تیتر امروز

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟
امیر عسگری اقتصاددان در گفت و گو با دیدار اقتصادی

توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟

برنامه گفت و گوی اقتصادی میزبان دکتر امیر عسگری عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر نوآوری اجتماعی و توسعه پایدار و از چهره‌های علمی کشور بود.
ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»
گفت و گوی دیدار با پسر مرحوم آیت الله طالقانی

ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»

چند روز پیش دیدارنیوز گزارش میدانی از وضعیت خانه مرحوم آیت الله طالقانی که در اختیار شهرداری بوده ، منتشر کرد حالا گفت و گویی با پسر آن مرحوم داشتیم که می خوانید.
در شب پیروزی اتلتیکو و توقف آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا

بارسای ۱۰ نفره تسلیم شد

بارسلونا پس از ۵ برد پیروزی متوالی و شروعی عالی در لالیگا، شب گذشته (پنجشنبه) وارد لیگ قهرمانان اروپا شد و بازهم مانند سال‌های اخیر متزلزل و شکننده بود. یک پاس بدموقع از تراشتگن باعث اخراج اریک مدافع کاتالان‌ها شد و این تیم ۱۰ نفره، ۸۰ دقیقه مقابل موناکو دوام نیاورد و تسلیم شد.

کد خبر: ۱۷۲۵۰۰
۱۰:۲۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

بارسای ۱۰ نفره تسلیم شد

دیدارنیوز: آرسنال با واکنش عالی داوید رایا از شکست مقابل آتالانتا گریخت.

سریع‌ترین اخراج بازیکنان بارسلونا در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، تیم آماده هانسی فلیک را در ورزشگاه لوئیس به دردسر انداخت تا موناکو به پیروزی دلچسب ۲ بر یک دست پیدا کند. هفته اول رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۶ دیدار به پایان رسید که طی آن آرسنال در خانه آتالانتا به تساوی بدون گل رسید و اتلتیکو در دقیقه ۹۰ از سد لایپزیش گذشت.

شکست تلخ بارسا

بارسلونا در دقایق ابتدایی جریان توپ و حملات را در اختیار داشت، اما با اصرار به بازی‌سازی از عقب، خیلی زود به دردسر افتاد. پاس اشتباه ترشتگن به‌جای گارسیا به مینامینو رسید و تقلای هافبک دفاعی ۲۳ ساله بلوگرانا منجر به خطا و گرفتن موقعیت تک به تک از حریف شد تا داور ناچار به اخراج او شود.

بارسای ۱۰ نفره تسلیم شد

موناکو با ۱۰ نفره شدن میهمان جان گرفت و در دقیقه ۱۶ به گل نخست رسید. مگنس آکلیوشه پاس قطری بلند وندرسون را در جناح راست دریافت کرد و با چابکی به سمت دروازه حریف تاخت. حرکت پابه‌توپ پرسرعت بال راست ۲۲ ساله فرانسوی نظم مدافعان را از بین برد و او در نهایت با یک ضربه زمینی دقیق به تیر نزدیک، ترشتگن را مغلوب کرد. سنگربان و مدافعان بارسا تنها نظاره‌گر گل زیبای آکلیوشه بودند.

بارسای ۱۰ نفره تسلیم شد

بارسلونا تنها ۱۲ دقیقه بعد با فرصت‌طلبی لامینه یامال به گل تساوی دست یافت. مارک کاسادو با یک پاس بلند توپ را به پشت دفاع موناکو فرستاد و اشتباه وندرسون در ضربه سر یامال را صاحب توپ کرد. او در لبه محوطه جریمه حرکت کرد و با یک شلیک زمینی دقیق، قدرت تمام‌کنندگی خود را به رخ کشید تا حساب کار یک بر یک شود. یامال با ۱۷ سال و ۶۸ روز، پشت سر آنسو فاتی به دومین گلزن جوان تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. او با حضور در این مسابقه رکورد بیشترین مسابقه لیگ قهرمانان پیش از ۱۸ سالگی (۱۱) را از آن خود کرد و در تمام فصل پیش رو برای ارتقای این رکورد فرصت دارد.

بارسای ۱۰ نفره تسلیم شد

بازی افتان و خیزان تیم ۱۰ نفره بلوگرانا با یک یار کمتر راه به جایی نبرد و موناکو در دقیقه ۷۱ بالاخره به گل دوم رسید. پاس اشتباه رافینیا در فاز حمله به دست مدافعان میزبان افتاد و بلافاصله پاس استثنایی و زیبای وندرسون در پشت مدافعان بارسلونا، ایلنیخنا را با ترشتگن تنها کرد. تعویض طلایی آدولف هوتر با یک شلیک پرقدرت و محکم از آستانه محوطه جریمه توپ را به پشت سر سنگربان بارسلونا رساند تا حساب کار ۲ بر یک شود.

فلورین بالوگان در دقیقه ۸۵ صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما این تصمیم داور با دخالت VAR و بازبینی ویدئویی تصاویر تغییر یافت.

شب آرام برگامو با درخشش رایا

جدال نایب‌قهرمان انگلیس و قهرمان لیگ اروپا در برگامو در نیمه اول کم‌موقعیت و ساکن شکل گرفت. شلیک دکتلاره از آستانه محوطه جریمه به بالای دروازه رفت و ضربه آزاد پرقدرت بوکایو ساکا با مهار کارنسکی همراه شد. آرسنال بازی را بهتر آغاز کرد، اما میزبان کم‌کم بر شدت حملات خود افزود و در ابتدای نیمه دوم به ضربه پنالتی رسید. ادرسون در حال نفوذ از سمت چپ محوطه جریمه بود که توسط پارتی زمین افتاد و کلمنت تورپین بدون معطلی به نقطه پنالتی اشاره کرد.

بارسای ۱۰ نفره تسلیم شد

مداخله کمک‌داوران ویدیویی به تأیید پنالتی انجامید و ماتئو رتگی پشت توپ ایستاد، اما داوید رایا با یک مهار عالی شلیک او را مهار کرد. توپ برگشتی در موقعیت مناسب روی سر رتگی فرود آمد، اما رایا به سرعت برگشت و توپ دوم را هم به زیبایی از مهاجم آتالانتا گرفت.

بازی آرام ۲ تیم تهاجمی فوتبال اروپا در نهایت با نتیجه بدون گل به پایان رسید. آتالانتا جز صحنه پنالتی شوت در چارچوب دیگری نداشت و توپچی‌ها هم تنها ۲ بار در کل مسابقه کارنسکی را ناچار به واکنش کردند.

برد دراماتیک اتلتیکو مادرید در خانه

اتلتیکو مادرید با ضربه سر دیرهنگام خوزه خیمنس به پیروزی شیرین مقابل لایپزیش دست یافت. شاگردان مارکو رزه در دقیقه ۴ و روی یک ضدحمله تند و تیز به گل نخست رسیدند تا میزبان غافلگیر شود. ششکو توپ را تا محوطه جریمه اتلتیکو پیش آورد و به اوپندا سپرد. شلیک او با مهار زیبا، اما ناقص اوبلاک روبه‌رو شد و ششکو توپ برگشتی را با ضربه سر به تور دروازه میزبان کوبید. این نخستین گل خورده شاگردان دیگو سیمئونه بعد از ۴۱۷ دقیقه به شمار می‌رفت.

بارسای ۱۰ نفره تسلیم شد

اتلتیکو بعد از دریافت گل حاکمیت خود بر توپ و میدان را پس گرفت و در دقیقه ۲۸ به گل تساوی دست یافت. حمله پرسرعت روخی‌بلانکوس با همکاری دپائول و کوریا آغاز شد تا دیگو یورنته در سمت راست صاحب توپ شود. ارسال بازیکن سابق رئال مادرید در نزدیکی نقطه پنالتی به گریزمان رسید و ضربه چکشی دیدنی او به سقف دروازه گولاشی چسبید.

تلاش‌های اتلتیکو برای کسب ۳ امتیاز تا واپسین دقایق ادامه داشت و در نهایت خیمنس بیست و یکمین شوت تیمش را به گل رساند. ارسال گریزمان از سمت چپ با ضربه سر دقیق مدافع وسط اروگوئه‌ای همراه شد و گولاشی شانسی برای مهار توپ نداشت.

بارسای ۱۰ نفره تسلیم شد

در دیگر مسابقه امشب برست فرانسه با نتیجه ۲ بر یک از سد تیم ۱۰ نفره اشتورم گراتس گذشت. در بازی‌های زودهنگام امروز بایرلورکوزن با ۴ گل در خانه فاینورد به پیروزی رسید و بنفیکا با نتیجه ۲ بر یک ستاره سرخ صربستان را برد. هفته اول فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با تنها ۳ تساوی در ۱۸ مسابقه به پایان رسید و در بین تیم‌های برنده بایرن مونیخ (۷+)، سلتیک و لورکوزن (۴+) به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارند. در پایان مرحله لیگ، ۸ تیم اول جدول رده‌بندی مستقیماً راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی