تیتر امروز

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟
امیر عسگری اقتصاددان در گفت و گو با دیدار اقتصادی

توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟

برنامه گفت و گوی اقتصادی میزبان دکتر امیر عسگری عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر نوآوری اجتماعی و توسعه پایدار و از چهره‌های علمی کشور بود.
ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»
گفت و گوی دیدار با پسر مرحوم آیت الله طالقانی

ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»

چند روز پیش دیدارنیوز گزارش میدانی از وضعیت خانه مرحوم آیت الله طالقانی که در اختیار شهرداری بوده ، منتشر کرد حالا گفت و گویی با پسر آن مرحوم داشتیم که می خوانید.
اتفاقی که ایران را در غم فرو برد

حادثه تلخ معدن طبس؛ اسامی فوتی‌ها اعلام شد +عکس

آخرین ساعات تابستان امسال با یک خبر تلخ و تاسف‌بار تمام شد؛ حادثه انفجار در معدن زغال سنگ طبس که حدود ساعت ۲۱ شب گذشته رخ داده تعدادی از نیرو‌ها را دچار خفگی کرده و گفته می‌شود تا الان ۵۲ نفر جان خود را دست داده‌اند.

کد خبر: ۱۷۲۵۶۲
۰۹:۲۵ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

حادثه تلخ معدن طبس؛ ۲۸ نفر جان باختند/ تسلیت رئیس‌جمهور

دیدارنیوز _ خراسان جنوبی: حادثه انفجار معدن در استان خراسان جنوبی تا کنون جان ۵۲ نفر را گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال انفجار در معدن زغال سنگ طبس، تاکنون ۱۷ مصدوم با تلاش شش تیم تخصصی امدادونجات هلال‌احمر خراسان جنوبی نجات یافتند.

محمدعلی کاوسی امروز یکشنبه یک مهر به رسانه‌ها گفت: به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر وقوع انفجار شب گذشته در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم امدادونجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در ادامه روند عملیات رهاسازی دو تیم امدادونجات دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند که در حال حاضر در مجموع شش تیم از هلال‌احمر خراسان جنوبی در محل امدادرسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: یک دستگاه آمبولانس، یک خودروی نجات، ۵ خودروی کمک‌دار و ۳۰ نیروی عملیاتی هلال‌احمر در محل حادثه حضور دارند.

کاوسی بیان داشت: عملیات رهاسازی حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس مبنی بر وقوع انفجار ساعت ۲۳،۳۱ شهریور ۱۴٠۳ در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم امدادونجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

آخرین خبرها از حادثه معدن زغال سنگ طبس

ساعت: ۰۹:۲۱/ پزشکیان: به خانواده‌های جان باختگان حادثه معدن طبس تسلیت می‌گویم

رئیس جمهور پیش از سفر به نیویورک گفت: «متأسفانه خبردار شدیم که در طبس یکی از معادن زغال سنگ دجار حادثه شده وتعدادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده اند.

از این تریبون به خانواده‌های محترم آن‌ها تسلیت عرض می‌کنم. با وزرای کشور، بهداشت و صمت صحبت کردیم؛ با توام توان پیگر رفع مشکلات این عزیزان خواهیم بود.

با وزیر صنعت صحبت کردم که این روند درسی شود تا از این به بعد در معادن کشور ما سیستمی پیاده کنند و کاری انجام دهند که این اتفاقات شکل نگیرد.

استانداردی که باید در معادن باشد، در حدی باشد که خطری کارگران معادن را تهدید نکند؛ مجددا به خانواده عزیز جان باختگان تسلیت عرض می‌کنم و هر کاری از دست ما بربیاید، برای پشتیبانی از آن‌ها انجام خواهیم داد.»

ساعت: ۰۹:۲۳/ ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم آمار جدید انفجار معدن طبس

فرماندار طبس اعلام کرد: آخرین وضعیت امدادرسانی معدن طبس شمار فوتی‌ها به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم رسید.

علی اکبر رحیمی فرماندار شهرستان طبس، در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تعداد فوتی‌ها ومصدومان حادثه معدن طبس گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ نفر فوتی و ۱۷ نفر مصدوم در این حادثه داشته‌ایم.

وی در خصوص علت دقیق انفجار بیان کرد: انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده است، بلکه تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیرو‌ها در معدن زغال‌سنگ شده است.

رحیمی افزود: وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر سمت و وزیر کشور برای این حادثه اعزام شدند.

ساعت: ۰۹:۳۱/ ماموریت قالیباف به کمیسیون صنایع برای پیگیری حادثه انفجار معدن معدنجوی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی ویژه ابعاد حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس، رئیس مجلس به کمیسیون صنایع و معادن مجلس دستور پیگیری جدی و ویژه این حادثه را داده است.

وی افزود: قرار است به زودی هیاتی از کمیسیون صنایع و معادن به طبس برای پیگیری این حادثه انفجار رفته و ضمن بررسی ابعاد و علل حادثه گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد.

گفته می‌شود بیش از ۱۷ نفر در کارگاه استخراج این معدن زغال‌سنگ، مشغول به‌کار بوده‌اند و بر اساس مشاهدات و گفته‌های حاضران در محل، تعداد ۲۰ نفر از کارگران در محدوده معدن یادشده حضور داشته‌اند که تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت آنان در دست نیست.

ساعت: ۰۹:۵۵/ پیگیری آخرین وضعیت مجروحان حادثه انفجار معدن معدنجوی طبس

عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار خراسان جنوبی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت مجروحان حادثه انفجار معدن معدنجوی طبس را پیگیری کرد.

مطلب مرتبط:

تاکید عارف بر پیگیری فوری وضعیت معدن طبس

ساعت: ۱۰:۱۸/ رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات و سازمان مدیریت بحران کشور راهى طبس شدند

معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنى با رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن قدردانی از حضور سریع تیم‌های امدادی در صحنه حادثه انفجار معدن در طبس، بر افزایش سرعت امدادرسانى در این حادثه تأکید کرد.

 

ساعت: ۱۰:۲۹/ اعلام آخرین وضعیت حادثه انفجار طبس از زبان استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت حادثه انفجار طبس را تشریح کرد.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۱ مهر در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر بیان کرد: ما شاهد استقرار عضو ستاد مدیریت بحران و حضور مدیران استانی در محل حادثه بوده‌ایم و هر آنچه که برای امداد رسانی از جمله لوازم مورد نیاز جهت امدادرسانی که نیاز بود، مهیا شده است.

حادثه تلخ معدن طبس؛ ۳۰ فوتی و ۲۴ مصدوم/ اعلام اسامی مصدومان/ با خاطیان برخورد می‌شود

وی افزود: برای امدادرسانی که یک فرایند تخصصی است از گروه امداد و نجات اس اچ دی کمک گرفته و تاکنون در جهت امدادرسانی خوب عمل کرده‌اند. طبس یک منطقه زغالی است و معدنی که انفجار در آن صورت گرفته است، زیر نظر شرکت «معدن جو» است.

قناعت ادامه داد: این حادثه در بلوک بی و سی اتفاق افتاده است و بیشتر آن در بلوک سی بوده است که فاصله این ۲ بلوک حدود دو کیلومتر است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در معادن طبس به صورت تونل کار شده است که در این تونل‌ها گاز متان وجود داشته و هر کسی نمی‌تواند این گاز‌ها را تخلیه کند، بنابراین ابتدا گروه‌های امدادی متخصص جهت تخلیه گاز اقدام کرده و پس از تخلیه گاز، امداد رسانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر بلوک بی گاز تخلیه شده و امدادرسانی آن تمام شده که تعداد فوتی‌ها ۳۰ نفر و مصدومان آن ۱۷ نفر بوده است و مصدومان را به بیمارستان شهید مصطفی خمینی واقع در طبس انتقال داده شده‌اند.

قناعت ادامه داد: بلوک سی تراکم گاز متان زیاد است و در حال تخلیه گاز جهت امدادرسانی به مصدومان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین وزیر کشور، وزیر سمت و معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور در مسیر فرودگاه جهت حضور در محل حادثه هستند.

وی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران با ریاست وزیر کشور پس از امدادرسانی برگزار می‌شود که در این جلسه وزیران سمت، کار و رفاه اجتماعی به همراه مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

ساعت: ۱۰:۳۸/ حضور پزشکی قانونی در محل حادثه معدن طبس

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در محل حادثه معدن طبس حاضر شد.

به نقل از قوه قضاییه، عبداللهی رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در رابطه با آخرین وضعیت حادثه معدن طبس اظهار کرد: به منظور بررسی حادثه به همراه مسئولان قضایی استان در محل حادثه حاضر شدیم.

وی بیان کرد: حادثه در دو بلوک b و c به وقوع پیوسته است در بلوک b تعداد ۴۷ نفر ودر بلوک C، حدود ۲۳ نفر محبوس شده‌اند. در بلوک ۳۰ b نفر فوت و۱۷ نفر مصدوم شده‌اند. بلوک b کاملا آواربرداری انجام شده است. عملیات جستجو در بلوک c آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: دستورات قضایی برای جست‌وجو و امدادرسانی به مصدومان صادر شده است. همچنین پزشکی قانونی در محل حاضر و نسبت به شناسایی مصدومین و متوفیان اقدام می‌کند.

وی گفت: دستورات لازم مبنی بر شناسایی علل و عوامل حادثه و مقصرین آن صادر شد.

ساعت: ۱۰:۴۴/ اسامی مصدومان حادثه معدن طبس اعلام شد

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اسامی مصدومین انفجار معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجوی شهرستان طبس را که در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) بستری هستند را اعلام کرد.

به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان، طبق اعلام صادق محمدنیا مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در محل بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی (ره) طبس حضور دارد، اسامی مصدومینی که در این مرکز درمانی پذیرش و بستری شده اند، به شرح ذیل است:

۱/میثم معینی بستری در بخش icu
۲/هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی
۳/مهدی علی زاده بستری در بخش icu
۴/حسین کرمی بستری در بخش داخلی
۵/حجت عصمتی بستری در بخش icu
۶/مجتبی حسین پور بخش داخلی
۷/حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی
۸/علیرضا کدهی بستری در بخش ccu
۹/امیر سلطانی بستری در بخش icu
۱۰/علی عباس زاده بستری در بخش داخلی
۱۱/ناصر آخوندی بستری در بخش ccu
۱۲/کاظم نخعی بستری در بخش icu
۱۳/هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس
۱۴/رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس
۱۵/محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومی

یک مصدوم بدحال نیز با اورژانس هوایی طبس به بیمارستان اعزام شده است.

ساعت: ۱۰:۴۹/ انفجار معدن در طبس تاکنون ۳۰ کشته و ۲۴ مصدوم برجای گذاشته است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از کشته شدن ۳۰ تن و مصدومیت ۲۴ نفر در حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس خبر داد.

بابک یکتاپرست در گفتگو با ایسنا، درباره جزئیات حادثه انفجار معدن طبس گفت: این حادثه ۲۴ مصدوم داشت که ۸ نفر در محل درمان شدند و ۱۶ نفر به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

حادثه تلخ معدن طبس؛ ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم/ اسامی مصدومان اعلام شد

وی با اشاره به تعداد فوتی‌ها افزود: همچنین بر اساس اعلام استاندار، انفجار معدن تاکنون ۳۰ کشته برجای گذاشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: برای این حادثه، ۱۳ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس اعزام شده است.

یکتاپرست با اشاره به امدادهوایی گفت: تعدادی از مصدومان با بالگرد به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

وی افزود: امدادرسانی‌ها در این محل همچنان ادامه دارد.

ساعت: ۱۱:۰۶/ با خاطیان حادثه طبس برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: به مردم شهرستان طبس و خانواده متوفیان قول می‌دهیم که بررسی دقیق ابعاد حادثه را انجام دهیم و با خاطیان و مقصران برخورد لازم را انجام دهیم.

محمد جعفر عبدالهی روز یکشنبه ۱ مهر با حضور میدانی در محل حادثه معدن طبس به خبرنگاران گفت: همکاران قضایی ما در اولین ساعات وقوع حادثه به منظور بررسی آن در محل حاضر شدند.

وی افزود: علل و عوامل دخیل در حادثه، شناسایی مقصران، رعایت جهات ایمنی برای کارگران در دستورکار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه پزشکی قانونی با ظرفیت کامل برای شناسایی متوفیان در صحنه حضور پیدا کرده است، بیان کرد: کار ترخیص اجساد به قید فوریت در حال انجام است و معطلی را دستگاه‌های خدمت‌رسان از طرف دستگاه قضایی شاهد نخواهند بود.

ساعت: ۱۲:۰۲/ تشکیل ستاد مدیریت بحران در پی وقوع حادثه معدن طبس

به نقل از ایرنا، ستاد مدیریت بحران استان با حضور محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور و جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه معدن طبس برگزار شد.

حادثه تلخ معدن طبس؛ ۳۰ فوتی و ۲۴ مصدوم/ اعلام اسامی مصدومان/ با خاطیان برخورد می‌شود

 

ساعت: ۱۲:۰۶/ وزیر صمت وارد طبس شد

محمد اتابک برای بررسی ابعاد حادثه معدن طبس ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز یکشنبه وارد این شهرستان شد و بلافاصله در محل حادثه حاضر شد.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

ساعت: ۱۲:۱۰/ ۳۲ کشته و ۲۰ زخمی حادثه معدن طبس

مدیرکل بحران خراسان جنوبی با اشاره به حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس، گفت: تاکنون ۳۲ کشته و ۲۰ مصدوم در این حادثه داشته ایم.

محمد علی آخوندی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اخرین وضعیت امداد رسانی معدن طبس گفت: تیم امداد و نجات با اتما بلوک b در بلوک c تعداد ۲ نفر فوتی رسیده اند که احتمال حبس ۱۸ نفر دیگر در این بلوک می‌رود.

وی افزود: تیم امدادرسانی درحال حاضر به تونل سی راه پیدا کرده‌اند، اما به محبوسان آن دست نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بلوک C تراکم گاز متان بسیار زیاد است، یادآور شد: به علت عمیق بودن محله حادثه و انفجار رخ داده، احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

به گزارش دیدارنیوز، خبرگزاری ایرنا، رسانه رسمی دولت دقایقی پیش از فوت پنجاه نفر در این حادثه خبر داد اما دقایقی بعد این خبر را از کانال تلگرام خود پاک کرد.

ساعت: ۱۲:۱۵/ حضور امدادرسانان و مسئولین برای کمک به کارگران حادثه انفجار معدن

 

ساعت: ۱۲:۵۱/ پیام تسلیت وزیر صمت برای حادثه معدن طبس

در پی انفجار و حادثه رخ داده برای معدن طبس، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز تاسف خود برای این حادثه که منجر به فوت ۳۲ نفر از کارگران این معدن (تا این لحظه) شد، جهت بررسی و پیگیری این حادثه وارد طبس شد.

به نقل از ایسنا، نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته (شنبه شب/۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد.

در پی این حادثه، تا این لحظه طبق اعلام صورت گرفته، ۳۲ فوتی و ۲۰ مصدوم، آسیب انفجار معدن طبس به دنبال داشته است.

در پی این حادثه، سید محمد اتابک- وزیر صنعت، معدن و تجارت- این حادثه را بسیار دلخراش و غم انگیز توصیف کرده و به خانواده کشته‌شدگان و ملت ایران تسلیت گفت.

همچنین وی جهت رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان، وارد طبس شده و دستور داد تا در اسرع وقت ابعاد حادثه بررسی و مقصران احتمالی شناسایی شوند.

ساعت: ۱۵:۵۷/ تعداد جانباختگان حادثه معدن طبس با افزایش به ۳۳ نفر رسید

شمار افراد جان‌باخته حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس در استان خراسان جنوبی تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز به ۳۳ نفر رسید.

بابک محمودی در گفتگو با ایسنا، درباره جزئیات این خبر گفت: تعداد کشته‌شدگان حادثه انفجار معدن زغال سنگ در استان خراسان جنوبی تا ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز، به ۳۳ نفر رسید. همچنین مصدومان این حادثه نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

وی با اشاره به افراد محبوس شده نیز افزود: در حال حاضر ۱۹ نفر از معدنچیان در بلوک C این معدن، محبوس هستند و عملیات رهاسازی توسط نیرو‌های عملیاتی هلال احمر ادامه دارد.

رئیس سازمان امدادونجات کشور با اشاره به تجهیزات استفاده شده در این حادثه اظهار کرد: در این عملیات۲ فروند بالگرد و ۹ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر در محل مستقر شدند.

ساعت: ۱۳:۰۵/ حضور وزیر صمت و رئیس جمعیت هلال‌احمر در محل حادثه انفجار معدن زغال سنگ

 

ساعت: ۱۳:۲۲/ کمبود سردخانه در طبس برای نگهداری اجساد

به نقل از تسنیم، در پی انفجار معدن زغال سنگ که منجر به جان باختن ۳۳ کارگر این معدن شد، اجساد کارگران بعد از خروج از معدن برای بررسی پزشکی قانونی به سردخانه منتقل شد که متاسفانه این شهرستان با داشتن جمعیت ۱۰ هزاری در حوزه کارگر، کلا ۳ کشو متعلق به شهرداری و ۸ کشو متعلق به بیمارستان برای نگهداری اجساد دارد.

 

ساعت: ۱۴:۰۱/ برخورد سازمان بازرسی با ترک فعل‌های احتمالی

در پی حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ معدنجو در طبس، رئیس سازمان بازرسی طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی تاکید کرد که بر نحوه خدمات رسانی به مصدومین نظارت کرده و با ترک فعل‌های احتمالی برخورد کند.

به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، در پی حادثه در معدن زغال سنگ معدنجو در طبس و فوت، مصدومیت و گرفتار شدن تعدادی از هموطنان، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به مهدی رحیمی بازرس کل قضایی استان خراسان جنوبی، به وی ماموریت داد با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، خدمات رسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی و ترک فعل‌ها به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

ساعت: ۱۴:۲۱/ وزیر کشور عازم طبس شد

اسکندر مومنی، وزیر کشور در گفت: متراکم شدن گاز باعث انفجار در معدن زغالسنگ طبس شده است. باید زودتر به آنجا برویم و موضوع را پیگیری کنیم.

 

ساعت: ۱۶:۵۸/ پیام روحانی برای حادثه معدن طبس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم با ابراز تأسف از حادثه معدن طبس، درگذشت کارگران شریف را تسلیت گفت.

متن پیام روحانی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر حادثه دلخراش معدن طبس مورد تأسف و تأثر عمیق شد. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های کارگران شریف جان‌باخته و آرزوی شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان، امیدوارم با تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، دیگر شاهد تکرار چنین حوادث تلخی برای این قشر زحمتکش و عزیز نباشیم.

حسن روحانی

۱۴۰۳/۰۷/۰۱»

 

پیام تسلیت جامعه ورزش در پی انفجار معدن در طبس

جامعه ورزش کشور در پی حادثه ناگوار در معدن زغال‌سنگ طبس پیام‌های تسلیت منتشر کردند.

در پی انفجار معدن زغال‌سنگ در طبس و جان باختن و جراحت جمعی از هموطنان در این حادثه، جامعه ورزشی کشور با پیام‌های خود این حادثه ناگوار را تسلیت گفتند.

فدراسیون والیبال: "اندوه از دست دادن هموطنان عزیزمان چنان تلخ است که هیچ عبارتی را در این مقام، یارای مرهم نهادن نیست. تنها یاد خداست که می‌تواند دل پر دردمان را تسلی بخشد. ضمن تسلیت به همه هموطنان عزیز، برای بازماندگان این عزیزان صبر و برای درگذشتگان، رحمت بی کران الهی را آرزو داریم، امید که روح آن عزیزان، آسوده و خرسند در حریم امن الهی آرام گیرد. "

همچنین فدراسیون قایقرانی طی ارسال پیامی، جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان بر اثر حادثه ریزش معدن در طبس را به عموم ملت شریف ایران بالاخص خانواده‌های آن عزیزان تسلیت گفت.

فدراسیون دوومیدانی: " حادثه انفجار معدن در طبس که به جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان منتهی گردید، بسیار غم انگیز و دلخراش است. بی‌تردید خداوند متعال شاهد و ناظر این سوگ عظیم است و امیدواریم مسئلت صبر و شکیبایی از سوی مردم فهیم و وطن پرست از درگاه احدیت، موجبات آرامش و تسلی خاطر برای بازماندگان باشد.

ضمن عرض تسلیت برای بازماندگان این واقعه دردناک، صمیمانه خود را در سوگ مردم شریف طبس و خانواده‌های داغدار سهیم می‌دانیم. "

ساعت: ۱۸:۱۸/ آماده‌باش کامل مراکز درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی در پی وقوع حادثه معدن طبس

سازمان تأمین‌اجتماعی از ساعات اولیه بروز حادثه در «معدن زغال سنگ معدنجوی طبس» با اعلام آماده‌باش کامل در مراکز درمانی و بیمه‌ای استان خراسان جنوبی، اعلام کرد: با تمامی ظرفیت خود در کنار آسیب‌دیدگان این حادثه قرار داشته و حمایت‌های قانونی این سازمان از حادثه‌دیدگان و خانواده‌های افراد جانباخته با فوریت انجام خواهد شد.

به نقل از ایسنا، در پی حادثه تلخ «معدن زغال سنگ معدنجوی طبس» در شامگاه شنبه ۳۱ شهریور، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در تماس با مدیران بیمه و درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی، ضمن ابراز تسلیت به عموم مردم ایران اسلامی و خانواده‌های افراد درگذشته این حادثه، بر لزوم آماده‌باش کامل مراکز درمانی و ارائه خدمات درمانی به مجروحان و همچنین لزوم پیگیری و اجرای فوری تعهدات بیمه‌ای برای تمامی حادثه‌دیدگان و خانواده جانباختگان این حادثه تلخ تأکید کرده و دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین محمد محمدی، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی نیز امروز یکشنبه، اول مهر در مکاتبه‌ای با مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان خراسان جنوبی، ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه تلخ، بر اهمیت خدمت‌رسانی به موقع و تسریع در ارائه تمامی حمایت‌های قانونی به بیمه‌شدگان آسیب دیده و خانواده جانباختگان تأکید کرده و خواستار تعامل لازم با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پیگیری ایمن‌سازی و ارتقای شرایط کارگاه‌های مشابه و جلوگیری از تکرار این حوادث شد.

سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور، در بروز حوادث و سوانح برای نیرو‌های کار و تولید، با ارائه تمامی حمایت‌های قانونی به بیمه‌شدگان آسیب دیده و خانواده‌های جانباختگان، از جمله ارائه خدمات درمانی رایگان، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، بیکاری و برقراری مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان، همواره در کنار جامعه تحت پوشش بوده و از تمامی ظرفیت‌های قانونی ممکن برای ارائه خدمات به افراد متأثر از این گونه حوادث استفاده می‌کند.

حادثه تلخ معدن طبس؛ اسامی فوتی‌ها اعلام شد +عکس

ساعت: ۱۹:۳۳/ انتقال اجساد متوفیان معدن طبس به شهر زادگاه‌شان‌

به نقل از تسنیم، فرماندار ویژه طبس گفت: تعداد اجسادی که به پزشکی قانونی تحویل شده تا این لحظه ۳۱ مورد است.

تعداد متوفیان شناسایی شده ۳۳ نفر است که از مجموع اجساد تحویل شده، ۵ متوفی به کاشمر، ۴ متوفی به مینودشت و ۳ متوفی به بیرجند منتقل شده‌اند. تا ساعتی دیگر حدود ۱۰ - ۱۲ جسد دیگر هم تعیین تکلیف شده و از طبس خارج می‌شوند.

اکنون ۱۰ کشوی سردخانه توسط شهرداری، یک دستگاه کانتینر توسط مدیریت بحران و فضایی مشابه سردخانه با ظرفیت ۳۰ جسد برای نگهداری اجساد تعبیه شده است.

اجساد شناسایی شده با هماهنگی شهرداران شهر‌های زادگاه جانباختگان در حال انتقال است.

ساعت: ۱۹:۴۱/ مستمری جانباختگان معدن به فوریت برقرار می‌شود

احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «در بحث برقراری مستمری جانباختگان معدن زغال‌سنگ طبس، این اقدام به فوریت برقرار خواهد شد و تمام تلاش خود را برای آرامش خانواده‌های متوفیان و مصدومان به کار خواهیم گرفت.

این معدن تمام ضوابط ایمنی را را رعایت کرده و طبق بررسی‌های صورت گرفته ماه گذشته نیز از معدن بازرسی لازم صورت گرفته و مشکلی نداشته است.

این حادثه، یک اتفاق ناگهانی بوده و قطعا هیچ قصوری در کار نبوده است؛ همانگونه که در پیشرفته‌ترین معادن دنیا نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.»

ساعت: ۱۹:۵۶/ وزیر کشور: ۱۷ معدنچی همچنان محبوس هستند

اسکندر مومنی، وزیر کشور گفت: ۱۷ نفر از معدنچیان در حادثه طبس در فاصله هزار متری دهانه ورودی تونل محبوس هستند و نیرو‌های امدادی در فاصله ۴۰۰ متری آن‌ها قرار دارند.

مومنی امروز، یکشنبه ۱ مهر در حاشیه بازدید از معدن «معدنجو» طبس اظهار کرد: تعداد ۳۱ نفر در این حادثه جان باختند و ۱۷ نفر مصدوم شدند، ۲ نفر قبل از کارگاه اصلی فوت شده بودند که پیکر آن‌ها به بیرون منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات پای کار نجات قرار دارند، ادامه داد: در تماسی که در هزار متری دهانه معدن برقرار شد گویا نیرو‌های امدادی در ۴۰۰ متری محل حبس معدنچیان قرار دارند.

وزیر کشور اضافه کرد: اکنون چهار اکیپ تخصصی مشغول به کار هستند تا ۱۷ نفر محبوس شده تعیین تکلیف شوند، اعلام کردیم در صورت نیاز به تجهیزات، همه دستگاه‌های امدادی پای کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی تخلیه گاز معدن است، تصریح کرد: از مناطق و معادن و شهر‌های اطراف نیروی کمکی ورود کرده‌اند و موضوع اصلی تخلیه گاز و رسیدن به کارگاه اصلی است.

اسکندر مومنی عنوان کرد: در تماسی که با اکیپ حاضر در عمق معدن گرفته شد پیش بینی کردند بسته به سرعت حرکت، حداکثر تا فردا به کارگاه اصلی برسند.

وی یادآور شد: در هر صورت همه تجهیزات و امکانات آماده است و حتی پیش بینی شده در صورت خستگی اکیپ داخل معدن، اکیپ‌های فنی مختلف وارد معدن شده و کار به صورت مستمر ادامه یابد.

وزیر کشور تاکید کرد: ۱۷ نفر محبوس مانده‌اند که احتمال می‌دهد دچار حادثه شدید شده باشند.

ساعت: ۲۰:۵۹/ اسامی فوتی‌های حادثه تلخ شرکت معدنجو طبس تا این لحظه اعلام شد

حادثه تلخ معدن طبس؛ ۵۲ کشته و ۲۰ مصدوم/ وزیر کشور: ۱۷ معدنچی همچنان محبوس هستند

 

ساعت: ۲۱:۴۴/ پیکر ۲۸ جانباخته معدن طبس به خانواده‌ها تحویل داده شد

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: تاکنون خانواده ۲۸ متوفی حادثه معدن طبس در محل حاضر شده و اجساد عزیزانشان را شناسایی و تایید کرده و جواز دفن و جسد را تحویل گرفته‌اند.

محمدعلی توکلی شامگاه یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در مجموع تا این لحظه ۳۱ جسد به پزشکی قانونی استان منتقل شده که تمامی جسد‌ها مورد معاینه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از اتمامی اجساد حادثه معدن طبس عکسبرداری انجام شده، همچنین شرح خدمات این متوفیان ثبت و علت فوت آن‌ها نیز به تایید پزشکی قانونی رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به سه جسد باقی مانده این حادثه اظهار کرد: هنوز یک جسد شناسایی نشده و پیکر ۲ جسد دیگر نیز به دلیل دوری خانواده‌ها از استان، شناسایی، تایید و تحویل داده نشده است.

وی تصریح کرد: کارگران فوت شده در حادثه معدن طبس از چهار استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، گلستان و خراسان جنوبی بودند.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه معدن طبس یادآور شد: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی در معادن شاهد اینگونه حوادث تلخ در سطح استان یا کشور نباشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۱
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
0
3
لطفااسامی فوت شدگان رواعلام کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
0
2
لطفااسامی فوت شدگان رواعلام کنید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی