تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

موج جدید گرد و خاک در قم

بعد از چند روز نبود ریزگرد‌ها در آسمان قم، از شب گذشته (جمعه) دوباره شاهد خیزش گردوخاک در استان هستیم و که این شرایط هوا را در وضعیت ناسالم قرار داده است.

کد خبر: ۱۷۲۱۴۹
۱۸:۱۴ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

موج جدید گرد و خاک در قم

دیدارنیوز _ استان قم: ورود موج جدید گرد و خاک به قم سبب شده کیفیت هوای قم برای گروه‌های حساس ناسالم باشد.

بعد از چند روز نبود ریزگرد‌ها در آسمان قم، از شب گذشته دوباره شاهد خیزش گردوخاک در استان هستیم و هوا را در وضعیت ناسالم قرار داده است.

بیشینه دمای هوای امروز در شهر قم ۳۴ درجه سانتی‌گراد است که در مقایسه با روز گذشته دو درجه کاهش دما را شاهد بودیم، اما وزش باد و گرد و غبار کیفیت هوای شهر قم را کاهش داده است.

بنا بر اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز، شاخص کیفیت هوا در شهر قم ۱۳۷ اعلام شده که به علت آلاینده ذرات معلق (PM۲.۵) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

با توجه به پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وزش با نسبتاً شدید تا شدید و نفوذ و خیزش گردوغبار تا صبح فردا امکان ادامه این وضعیت یا افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر قم و سایر شهر‌ها و روستا‌ها و مناطق مستعد استان قم محتمل است.

هواشناسی استان قم برای عصر امروز هم رعد و برق و رگبار ناگهانی در ارتفاعات استان قم را پیش‌بینی کرده است.

روز گذشته نیز مهران حیدری، با بیان اینکه از عصر روز جمعه ۲۳ شهریور ماه تا صبح روز یکشنبه ۲۵ شهریور، وزش باد نسبتا شدید تا شدید شرقی و نفوذ و خیزش گرد و خاک، رگبار باران و رعد و برق را در مناطق مختلف استان خواهیم داشت، اظهار داشت: با توجه به این شرایط هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است. این سامانه به صورت افزایش شیو فشاری در سطح و عبور امواج فرعی و افزایش ناپایداری است و بر اثر آن وزش نسبتا شدید تا شدید و نفوذ و خیزش گرد و خاک و رگبار پراکنده باران را در همه مناطق استان قم خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان قم تصریح کرد: بر اثر نفوذ و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعدو کاهش کیفیت هوا، خطر کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، احتمال آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی وجود دارد.

حیدری افزود: با توجه به وقوع رگبار باران و رعد و برق از شنبه شب تا صبح یکشنبه، خطر بروز حادثه در کوهنوردی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا، احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای و خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب‌زیاد توصیه می‌شود، عنوان کرد: در این مدت باید از توقف در کنار سازه‌های موقت، ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگرد‌های سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، و رعایت تمهیدات لازم احتیاطی مربوط به رگبار ناگهانی و رعد و برق الزامی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی