تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در پی انفجار پیجرها رخ داد

سفیر ایران در لبنان زخمی شد/ ۹ شهید و ۲۷۵۰ مجروح/ حزب‌الله: اسرائیل تقاص پس می‌دهد

بر اثر انفجار پیجر که در نزدیکی «مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان بوده، او به‌صورت سطحی مجروح شده و جراحت وارده خطرناک نیست.

کد خبر: ۱۷۲۳۵۳
۱۸:۱۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

سفیر ایران در لبنان زخمی شد/ ادعای رویترز درباره زخمی‌شدن ۱۰۰۰ نفر

دیدارنیوز: یک منبع آگاه از زخمی‌شدن سفیر ایران در بیروت در پی انفجار پیجر خبر داد.

به نقل از ایسنا، یک منبع آگاه خبر داد که بر اثر انفجار پیجر که در نزدیکی «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بوده، او به‌صورت سطحی مجروح شده و جراحت وارده خطرناک نیست.

عصر سه‌شنبه و در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر در لبنان، ده‌ها نفر از شهروندان این کشور مجروح شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد این انفجار‌ها در پی حمله سایبری به وقوع پیوسته و این حمله بیشتر مناطق لبنان را در بر گرفته است.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش کرد رژیم صهیونیستی به دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در تعدادی از مناطق این کشور نفوذ کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام لبنانی گزارش کرد گمان می‌رود هدف قرار دادن وسایل ارتباطی نتیجه حمله رژیم صهیونیستی باشد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مدعی شد بیش از ۱۰۰۰ نفر در لبنان در انفجار دستگاه‌های ارتباطی زخمی شدند.

حزب‌الله از شهادت ۳ نفر از جمله یک دختربچه در انفجار پیجر‌ها خبر داد

حزب الله اعلام کرد در پی انفجار پیجر‌ها در لبنان، یک دختربچه و ۲ عضو این جنبش به شهادت رسیده‌اند.

جزئیات حادثه برای سفیر ایران در بیروت

به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه اطلاع داد که مجتبی امانی، سفیر ایران در بیروت بر اثر انفجار پیجر یکی از محافظان خود و از ناحیه دست و صورت مجروح شده است.

این منبع آگاه همچنین بیان کرد که حال عمومی سفیر ایران در بیروت مساعد است و تحت مداوا قرار دارد.

دستگاه‌های امنیتی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند که وسایل ارتباطاتی بی‌سیم از انواع مختلف در برخی مناطق لبنان در معرض انفجار قرار گرفت که به زخمی شدن شماری از شهروندان منجر شده است.

بیانیه حزب‌الله در واکنش به انفجار دستگاه‌های پیجر

به نقل از ایسنا، حدود ساعت ۰۳:۳۰ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴ تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام موسوم به «پیجر» در دست تعدادی از نیرو‌های واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله منفجر شدند که بر اثر آن تاکنون یک دختر بچه و ۲ رزمنده شهید و تعداد زیادی زخمی شدند. ‏

نهاد‌های ذی‌صلاح در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجار‌های همزمان هستند.

از مردم لبنان می‌خواهیم مراقب شایعات و اخبار نادرست و گمراه کننده برخی حزاب در خدمت به جنگ روانی به نفع دشمن صهیونیستی باشند، به ویژه که این امر با سخنان ترسناک و تهدیدآمیز دشمن صهیونیستی و آنچه او آن را تغییر وضعیت در شمال می‌خواند، همراه است. ‏

آمار جدید از انفجارها

به نقل از ایرنا، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد: ۸ شهید و حدود ۲۷۵۰ مجروح که حال حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها وخیم است

نتانیاهو همزمان با وقوع حادثه امنیتی در لبنان تشکیل جلسه داد

رسانه‌های عبری گزارش کردند همزمان با حادثه انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان که منجر به شهید و زخمی شدن چند لبنانی شد، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با فرماندهان سرویس‌های امنیتی برای بررسی تحولات لبنان جلسه گذاشت.

حزب‌الله: اسرائیل تقاص پس می‌دهد

به نقل از ایسنا، حزب‌الله لبنان عصر سه‌شنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از بررسی تمام وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را هم در برگرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد.

در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت و براساس آخرین آمار، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختربچه شهید و ۲۷۵۰ لبنانی زخمی شده اند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: شهدا و مجروحان ما نماد مبارزه و فداکاری ما در راه قدس، پیروزی مردم شریف ما در نوار غزه و کرانه باختری و پشتیبانی میدانی مستمر هستند و این موضع حمایت و پشتیبانی ما از مقاومت دلیرانه فلسطین مایه سربلندی و افتخار ما در دنیا و آخرت خواهد بود.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد «دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی