تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
دویست شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران

استقبال چمران از حمله موشکی یمن به اسرائیل/ مخالفت با فعالیت‌های اقتصادی در خیابان ۳۰ تیر

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با استقبال از حمله موشکی یمن به اسرائیل، به انتقاد از آغاز فعالیت‌های اقتصادی در خیابان ۳۰ تیر پرداخت.

کد خبر: ۱۷۲۳۳۲
۱۲:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

استقبال چمران از حمله موشکی یمن به اسرائیل/ مخالفت با فعالیت‌های اقتصادی در خیابان ۳۰ تیر

دیدارنیوز: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف قرار دادن مناطق حساس نظامی در قلب سرزمین‌های اشغالی با موشک‌های پیشرفته و طی کردن مسیر ۲۰۰۰ کیلومتری و گذر از موانع تسلیحاتی یک پیروزی بزرگ است.

مهدی چمران در دویست شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، به نامگذاری ۲۷ شهریور ماه، بنام روز ملی شعر و ادب پارسی در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و در این باره گفت: زبان و ادبیات فارسی نه تنها یکی از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی ارزشمند ایران و از غنی‌ترین و زیباترین زبان‌های ادبی شناخته می‌شود، بلکه بعنوان یک هویت ملی و مکتبی ما نیز هست؛ این روز به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شاعر بزرگ و بلند آوازه ایران استاد محمدحسین شهریار و به پاس خدمات ارزشمند وی به فرهنگ و ادب ایران زمین تعیین شده است. همه ما برای زنده نگه داشتن این هویت ملی باید تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول و آغاز هفته وحدت که مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) است را به همه مسلمین جهان تبریک گفت و با اشاره به نامگذاری این روز بنام اخلاق و مهرورزی گفت: مهرورزی از زیباترین آموزه‏‌های اخلاقی است که نقش سازنده و مؤثری را جهت گرایش انسان‏ها به سوی حق و عدالت ایفا می‌کند.

وی همچنین با یادآوری روز ۳۱ شهریور ماه، سالروز دفاع ۸ ساله امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان، آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

چمران با استقبال از اقدام نظامی اخیر کشور انصارالله یمن، در مبارزه با جنایت و نسل کشی‌های رژیم صهیونیستی و مورد اصابت قراردادن منطقه یافا (تل‌آویو) با موشک بالستیک فراصوت، در واکنشی اظهار کرد: هدف قرار دادن مناطق حساس نظامی در قلب سرزمین‌های اشغالی با موشک‌های پیشرفته و طی کردن مسیر ۲۰۰۰ کیلومتری و گذر از موانع تسلیحاتی یک پیروزی بزرگ است.

وی اضافه کرد: رژیم جعلی اسرائیل که در کنار حمایت‌های کامل آمریکا و کشور‌های غربی مدعی است از بالاترین و به روزترین تکنولوژی‌های نظامی دنیا برخوردار است، در مقابل موشک‌های یمنی‌ها ذلیل شده است و این برای جهان اسلام و کشور‌های ناهی ظلم و ستم یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود؛ امیدواریم این رژیم متوجه شود که دورانش به سر رسیده و محکوم به نابودی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با ابراز تأسف از استمرار جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین، به رغم مخالفت‌های مردم دنیا حتی ملت کشور‌های حامی اسرائیل، در خصوص این نسل کشی‌ها گفت: متأسفانه شمار شهدای غزه از ۴۱ هزار نفر فراتر رفته و تعداد زخمی‌ها از ۴۶ هزار نفر عبور کرده است.

وی تاکید کرد: در این بین متأسفانه سازمان‌های بین المللی نه تنها این جنایات را تقبیح نکرده و واکنشی نشان نداده اند، بلکه این کشتار‌ها را حمایت هم می‌کنند و همچنان فلسطینیان را با سلاح‌های آمریکایی و بمب‌های ارسالی کشور‌های غربی به شهادت می‌رسانند؛ ملت‌های دنیا بداند که دولت‌هایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشور‌های حامی این رژیم در منطقه همگی در این کشتار‌ها شریک هستند.

چمران در تقبیح جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار‌های وحشیانه مردم غزه به سخنان روز‌های گذشته رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت اتحاد میان مسلمین و کشور‌های اسلامی اشاره و بیان کرد: بار‌ها تاکید شده که اگر مسلمانان جهان در مقابل زیاده خواهی‌ها و وحشی گری‌های رژیم صهیونیستی با هم متحد واقعی باشند آن‌ها هیچگاه توان چنین اقداماتی را نخواهد داشت؛ تعداد مسلمانان جهان به حدی است که به راحتی می‌توانند اثرات این رژیم جعلی را از سراسر کره زمین پاک کنند، اما متاسفانه آن‌ها یا سکوت می‌کنند و یا حتی برخی با آن‌ها همکاری دارند.

وی در واکنشی مبنی بر آغاز فعالیت‌های اقتصادی در خیابان ۳۰ تیر این بار با برپایی غرفه‌های صنایع دستی با انتقاد از طرح این موضوع گفت: اولاً ما تلاش‌های بسیاری صورت دادیم تا این معضل و تصمیم غلط حل شود و چالشی که برای مراکز اطراف این خیابان همچون بیمارستان، وزارت خارجه، کتابخانه ملی و... بوجود آمده بود مرتفع شود؛ دوما اینکه آنجا خیابان است و نمی‌شود که مغازه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این انتقاد خود تاکید کرد: اگر این کار را می‌خواهند انجام دهند باید مصوبه داشته باشند؛ باید این موارد در طرح تفصیلی آورده شود، نه اینکه همچون دوره‌های قبل شهردار منطقه ۱۲ تصمیم بگیرد و سال‌ها مردم را دچار ناراحتی و گرفتاری کند.

به نقل از ایسنا، چمران خطاب به مطرح کنندگان این موضوع تصریح کرد: آیا تکرار یک تصمیم غلط کافی نبود؟ ما به شدت مخالف هستیم چرا که در دوره‌های گذشته هم این اتفاق رخ می‌داد، اما مورد تصویب هیئت بررسی هم قرار نگرفت.

وی تأکید کرد: در دوره گذشته هم می‌خواستند دو خیابان را به عنوان زیست شبانه معرفی کنند که خوشبختانه مورد تایید هیات بررسی هم قرار نگرفت و عملیاتی نشد؛ از این رو بنده با همه تلاش‌هایی که برای برقراری دوباره این چنین فعالیت‌ها می‌کنند این کار را ممنوع و خلاف قانون می‌دانم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی