تیتر امروز

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید
استاد دانشکده آب دانشگاه جندی‌شاپور در ویژه برنامه اقتصاد، آب و سیاست

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید

مهدی قمیشی استاد دانشکده آب دانشگاه شهید چمران (جندی شاپور)، ضمن تاکید بر جانمایی غلط صنایع آب‌بر در استان‌های کویری، گفت: «یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع بحران آب، واردات آب مجازی است.
مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت
در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه (ترکمن صحرا) مطرح شد:

مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت

در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه، (ترکمن صحرا) در خصوص "مدارس علمیه دینی در میان اهل سنت با تمرکز بر مدرسه علمیه ربانیه چنارلی" گفت‌وگو کردیم.

تعرفه واردات آیفون‌های بالاتر از ۱۴ چند درصد است؟

عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه ایران گفت: اگر قرار باشد واردات آیفون ۱۴ به بعد را باز کنند مجددا افزایش تعرفه می‌دهند و بعد واردات آزاد می‌شود. یعنی تعرفه‌ای که الان ۲۰ تا ۳۰ درصد است بیشتر می‌شود.

کد خبر: ۱۷۲۱۹۵
۱۱:۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

تعرفه واردات آیفون ۱۶ چند درصد است؟

دیدارنیوز: اگر قرار باشد واردات آیفون ۱۴ به بعد را باز کنند مجددا افزایش تعرفه می‌دهند و بعد واردات آزاد می‌شود. یعنی تعرفه‌ای که الان ۲۰ تا ۳۰ درصد است بیشتر می‌شود.

به نقل از زومیت، با معرفی خانواده آیفون۱۶ و وعده وزیر جدید ارتباطات درباره پیگیری حل مشکل ممنوعیت آیفون، موضوع رفع ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون۱۴ به بعد جدی‌تر شده است.

عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه ایران با اشاره به جلساتی که دولت اخیرا درباره این مساله برگزار کرده و موضوعات مطرح‌شده در این جلسات می‌گوید دولت جدید در این موضوع انعطاف دارد و احتمال برداشته شدن ممنوعیت‌های مذکور بیش از پیش شده است.

البته آن طور که اسدی می‌گوید، برداشته شدن ممنوعیت آیفون منوط به تغییر در میزان تعرفه واردات است: «اگر قرار باشد که ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون برداشته شود نیاز به بعضی تغییرات گمرکی دارد. تعرفه گمرکی واردات باید افزایش پیدا کند و چند نهاد، وزارتخانه، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و... درگیر این موضوع خواهند شد.»

اسدی پیش‌بینی می‌کند: «اگر قرار باشد واردات آیفون ۱۴ به بعد را باز کنند مجددا افزایش تعرفه می‌دهند و بعد واردات آزاد می‌شود. یعنی تعرفه‌ای که الان ۲۰ تا ۳۰ درصد است بیشتر می‌شود. آن‌چه که من در جلسات متوجه شدم این است که تعرفه واردات تجاری ۴۰ تا ۵۰ درصدی برای آیفون ۱۴ به بعد در نظر گرفته خواهد شد. تعرفه واردات مسافری هم طبق قاعده تقریبا دو برابر تعرفه تجاری خواهد بود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی