تیتر امروز

یادداشتی کوتاه از زیدآبادی به بهانه حمله حامیان گشت ارشاد به پزشکیان

رئیس دیوان عالی یا طلبه؟

در جریان نشست خبری رئیس‌جمهور بحث گشت ارشاد هم به میان آمد و پاسخ مسعود پزشکیان باعث شد تا برخی تندروهای داخلی حسابی نگران و معترض شوند. در این میان، زیدآبادی، فعال سیاسی به اظهارات محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور پاسخ داده و در یادداشتی با عنوان «رئیس دیوان عالی یا طلبه؟» نوشته است: طلبه کسی است که در حجرۀ مدرسه درس می‌خواند. آنکه بر کرسی رباست دیوان عالی کشور تکیه می‌زند، طلبه نیست، بالاترین مقام قضایی کشور را به عهده دارد.

کد خبر: ۱۷۲۳۸۶
۱۰:۵۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

رئیس دیوان عالی یا طلبه؟

دیدارنیوز _ احمد زیدآبادی*: شیخ محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در بارۀ نوع مواجهۀ مسعود پزشکیان با مریم شبانی در جریان کنفرانس خبری خود، اظهارنظری کرده است که با جایگاه قضایی او در تضاد و تناقض است.

آقای منتظری البته تأکید کرده است که از موضع یک "طلبه" این "وظیفه" را انجام داده است. طلبه کسی است که در حجرۀ مدرسه درس می‌خواند. آنکه بر کرسی رباست دیوان عالی کشور تکیه می‌زند، طلبه نیست، بالاترین مقام قضایی کشور را به عهده دارد.

هر پست و موقعیتی در این عالم بخصوص موقعیت قضایی، اختیارات و محدودیت‌های خود را دارد. محدودیت مقام قضایی، عدم ورود به چالش‌های سیاسی و احتیاط کامل در اظهارنظر و تقید تمام به زبان حقوقی و قانونی است.

یک کلام فراتر از این محدوده، خروج از حیطۀ قضایی و ورود به عرصۀ سیاست است که عواقب بسیار مهلکی برای جامعه دارد. پاره‌ای از عواقب ورود به سیاست توسط برخی مسئولان قضایی از سال‌ها پیش خود را نمایان کرده و به اعتبار کل دستگاه قضا آسیب جدی زده است.

* فعال سیاسی و روزنامه‌نگار

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی