تیتر امروز

حجاب در جمهوری اسلامی ربطی به شرع ندارد/ ترک عادات مسموم برای حکومت سخت شده است/ مراجع عراق خرج خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده‌اند!
در هیجدهمین برنامه دیدار اندیشه با شهاب الدین حائری شیرازی مطرح شد:

حجاب در جمهوری اسلامی ربطی به شرع ندارد/ ترک عادات مسموم برای حکومت سخت شده است/ مراجع عراق خرج خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده‌اند!

در هیجدهمین برنامه دیدار اندیشه با شهاب الدین حائری شیرازی در خصوص "آزادی پوشش و حجاب اجباری از منظر شرع" گفتگو کردیم.
آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، از نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، که با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.
برنامه هفتم توسعه میثاق دولت و مجلس است

قالیباف: از فرهنگ جبهه و جنگ آموختیم تفاوت میان فرهنگ «بیا» و «برو» کجاست

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «درک اینکه ورزش از یک سو صنعتی برای پیشرفت بوده و از سوی دیگر پدیده اجتماعی و فرهنگی است که البته برعهده ورزشکاران نبوده بلکه برعهده مسئولان کشور است»، اظهار کرد: باید فهم و درک درستی نسبت به این موضوعات داشته باشیم؛ ما از فرهنگ جبهه و جنگ آموختیم تفاوت میان فرهنگ «بیا» و «برو» کجاست.

کد خبر: ۱۷۲۳۹۶
۱۲:۰۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

قالیباف

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ورزش حتماً بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم است، ولی ما مسئولان و سیاستگذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز، چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک ۲۰۲۴ پاریس و قهرمانان مسابقات نوجوانان و جوانان جهان که در فدراسیون کشتی برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت گفت: به همه پهلوانان کشتی خدا قوت می‌گویم؛ در ایام برگزاری المپیک تا کشتی گیران روی تشک نرفتند مردم دمق بودند و این مدال‌آوران و کشتی‌گیران بودند که شادی و نشاط را به ارمغان آوردند.

وی افزود: ورزش حتماً بدون شک یک پدیده اجتماعی و یک اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم ما است، ولی ما مسئولان و سیاستگذاران باید باور کنیم که ورزش یک صنعت هم است؛ باید باور کنیم که امروز در دنیا وقتی از پیشرفت حرف‌زده شده می‌شود، یکی از شاخص‌ها و نماد‌های آن حضور در عرصه‌های بین‌المللی و میزان موفقیت کشور‌ها در این عرصه است و امروز تجربه و علم این را ثابت کرده است.

به نقل از ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در پدیده‌های اجتماعی اگر ما ۲ الی ۳ درصد از هزینه‌ای را که بعداً در آسیب‌های اجتماعی صرف می‌کنیم و جبران خسارت نمی‌شود، در حوزه پیشگیری، اوقات فراغت حوزه ورزش به ویزه ورزش‌های بومی، فرهنگی و سنتی خودمان انحام دهیم، بی شک اثرگذار است.

قالیباف با بیان اینکه «درک اینکه ورزش از یک سو صنعتی برای پیشرفت بوده و از سوی دیگر پدیده اجتماعی و فرهنگی است که البته برعهده ورزشکاران نبوده بلکه برعهده مسئولان کشور است»، اظهار کرد: باید فهم و درک درستی نسبت به این موضوعات داشته باشیم؛ ما از فرهنگ جبهه و جنگ آموختیم تفاوت میان فرهنگ «بیا» و «برو» کجاست؛ آن زمان فرماندهان گام نخست را بر می‌داشتند و سپس رزمندگان را فرا می‌خواندند لذا من و امثال من حق نداریم پشت تریبون‌ها از این مسائل سخن بگوییم، اما خروجی کارنامه‌مان غیر از این باشد که قطعاً در این صورت سخنی گزاف خواهد بود و خیر و برکت ندارد و تأثیرگذار نخواهد بود و با مکتب و فرهنگ انقلاب و شهدا و جوانمردی و مردمی در کشور ما سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: از زمانی که از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیرون آمده و توفیق خدمت در نیروی انتظامی را پیدا کردم، ورزش را در این نیرو کلید زدم که برخی انتقاد کردند و گفتند که شما به دنبال پرداخت حقوق نیروهای‌تان باشید و نمی‌خواهد به دنبال راه اندازی باشگاه پاس باشید، اما ما همه این‌ها را با هم پیش بردیم.

رئیس مجلس با اشاره به سپری شدن دوران خدمت سربازی علیرضا دبیر در باشگاه پاس و آغاز دوران قهرمانی او از این زمان، گفت: برخی به ما می‌گفتند فوتبال مانند پینگ پنگ و کشتی نیست، اما تلاشی که صورت گرفت، باعث شد تیم پاس همان سال قهرمان لیگ برتر شود و به مسابقات آسیایی برود، صاحب باشگاه شود و بیش از ۱۷ تا ۱۸ رشته مهم در آن ایجاد شود و همه این تحولات را دیدند؛ مشابه این تحولات را در زمان حضورم در شهرداری تهران داشتیم؛ آن زمان معتقد بودیم شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی فرزندان ما در جنوب و مرکز شهر از منزل کوچک خود درآمدند، بتوانند وارد یک زمین چمن شده و بازی کنند که پولی هم برای آن ندهد و آرزو به دل نمانند.

قالیباف با تاکید بر اینکه باور همه ما بر این است که ورزش، زمین چمن، سالن و حتی اقدامات فرهنگی همچون سرا‌های محله با تفکر مسجدی شکل گرفت که اگر بر این اساس نباشد دیر یا زود دچار آسیب خواهیم شد، عنوان کرد: از دبیر تشکر می‌کنم که فرهنگ ملی و پرچم عزیز ما، اسلامیت و دینی بودن ما و همچنین فرهنگ شهدای ما را با افتخار سر دست می‌گیرد و علیرغم اینکه موج‌ها و فراز و نشیب‌هایی وجود دارد، اما از مسیر منحرف نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به بند‌های مربوط به ورزش در برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه میثاق دولت و مجلس است و اراده در مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم بر این است که شاهد تحقق این قانون باشیم. ورزش یکی از احکام مورد تأکید در قانون برنامه است. بر اساس یکی از بند‌های ماده ۷۳ این قانون، صد در صد درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده سیگار را برای توسعه زیرساخت ورزش قرار دادیم؛ این علاوه بودجه‌های سالانه‌ای است که برای ورزش تخصیص می‌یابد همچنین موضوع حق پخش تلویزیونی در آنجا تبدیل به قانون شد. موضوع مهم دیگر این است که رؤسای فدراسیون‌ها نباید دو شغله محسوب شوند که البته این موضوع در صحن مجلس رأی کافی را نیاورد و من معتقدم باید درباره آن مجددا با صحن مجلس صحبت کنیم تا کار کارشناسی شده و فدراسیون‌ها استثنا شوند تا افراد ماندگار، قوی و با تجربه، فدراسیون‌ها را مدیریت کرده و شرایط به گونه‌ای نشود که نتوانیم از ظرفیت این افراد استفاده کنیم. قانون منع به کارگیری بازنشستگان در سایر حوزه‌ها قطعاً صحیح است، اما در این بخش باید استثنا قائل شد و در کمیسیون فرهنگی به آن بپردازیم که یکی از نقطه‌های درست و دقیق در حوزه سیاستگذاری بوده و لازمه توجه است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید به تحول و تغییر در ابعاد مختلف زندگی مردم است، گفت: وقتی امروز حرف از رشد اقتصادی در مدیریت می‌زنیم، منظور رشد بهره وری است. قطعاً نخبگان ما به ویژه در عرصه اقتصادی این را می‌پذیرند که بی شک سرمایه گذاری داخلی و خارجی اولویت ما است، اما من به عنوان یک فرد با تجربه می‌گویم امروز تحول در حوزه بهره وری مهم‌تر از حوزه سرمایه گذاری است. اگر به دنبال رشد ۸ درصدی هستیم، ۳ درصد از آن در حوزه بهره وری است.

قالیباف ادامه داد: بهره وری به معنای شایسته سالاری، عرضه داشتن و مدیریت درست است و بقیه آن به حواشی مربوط می‌شود. ما برای جامعه خود نیازمند سلامت جسمی و روحی هستیم و بدون شک ورزش در ابعاد قهرمانی، عمومی و همگانی پیشتاز عرصه سلامت روحی و جسمی خواهد بود.

وی هم‌چنین با اشاره حضور احمد دنیا مالی در وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: روحیه برنامه محوری و شایسته گزینی که در دنیامالی وجود دارد باعث بروز تحول در حوزه ورزش می‌شود و من این اطمینان را با توجه به سابقه کاری وی دارم. یکی از موضوعاتی که باعث عقب ماندگی در ورزش شده، موضوعات مربوط به زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه توسعه فضا‌های ورزشی است.

احمد دنیامالی با ورزش آشنا بوده، روحیه ورزشی دارد، ورزشکار است و سالیان سال رئیس فدراسیون بوده و یک فدراسیون را احیا کرده است؛ او همچنین یکی از چهره‌های شاخص عمرانی و فنی کشور است که بخش قابل توجهی از تحولات عمرانی تهران در زمان خدمت وی صورت گرفته است و همین می‌تواند کمک کننده باشد؛ ما نیز در حوزه مالی موضوعات را دنبال می‌کنیم.

رئیس مجلس هم‌چنین با تقدیر از علیرضا دبیر به دلیل فعالیت‌هایش در فدراسیون کشتی اظهار کرد: از برادر عزیزم آقای دبیر تشکر می‌کنم از این باب که وصیت‌های شهدا را نقشه راه کار خود قرار داد؛ شهید طهرانی مقدم به عنوان پدر موشکی می‌گفت که فقط انسان‌های ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می‌کنند و رزمنده و مدیر کسی است که بیش از امکاناتی که در اختیار دارد، کار کند و امروز ما این نوع مدیریت را در فدراسیون کشتی می‌بینیم.

قالیباف در پایان با بیان اینکه کار جهادی در درون خود دو گوهر اختیار و اعتبار به همراه دارد که در اختیار مدیر قرار می‌دهد، عنوان کرد: المپیک آینده به لحاظ ژئوپلتیکی برای ما مهم است و از ابعاد مختلف صحنه مبارزه است از این رو منتظر هستیم از امروز همه فدراسیون‌ها تلاش کنند تا در المپیک ۲۰۲۸ رکورد بزنیم و یک خط تراز در عرصه ورزش به نمایش بگذاریم که همت همه ورزشکاران و مدیران ورزشی را می‌طلبد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی