوشته است که برای رد یا تایید اخبار در مورد سیدحسن نصرالله باید منتظر بیانیه رسمی حزب‌الله ماند.

اما کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داده که برآورد‌های غالب در اسرائیل این است که نصرالله در حمله مجروح شده و احتمال زنده ماندن او صفر است. این شبکه همچنین گزارش داده که نتانیاهو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ترور نصرالله موفقیت آمیز بوده یا خیر گفته است: «صبر کنید.»

سازمان ملل گفته است از حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت نگران است. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در یک نشست توجیهی گفت: «سازمان ملل با نگرانی شدید نظاره‌گر حملات بیرون است.»

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ پزشکیان: این جنایتی آشکار و غیرقابل پنهان است

واکنش آمریکا به حمله اسرائیل به جنوب بیروت

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم در اظهاراتی تاکید کرد که اتفاقات چند ساعت گذشته بسیار خطرناک بوده است.

وی اظهار داشت: «اتفاقاتی که در چند ساعت گذشته شاهد آن بودیم، خطرناک بودن شرایط کنونی در خاورمیانه و جهان را تایید می‌کند و گزینه‌هایی که همه طرف‌ها در روز‌های آینده در خاورمیانه اتخاذ خواهند کرد، مسیر منطقه را تعیین می‌کند.»

از سوی دیگر حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای بدون اینکه به سرنوشت حسن نصرالله اشاره‌ای کند می‌گوید «در حمایت از غزه و دفاع از لبنان شهرک کرمئیل اسرائیل را با رگبار گسترده‌ای از موشک» مورد هدف قرار داده است.

این در حالی است که سخنگوی ارتش اسرائیل جمعه شب از ساکنان چند محله در جنوب بیروت خواست تا محل زندگی خود را ترک کنند.

واکنش روسیه

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحولات روز جمعه گفت که خاورمیانه در آستانه «یک جنگ تمام عیار» قرار گرفته است.

مسکو حمله اسرائیل را به عنوان «نقض‌کننده حق حاکمیت لبنان» محکوم کرد.

رسانه‌های ایران: قاآنی در سلامت است

رسانه‌های ایران در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حضور اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس ایران در جلسه سران حزب‌الله در بیروت از «سلامت» او خبر دادند.

تسنیم، خبرگزاری وابسته به سپاه نوشت: «پیگیری‌ها از منابع امنیتی حاکی است که سردار اسماعیل قاآنی در سلامت کامل است».

ویدیویی از انفجار در ضاحیه بیروت

«گشت‌زنی جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز فرودگاه بیروت»

سخنگوی ارتش اسرائیل جمعه شب گفت که جنگنده‌های این کشور بر فراز فرودگاه بیروت «گشت‌زنی» می‌کنند تا اجازه ورود قاچاقی اسلحه به لبنان را ندهند. وی افزود که دولت لبنان برخلاف دولت سوریه تاکنون اجازه استفاده از فرودگاه پایتخت برای قاچاق اسلحه را نداده است.

رویترز به نقل از منبع نزدیک به حزب‌الله: ارتباط با رهبری ارشد حزب‌الله قطع شده است

خبرگزاری رویترز جمعه شب همزمان با گمانه‌زنی‌ها در مورد سرنوشت حسن نصرالله به نقل از منبع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد که در پی حمله روز جمعه اسرائیل «ارتباط» با «رهبری ارشد» این گروه از جمله شخص حسن نصرالله قطع شده است.

 

پوشش آخرین خبرها از تجاوز نظامی اسرائیل به لبنان

ساعت: ۰۸:۰۳/ واکنش میقاتی به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت از جامعه بین‌المللی خواست که خوی سرکشی این رژیم را مهار کنند.

نجیب میقاتی که در نیویورک به‌سر می‌برد، پیگیر حملات به ضاحیه بیروت است و در این راستا در تماس با فرمانده ارتش در جریان اوضاع قرار گرفته است.

ساعت: ۰۸:۲۸/ وضعیت ضاحیه کاملا آرام است

به نقل از تسنیم، عملیات آواربرداری در ضاحیه همچنان ادامه دارد و معلوم نیست چند نفر زیر آوار مانده‌اند.

 

ساعت: ۰۸:۴۶/ ایران خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی شد

ایران خواستار برگزاری فوری نشست فوق‌العاده سران کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین شد.

ساعت: ۰۹:۰۲/ ادامه حملات اسرائیل

شبکه العربیه اعلام کرد: اسرائیل حملات خود به حومه جنوبی بیروت، منطقه زحله، بعلبک و هرمل را از سر گرفت.

ساعت: ۰۹:۲۶/ اجتماع ضد اسرائیلی در میدان فلسطین تهران

به نقل از تسنیم، شرکت کنندگان در تجمع شبانه ضد اسرائیلی در میدان فلسطین تهران خواستار انتقام از جنایات این رژیم در لبنان شدند.

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ العربیه: اسرائیل حملات خود را از سر گرفت

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ العربیه: اسرائیل حملات خود را از سر گرفت

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ العربیه: اسرائیل حملات خود را از سر گرفت

حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت/ آخرین وضعیت حسن نصرالله/ العربیه: اسرائیل حملات خود را از سر گرفت

 

ساعت: ۱۰:۱۲/ حمله حزب‌الله به فرودگاه رامات‌دیوید اسرائیل

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: پایگاه و فرودگاه رامات دیوید اسرائیل را با موشک‌های فادی ۳ هدف قرار دادیم.

ساعت: ۱۰:۱۸/ شنیده شدن چندین انفجار در تل آویو

به نقل از شبکه خبری اسرائیلی Ynet، گزارش‌هایی از شنیده شدن صدای انفجار در تل آویو وجود دارد.

در همین حال، ارتش اسرائیل اعلام کرد، یک موشک زمین به زمین که از لبنان به سمت مرکز اسرائیل شلیک شده بود، در یک منطقه باز سقوط کرد. ارتش اسرائیل ادعا کرد که هیچ آژیر خطری به صدا درنیامده و این حادثه در دست بررسی است.

ساعت: ۱۰:۵۳/ دستور تخلیه بیمارستان‌های ضاحیه بیروت

دفتر اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت لبنان از بیمارستان‌های بیروت، جبل لبنان و مناطقی که تحت‌تأثیر تجاوزات اسرائیل قرار نگرفته‌اند، خواست تا پایان هفتهٔ آینده از پذیرش غیرضروری بیماران خودداری کنند و فضا را برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌های حومهٔ جنوبی بیروت که به‌دلیل تحولات جاری و تجاوزات اسرائیل، تخلیه خواهند شد، فراهم کنند.

ساعت: ۱۱:۱۹/ ویرانی گسترده در حومه جنوبی بیروت

به نقل از شبکه العربیه، تصاویر منتشر شده در رسانه‌های لبنان ویرانی برجای مانده در حومه جنوبی بیروت (ضاحیه) بر اثر حمله هوایی اسرائیل که عصر جمعه مقر فرماندهی حزب‌الله را هدف قرار داد را نشان می‌دهد.

 

ساعت: ۱۱:۲۸/ سوریه حملات اسرائیل به بیروت را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه حملات اخیر اسرائیل به پایتخت لبنان را "جنایت جدید علیه بشریت" خوانده است.

به نقل از شبکه الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «سوریه تمام این جنایات مستمر را قویا محکوم می‌کند و تاکید می‌کند که اصرار گروه تروریستی اسرائیل بر ریختن خون و ارتکاب انواع جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت، منطقه را به سوی شتاب خطرناکی سوق خواهد داد. پیش بینی عواقب آن غیرممکن است.»

ساعت: ۱۱:۳۵/ ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم

به نقل از تسنیم، ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که دبیر کل حزب‌الله لبنان در حمله دیروز به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده است.

این درحالی است که حزب الله لبنان تاکنون هیچ بیانیه‌ای در این زمینه صادر نکرده است.

فوری: ادعای ارتش اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم

ساعت: ۱۲:۱۶/ حزب‌الله هنوز ترور حسن نصرالله را تایید نکرده است

به نقل از بی بی سی، حزب‌الله هنوز خبر شهادت حسن نصرالله را تایید نکرده است. حسن نصرالله پس از ترور دبیرکل پیشین حزب‌الله در یک حمله هوایی اسرائیل در سال ۱۳۷۱، جانشین او شد.

با ترور او نگرانی از آغاز یک جنگ تمام عیار در منطقه وجود دارد.

ساعت: ۱۲:۳۶/ «نصرالله در مقر زیرزمینی بود»

به نقل از شبکه العربیه، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد: نصرالله در مقر زیرزمینی حزب‌الله بود و لبنان تحت رهبری او به پایگاه تسلیحاتی تبدیل شد.

فوری: ادعای ارتش اسرائیل؛ نصرالله را ترور کردیم/ بی‌بی‌سی: حزب‌الله هنوز تایید نکرده/ «نصرالله در مقر زیرزمینی حزب‌الله بود»

ساعت: ۱۳:۱۶/ اسرائیل: ۸۵ تُن بمب برای ترور نصرالله استفاده کردیم

به نقل از تسنیم، رادیو ارتش اسرائیل با انتشار تصاویری از اتاق عملیات حمله دیروز به بیروت با حضور وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم، جزییاتی از تجاوز وحشیانه دیروز به ضاحیه جنوبی بیروت منتشر کرد.

این رسانه صهیونیستی گزارش کرد که جنگنده‌های اسرائیلی ۸۵ بمب سنگرشکن که وزن هرکدام یک تُن بوده را در این عملیات برای ترور سیدحسن نصرالله استفاده کردند.

در این حمله ۶ ساختمان به‌طور کامل با خاک یکسان شده و شبکهٔ الجزیره هم در همان زمان گزارش کرده که دست‌کم ۱۰ بمب یک تُنی که برای ازبین‌بردن استحکامات بتنی به‌کار می‌رود، استفاده شده است.

ساعت: ۱۳:۲۲/ پیام رهبر انقلاب اسلامی

به نقل از رسانه دفتر رهبری، پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان منتشر می‌شود.

مطلب مرتبط:

رهبر انقلاب: مسلمانان کنار لبنان و حزب‌الله بایستند

 

ساعت: ۱۳:۵۲/ فیلم ارتش اسرائیل از بمباران ضاحیه بیروت

 

ساعت: ۱۶:۰۸/ اعلام سه روز عزای عمومی در عراق

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق درپی شهادت سید حسن نصرالله و همراهان ایشان، سه روز عزای عمومی در سراسر عراق اعلام کرد.

 

ساعت: ۱۶:۲۵/ واکنش‌ها به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان

به نقل از ایرنا، حماس اعلام کرد: شهادت سید حسن نصرالله که در راه قدس به شهادت رسید را به تمام ملت و امت اسلامی و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم. مسئولیت این ترور به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی بر عهده ایالات متحده است. بار دیگر تاکید می‌کنیم که در کنار برادران‌مان در لبنان هستیم.

جهاد اسلامی: به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی، شهادت دبیرکل حزب‌الله را تسلیت می‌گوییم. این افتخار بزرگی است که ایشان در راه قدس به شهادت رسیدند.

سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده لبنان: رمز مقاومت از میان ما رفت و به یک اسطوره تبدیل شد. مقاومت ادامه خواهد داشت.

طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان: رمز مقاومت در عصر حاضر در شرایطی از میان ما رفت که وی را می‌توان مدرسه عزت و کرامت دانست.

 جنبش فتح: شهادت سید حسن نصرالله که در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی به شهادت رسید را تسلیت می‌گوییم.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین: شهادت سید حسن نصرالله، گوهر گرانبهای مقاومت را تسلیت می‌گوییم و تاکید می‌کنیم این اتفاق، آتش انتقام را شعله‌ور خواهد کرد.

ساعت: ۱۶:۳۳/ نشست اضطراری گالانت و رئیس موساد

به نقل از ایسنا، در پی شهادت «سید حسن نصرالله»، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و رئیس سرویس اطلاعات موساد رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری برگزار کردند.

همزمان رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند به دلیل وضعیت امنیتی، تجمعات در مرکز فلسطین اشغالی لغو می‌شود.

ساعت: ۱۷:۰۱/ اعلام ۳ روز عزای عمومی در سوریه

در پی شهادت سید حسن نصرالله، دولت سوریه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. پرچم‌های این کشور نیز نیمه‌برافراشته خواهد شد.

ساعت: ۱۷:۱۶/ پیام سفیر ایران در لبنان در پی شهادت سید حسن نصرالله

سفیر ایران لبنان با اشاره به شهادت دبیرکل حزب‌الله نوشت «خون پاک اسطوره مقاومت عزم مجاهدان راه خدا را برای پیمودن مسیر پر افتخار و پیروز مقاومت مصمم‌تر خواهد کرد».

«مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حملات تروریستی عصر جمعه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تبریک و تسلیت گفت.

امانی در صفحه شخصی خود شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: «شهید جلیل القدر آیت‌الله ‎سیدحسن نصرالله ‎دبیرکل حزب الله لبنان همچون شهید سرافراز ‎سیدعباس موسوی به آرزوی دیرینش رسید. خون پاک این اسطوره مقاومت عزم مجاهدان راه خدا را برای پیمودن مسیر پر افتخار و پیروز مقاومت مصمم‌تر خواهد کرد.»

مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان، چندی پیش در پی عملیات تروریستی انفجار پیجر‌ها در لبنان از ناحیه دست و چشم آسیب دید و اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت مداوا قرار دارد.

ساعت: ۱۷:۴۳/ استقرار تانک‌های ارتش لبنان در بیروت برای تظاهرات احتمالی

درپی شهادت حسن نصرالله و اوضاع ناآرام در لبنان، شبکه الجزیره اعلام کرد: پس از اعلام حزب الله لبنان مبنی بر شهادت حسن نصرالله رهبر این حزب در حمله هوایی شب گذشته اسرائیل، گزارش‌هایی دریافت می‌کنیم مبنی بر اینکه تانک‌های لبنان در نزدیکی پل برج الغزال بیروت برای تظاهرات احتمالی مستقر شده‌اند.

ساعت: ۱۷:۴۹/ شرکت هواپیمایی ملی ایران پرواز‌های بیروت را لغو کرد

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر از لغو تمامی پرواز‌ها به فرودگاه رفیق حریری بیروت تا اطلاع ثانوی خبر داد.

ساعت: ۱۸:۰۲/ آیت‌الله سیستانی: سید حسن نصرالله رهبری نمونه بود

دفتر مرجعیت عالی‌قدر دینی عراق شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت و او را «رهبری نمونه و کم‌نظیر طی دهه‌های اخیر» توصیف کرد.

به نقل از ایسنا، دفتر آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق آمده است که «با نهایت تاسف خبر شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و جمعی از برادران مقاومت شریف لبنان و ده‌ها غیرنظامی بیگناه در کشتار فاجعه برانگیز ارتش رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت عزیز دریافت کردیم».

در این بیانیه ذکر شده است: این شهید بزرگوار نمونه رهبری بوده که مانند وی در دهه‌های اخیر به ندرت دیده می‌شود. وی با آزادسازی سرزمین‌های لبنان، نقش برحسته خود در پیروزی بر اشغالگران صهیونیستی را ایفا کرد و با تمام توان خود عراقی به عراقی‌ها در آزادسازی کشور خود از تروریست‌های داعشی کمک کرده است و مواضعی عظیم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اتخاذ کرد تا جایی که حیات گرانقدرش را فدای آن کرد.

دفتر آیت الله سیستانی در ادامه اضافه کرد: ضمن عرض تسلیت و همدردی عمیق خود به ملت شریف لبنان و سایر مردم مظلوم در این مصیبت بزرگ و ضایعه بزرگ، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی را مسئلت داریم.

ساعت: ۱۸:۰۹/ شهادت عباس نیلفروشان

به نقل از العربیه، در حالی که مقامات اسرائیلی به وبسایت آمریکایی «آکسیوس» گفتند که تعدادی از افسران ایرانی از جمله عباس نیلفروشان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در لبنان، در حمله به مقر حزب الله در بیروت به همراه حسن نصرالله دبیرکل حزب الله شهید شده‌اند، احمد پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ایران، کشته شدن نیلفروشان را تایید کرد.

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ استقرار تانک‌های ارتش لبنان/ لغو پرواز‌های ایران به بیروت/ پیام آیت‌الله سیستانی

خبرگزاری دولت ایران «ایرنا» به نقل از پورخاقان نوشت: «سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در حمله اسرائیل به بیروت در کنار شهید سید حسن نصرالله به شهادت رسید.»

هم زمان، منابع اسرائیلی ادعا کردند که عباس نیلفروشان، فرمانده جدید «تیپ ۲۰۰۰» نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده عملیات سپاه در لبنان، به همراه نصرالله در محل حمله بوده است. همچنین شایعاتی در خصوص حضور اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس، در زمان حمله مطرح شده بود، اما منابع ایرانی این ادعا را رد کرده و اعلام کردند که قاآنی در سلامت است.

ساعت: ۱۸:۳۳/ عراقچی خواستار برگزاری فوری نشست فوق العاده سران کشور‌های اسلامی شد

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در دیدار فوری با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در نیویورک بر مسئولیت کشور‌های اسلامی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به جنایات ضد بشری و وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و بیروت گفت، حمله دیروز رژیم صهیونیستی به مناطق پرازدحام بیروت با استفاده از بمب‌های بزرگ سنگرشکن مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و متاسفانه نهادهائی مانند شورای امنیت سازمان ملل فاقد اراده لازم برای مقابله و توقف جنایات رژیم صهیونیستی هستند و آمریکا نیز بصورت همه جانبه از این رژیم حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کند.

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ عراقچی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشور‌های اسلامی شد

وی همچنین ضمن اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، بر مسئولیت کشور‌های اسلامی و بویژه سازمان همکاری اسلامی تاکید و خواستار برگزاری فوری نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی شد. وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تاکید کرد این اولین بار نیست که مقاومت یکی از رهبران برومند خود را از دست می‌دهد و مطمئنا مسیر مقاومت محکم‌تر و با صلابت‌تر ادامه خواهد یافت.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هم در این ملاقات ضمن اشاره به تداوم تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل در منطقه و محکومیت آن و همچنین خطیر بودن شرایط، گفت درخصوص برگزاری نشست اضطراری سران با کشور‌های عضو مشورت‌های فوری را انجام داده و اقدام مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

ساعت: ۱۸:۵۶/ روسیه ترور سیدحسن نصرالله را «قویا» محکوم کرد

به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «روسیه ترور دبیرکل حزب‌الله را «قویا» محکوم می‌کند که در بر دارنده پیامد‌هایی برای لبنان و سراسر منطقه است.

شمار تلفات غیرنظامیان در حملات اسرائیل باعث افزایش خشونت خواهد شد. رژیم صهیونیستی پاسخگو خواهد شد. روسیه از اسرائیل می‌خواهد فورا، خصومت‌ها را متوقف کند تا شرایط حل‌وفصل بحران فراهم شود.»

ساعت: ۱۹:۵۲/ عضو مجلس نمایندگان آمریکا: کشورمان در کمک مالی به حمام خونی که به راه افتاده است نقش دارد

رشیده طالب، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با انتشار تصاویری از حمله روز جمعه اسرائیل به بیروت نوشت: «کشورمان در کمک مالی به حمام خونی که به راه افتاده است نقش دارد.»

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ روسیه ترور را «قویا» محکوم کرد

او چند ماه پیش در جریان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا پلاکاردی اعتراض‌آمیز به دست گرفته بود.

رشیده طالب در پیام خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشته است: «اعزام نیرو‌ها و ارسال بمب‌های بیشتر به منطقه کمکی به پیشرفت صلح نمی‌کند.»

ساعت: ۲۰:۰۷/ محمود عباس شهادت نصرالله را به لبنان تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری وفا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به لبنان و حزب الله لبنان تسلیت گفت.

وفا در بیانیه‌ای کوتاه گفت: محمود عباس با دولت و مردم لبنان در مورد تلفات غیرنظامیان ناشی از تجاوزات مداوم اسرائیل ابراز همدردی کرد.

ساعت: ۲۰:۱۲/ آمریکا دستور تخلیه صادر کرد

به نقل از العربیه، وزارت خارجه آمریکا دستور تخلیه برخی کارکنان سفارت ایالات متحده در بیروت و اعضای خانواده‌های آن‌ها از لبنان را صادر کرد.

ساعت: ۲۰:۱۴/ حمله پهپادی مقاومت عراق به تل‌آویو

به نقل از تسنیم، مقاومت اسلامی عراق یک هدف حیاتی و مهم را در تل‌آویو هدف حمله پهپادی خود قرار داد.

ساعت: ۲۰:۲۶/ اسرائیل در حالت آماده‌باش

به نقل از بی بی سی، گزارش‌ها از اسرائیل حاکی از آن است که کشور در حالت آماده‌باش برای حملات تلافی‌جویانه پس از شهادت حسن نصرالله است.

به گزارش رویترز آژیر‌های خطر در مناطق مرکزی اسرائیل به صدا درآمده‌اند و در همین حال یک موشک که از یمن شلیک شده بود توسط سامانه دفاعی اسرائیل رهگیری شده است.

در شمال هم حزب‌الله همچنان به شلیک راکت ادامه می‌دهد.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای تجمعات در شمال کشور را به ده نفر در فضای باز و ۱۵۰ نفر در فضا‌های بسته محدود کرده است در حالی که این ارقام برای تجمعات درمناطق مرکزی هزار نفر است.

به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها مانع برگزاری تظاهرات اعتراضی هفتگی در تل‌آویو برای آزادی گروگان‌ها از دست حماس شود.

ساعت: ۲۰:۳۸/ محدودیت انتشار تصاویر سیدحسن نصرالله در اینستاگرام

به نقل از ایسنا، ساعتی پس از انتشارِ گسترده تصاویر دبیرکلِ شهیدِ حزب اللهِ لبنان، شرکت متا مالک شبکه‌های اجتماعیِ اینستاگرام و فِیسبوک، از انتشارِ تصاویرِ او جلوگیری کرد.

واکنش‌ها به ترور حسن نصرالله/ دستور تخلیه کارکنان سفارت ایالات متحده/ اسرائیل در حالت آماده‌باش

کاربرانِ شبکه‌های اجتماعی گزارش داده‌اند که بلافاصله پس از انتشارِ تصاویر شهید نصرالله‏، با گزارش «محتوای خطرناک» مواجه شده‌اند و محتوای آن‌ها حذف می‌شود.

ساعت: ۲۱:۰۲/ اعلام سه روز عزای عمومی در سراسر لبنان

دولت لبنان به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

ساعت: ۲۱:۳۹/ یمن فرودگاه یافا (بن گوریون) را هدف قرار داد

به نقل از تسنیم، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: فرودگاه یافا که اسرائیلی‌ها آن را «بن گوریون» می‌نامند، در هنگام ورود نتانیاهو جنایتکار با موشک بالستیک فلسطین ۲ هدف قرار گرفت.

ساعت: ۲۲:۱۶/ حمله عراقی‌ها به سفارت آمریکا در بغداد

به نقل از ایندیپندنت، در پی تایید ترور سیدحسن نصرالله در حمله هوایی ارتش اسرائیل به بیروت، گروهی از مردم عراق به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد حمله کردند.

ایرنا در این باره گزارش داد که حمله کنندگان پرچم‌های حشد شعبی و دیگر گروه‌های مقاومت را در دست دارند و با سردادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به سفارت آمریکا حمله کرده‌اند.

ساعت: ۲۲:۲۶/ فرانسه خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان شد

به نقل از یورونیوز، فرانسه ضمن مخالفت با احتمال انجام تهاجم زمینی اسرائیل در لبنان خواستار توقف حملات به این کشور شد.

ژان نوئل بارو، وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با نخست‌وزیر لبنان همچنین از حزب‌الله و ایران خواست از هرگونه اقدامی که می‌تواند به بی‌ثباتی بیشتر در منطقه منجر شود، پرهیز کنند.

ساعت: ۲۳:۰۶/ اردن تجاوز وحشیانه اسرائیل به لبنان را محکوم کرد

به نقل از الجزیره، ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن گفته است که اسرائیل را «مسئول کامل عواقب فاجعه بار تجاوزات وحشیانه خود به لبنان می‌داند که بدون هیچ گونه بازدارندگی قانونی یا انسانی انجام می‌دهد».

صفدی بدون اشاره به ترور حسن نصرالله توسط اسرائیل، در شبکه ایکس نوشت: «تجاوز به لبنان، نقض حاکمیت، بمباران پایتخت، کشتار شهروندان و تهدید امنیت و ثبات آن را محکوم می‌کنیم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی