تیتر امروز

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

آسیب شناسی سینمای ایران در روز ملی سینما 

گزارش اختصاصی دیدارنیوز به مناسبت آیین پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما، نشست تخصصی آسیب شناسی سینمای ایران، با حضور چهار چهره‌ی فرهنگی و سینمایی در محل ساختمان خبرآنلاین برگزار شد.
پیروزی‌های دراماتیک لیورپول و رئال مادرید و بی‌رحمی بایرن ونیخ

لیگ قهرمانان اروپا؛ ۱۱ گل در یک بازی!

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با بازی‌های پرگل و دیدنی آغاز شد؛ در آلمان بایرن مونیخ به حریف کروات خود رحم نکرد و ۹ گل زد، رئال مادرید و لیورپول هم به پیروزی رسیدند.

کد خبر: ۱۷۲۳۷۴
۰۸:۵۷ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در یک بازی!

دیدارنیوز: تیم بایرن مونیخ با ۹ گل از سد دیناموزاگرب گذشت.

۴ گل از هری کین بایرن مونیخ را به برتری قاطع و پرفروغ ۹ بر ۲ مقابل دینامو زاگرب رساند تا باواریایی‌ها فصل جدید لیگ قهرمانان را با قدرت آغاز کنند. شب اول از مرحله لیگ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری همزمان ۴ دیدار به پایان رسید که طی آن رئال مادرید با نتیجه ۳ بر یک از سد اشتوتگارت گذشت، لیورپول شکست مقابل میلان را با برتری ۳ بر یک عوض کرد و اسپورتینگ با ۲ گل از سد لیل گذشت.

بازگشت طوفانی لیورپول

کمتر از ۳ دقیقه از آغاز مسابقه لیورپول و میلان در ورزشگاه سن‌سیرو گذشته بود که روسونری روی فرار پا به توپ پولیشیچ به گل نخست رسید. بال راست تیم ملی ایالات متحده یک تنه به داخل محوطه جریمه سرخ‌ها تاخت و دروازه آلیسون بکر را باز کرد.

لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در یک بازی!

لیورپول با قرارگیری در فاز تهاجمی فوراً به گل خورده واکنش نشان داد و روی درخشش مدافعان بازی باخته را به برد تبدیل کرد. ۲ ارسال دقیق از مدافعان کناری سرخ‌ها (سیمیکاس و ترنت الکساندر آرنولد) باعث شد ۲ مدافع مرکزی این تیم (کوناته و فن‌دایک) با ضربه سر از آستانه دروازه حساب کار را ۲ بر یک کنند.

لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در یک بازی!

محمد صلاح در طول نیمه اول ۲ بار تیر افقی دروازه منیان را به لرزه درآورد و حملات توقف‌ناپذیر شاگردان اسلوت در دقیقه ۶۶ بالاخره به گل سوم منجر شد. خاکپو با شکافتن دفاع حریف از سمت چپ به دروازه نزدیک شد؛ پیش از آنکه با پاس عرضی زمینه‌ساز اثرگذاری منجر به گل دومینیک سوبوسلای شود.

لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در یک بازی!

آتش‌بازی در مونیخ

شاگردان ونسان کمپانی در بایرن مونیخ تنها ۳ روز بعد از تحقیر ۶ گله هولشتاین با هت‌تریک کین، این بار با درخشش او دینامو زاگرب را تار و مار کردند. نیمه اول با برتری ۳ بر صفر بایرن خاتمه یافت و به نظر می‌رسید با ۲ گل زودهنگام در ابتدای نیمه دوم، تیم مهمان به بازی برگشته است، اما هری کین خیلی زود بر آتش در حال اوج‌گیری حریف آب ریخت و برتری بایرن را با گل‌های جدید تثبیت کرد. کین در این مسابقه ۳ بار از روی نقطه پنالتی به گل رسید و در مجموع ۴ گل به نام خود ثبت کرد.

لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در یک بازی!

مایکل اولیسه، خرید جدید بایرن مونیخ در پنجره تابستانی نقل و انتقالات در این مسابقه ۲ بار به گل رسید؛ بار اول با ضربه سر آسان از فاصله نزدیک و بار دوم روی پاس جمال موسیالا در نیمه دوم.

موسیالا در نیمه اول زمینه‌ساز گل استثنایی رافائل گوئررو شد. توپ را برای بازیکن پرتغالی تیمش کاشت تا شلیک نیمه‌والی استثنایی او از آستانه محوطه جریمه به تور دروازه دینامو بچسبد.

برتری بایرن مونیخ در نیمه دوم دقیقه به دقیقه قاطعانه‌تر می‌شد و لروی سانه بعد از ورود به زمین سهم خود را از ضیافت طوفانی شاگردان کمپانی برداشت. شلیک زمینی پرقدرت او از مرز محوطه جریمه روی پاس توماس مولر انجام گرفت و ایوان نویستیچ بختی برای مهار شوت او نداشت. او دقایقی بعد روی ضربه سر لئون گورتزکا، دیگر بازیکن تازه‌وارد تیم کمپانی هم تسلیم شد.

پیروزی دراماتیک رئال مادرید

بازی دلیرانه اشتوتگارت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برای کسب امتیاز کافی نبود و مدافع عنوان قهرمانی کار خود در فصل ۲۵-۲۰۲۴ را با پیروزی آغاز کرد. حملات متعدد ۲ تیم در ۴۵ دقیقه نخست راه به جایی نبرد و مهار‌های دیدنی کورتوا دروازه رئال را نجات داد؛ ضمن اینکه پنالتی اعلام شده برای این تیم بعد از دخالت کمک‌داوران ویدئویی به درستی لغو شد. با این حال رئال مادرید تنها ۲۱ ثانیه بعد از آغاز نیمه دوم به گل نخست رسید؛ یک اشتباه دفاعی به نفوذ پرسرعت رودریگو به پشت دفاع حریف انجامید و پاس عرضی او کیلیان امباپه را در موقعیت شلیک نهایی قرار داد.

لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در یک بازی!

اشتوتگارت برای جبران نتیجه دست به کار شد و در دقیقه ۶۸ کار را به تساوی کشید. توپ حاصل از کرنر دوباره به روی دروازه ارسال شد تا ضربه سر دنیز اونداف در خلاف جهت شیرجه کورتوا به گل تساوی تبدیل شود.

لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در یک بازی!

ضربه سر اونداف در دقیقه ۸۳ با یک گل مشابه در طرف دیگر زمین جبران شد و رئال مادرید بار دیگر پیش افتاد. ارسال دقیق لوکا مودریچ از نقطه کرنر به روی تیر نزدیک با ضربه سر دقیق آنتونیو رودیگر همراه بود تا تور دروازه الکساندر نوبل دوباره به لرزه بیفتد.

رئال مادرید در دقیقه ۹۶ به گل سوم هم رسید. اندریک توپ را از کارواخال گرفت و روی یک ضد حمله تندوتیز و برق‌آسا با شلیکی از راه دور دروازه حریف را برای بار سوم باز کرد و به نخستین گل اروپایی خود رسید.

لیگ قهرمانان اروپا، ۱۱ گل در یک بازی!

در دیگر دیدار شب گذشته اسپورتینگ لیسبون با گل‌های گیوکرش و دباست از سد لیل گذشت. تیم فرانسوی ۵۰ دقیقه به دلیل اخراج آنجل گومس ۱۰ نفره بازی کرد. هفته اول لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۶ مسابقه دیگر ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش دیدارنیوز، در دو بازی دیگر شب گذشته، یوونتوس سه بر یک از سد آیندهوون عبور کرد و یانگ بویز در خانه با سه گل مغلوب استون ویلا شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی