تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از همایش سالانه صلح

مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!

خبرنگار دیدارنیوز با حضور در دومین پیش نشست همایش سالانه صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران که با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گزارشی تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش: کمبود معلم داریم اما نیرو تامین می‌شود

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساعت شروع مدارس مانند پارسال است، گفت: کمبود معلم داریم، اما نیرو تامین می‌شود.

کد خبر: ۱۷۲۳۳۵
۱۲:۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

وزیر آموزش‌وپرورش: کمبود معلم داریم اما نیرو تامین می‌شود

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کلاس اول هم تا کنون در سامانه‌ها ثبت نام کرده‌اند گفت: احتمالاً تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل ثبت نام داشته و هنوز نتوانسته‌اند ثبت نام کنند.

علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از بهترین روز‌های تاریخ هر انسان همان روز ورود به مدرسه است گفت: این روز برای بچه‌ها و خانواده‌ها به نظر من فوق العاده است، زیرا روزی به یاد ماندنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ورود به مدرسه نقطه عطفی در تاریخ زندگی هر انسانی است چرا که وارد محیطی متفاوت می‌شود افزود: خانواده‌ها حداقل ۶ سال انتظار می‌کشند و آرزو دارند و منتظرند فرزندشان را در قد و قواره ورود به مدرسه ببینند و از حدود دو سه ماه قبل منتظر این روز باشکوهند. خانواده‌ها از این که بچه‌ها در این فضا قرار می‌گیرند احساس خوبی دارند و ما هم احساس واقعاً لذت بخشی داریم.

کاظمی با بیان اینکه شاید یکی از لذت بخش‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش همین جشن شکوفه‌ها است ادامه داد: به همه خانواده‌ها و دانش آموزان کلاس اول ابتدایی که دوره جدیدی از زندگی خود را با آشنایی با کتاب، علم، دانش، معرفت، معلم، مدرسه و فضای تربیتی آغاز کردند تبریک می‌گویم.

تعدادی از دانش‌آموزان اتباع مشکل ثبت‌نام دارند و هنوز نتوانسته‌اند در مدارس ثبت‌نام کنند

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای ثبت نام دانش آموزان انجام داده‌ایم و تمهیداتی که لازم است برای این دانش آموزان مهیا کرده‌ایم گفت: از کتاب درسی، معلم، فضای آموزشی و زیباسازی تمهیدات لازم صورت گرفته است. ما رشد دانش آموزی داریم، اما اینکه این رشد دانش آموزی منجر به ایجاد کلاس شود، احتمالاً نیاز به بررسی دقیق تری دارد و باید کلاس‌ها شکل بگیرد. حدود ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی داریم و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کلاس اول هم تا الان در سامانه‌های ما ثبت نام کردند؛ احتمالاً تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل ثبت نام داشته و هنوز نتوانسته‌اند ثبت نام کنند.

پیش بینی افزایش دانش‌آموزان کلاس اولی به ۱.۵ میلیون نفر

کاظمی با بیان اینکه برآورد ما این است که نهایتاً دانش آموزان پایه اول ما بعد از پایان ثبت نام‌ها به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد افزود: پوشش تحصیلی ما در این مقطع و در این دوره در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار بهتر و مطلوب‌تری داریم.

رشد تعداد دانش‌آموزان الزاما منجر به تشکیل کلاس جدید نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تشکیل کلاس منوط به این است که در یک نقطه خاص و در یک فضای خاص یک جمع و یک نرم خاصی شکل بگیرد ادامه داد: در یک دوره رشد دانش‌آموزی قرار داریم؛ دانش آموزان ما از چند سال قبل که بیش از ۱۲ میلیون بوده اکنون به ۱۶.۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور رسیده است و این رشد ممکن است الزاماً منجر به تشکیل کلاس نشود؛ در بعضی جا‌ها ممکن است منجر به تشکیل کلاس درس شود و در بعضی جا‌ها این جمعیت سرشکن می‌شود و تراکم کلاس‌های درس افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه افرادی که در مدارس ثبت نام کرده اند تقریباً در همان تعداد کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند افزود: توصیه کرده‌ایم خانواده‌هایی که کتاب‌های درسی را ثبت نام نکرده‌اند هم اکنون در سامانه این کار را انجام دهند و در اسرع وقت کتاب‌های درسی را به آن‌ها می‌رسانیم و اصلاً نگران نباشند.

وی با اشاره به اینکه جشن جوانه‌ها برای دانش آموزان پایه هفتم برگزار می‌شود گفت: این دانش آموزان مقطع تحصیلی جدیدی را آغاز می‌کنند.

کمبود معلم داریم، اما این کمبود، تامین می‌شود

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کمبود معلم دارد، اما این کمبود معلم تامین می‌شود عنوان کرد: همه مدیران مدارس اولویت خود را به پایه اول مدارس می‌دهند یعنی اساسی‌ترین دوره‌ای که شکل می‌گیرد و ما تاکید کرده‌ایم که این اتفاق رقم بخورد؛ بعید می‌دانم که کمبود معلمی در پایه اول داشته باشیم، اما اگر هم به اصطلاح باشد، بلافاصله تکمیل و پر می‌کنیم تا مشکل کمبود معلم‌مخصوصاً در پایه اول نداشته باشیم.

ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است

همچنین وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است و از اعلام زمان دقیق آن خودداری کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی